MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
At flytte Windows XP til harddisk
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 23-05-04 15:08

Hej.

Jeg står og skal flytte min windowsinstallation fra en harddisk til en
anden.
Findes der ikke en gratisprogram til at flytte det komplette indhold?

Begge harddiske kører NTFS

Jeg har haft hentet en demo af "Acronis Migrate Easy 6.0", men det kan ikke
udføre opgaven fysisk, da det er en demo.

Der må da findes noget Shareware til denne ret simple opgave?

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-05-04 15:23

Ole Frederiksen wrote:

> Jeg står og skal flytte min windowsinstallation fra en harddisk til en
> anden.
> Findes der ikke en gratisprogram til at flytte det komplette indhold?

De fleste diskfabrikanter har værktøjer til dette foremål
Jeg flyttede en XP installation fra en Maxtor til en WD vha WD's egne
værktøjer
Let og ligetil, men det tog da noget tid

- Peter

Fra : SimSalaBim

Dato : 23-05-04 16:43

Ellers er der Powerquest Drive copy 4, men det er ikke gratis

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-05-04 17:29

Hvorfor skal det være gratis?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-04 17:52

On Sun, 23 May 2004 18:29:16 +0200, "Jens Jensen"
<hansemannæluchter@mail.dk> wrote:

>Hvorfor skal det være gratis?

Der er nok nogle økonomiske årsager med i billedet, skal du se...

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-05-04 21:36

Undskyld. Jeg havde ikke set, at meddelelsen kom fra et jysk IP-nummer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-04 22:51

On Sun, 23 May 2004 22:35:35 +0200, "Jens Jensen"
<hansemannæluchter@mail.dk> wrote:

>Undskyld. Jeg havde ikke set, at meddelelsen kom fra et jysk IP-nummer.

Hvilken sammenhæng skulle det ha'?

Det er ikke alle der har ubegrænsede softwarebudgetter. De fleste må
nøjes med at betale en formue for et OS - så er der som regel ikke
penge til mere.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-05-04 18:42

Jens Jensen wrote:
> Hvorfor skal det være gratis?

Hvorfor ikke - når/hvis HD leverandøren rent faktisk har et gratis produkt
til at flytte en installation til en ny disk - hvorfor så ikke anvende
dette?

- Peter