MS Windows
briani 27239
User groups i win2000
Fra : mtg

Dato : 26-05-04 08:54

Jeg har brug for fra mit C++-program at kunne afgøre, hvilken gruppe en
bruger tilhører når brugeren starter mit program.
Findes der et systemkald eller lignende, som med brugernavnet som argument
kan returnere den/de grupper, brugeren tilhører?
Findes der evt. andre emtoder til at finde brugerens gruppe? Evt. ved at
læse i registreringsdatabasen eller lignende.
Er der nogen der ved hvor disse oplysninger er gemt under Windows 2000?

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 26-05-04 09:54

Prøv at spørge i en programerings gruppe i stedet.

men det findes i VB og VBScript, så du kan sikkert også finde noget på
Technet

Fra : René Jensen

Dato : 26-05-04 18:14

Jan Damkjær Dahl wrote:
> Prøv at spørge i en programerings gruppe i stedet.

Ville bare lige tilføje, at du nok skal kigge på noget Win API for at få
det til at virke.

Med venlig hilsen,
René Jensen