Frontpage 2003, celler/tabeller
Fra : Steffen Nyegaard

Dato : 02-06-04 20:23

Har lidt problemer med mine celler/tabeller. Hvis jeg laver en ny side kan
man vælge tabel layout, f.eks. en venstre menu, en top og en bund. Hvis jeg
tegner en tabel i højre side kan jeg ikke brugue samme funktioner som ved
dem som frontpage oprettede. Jeg kan f.eks. ikke lave rammer i den jeg selv
har lavet og alt i celleformatering er gråt. Derudover kan jeg kun indstille
størrelsen på min kasse ved at trække i den og ikke i egenskaber.
Hvad gør jeg galt?
Hvad er forskellen på layout celler og layout tabeller?
Har det noget at gøre med at mine indstillinger står til standard i nederste
højre hjørne?

V.h.

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 02-06-04 21:10

"Steffen Nyegaard" <havocrulez@msn.com> skrev i en meddelelse

> Har lidt problemer med mine celler/tabeller. Hvis jeg laver en ny side kan
> man vælge tabel layout, f.eks. en venstre menu, en top og en bund.

Det kan godt være jeg spørger dumt, men det du beskriver ovenfor, lyder mere
som rammesider?? Det er jo noget helt andet end tabeller.

>Hvad er forskellen på layout celler og layout tabeller?
Cellerne er de enkelte "huller" i en tabel.

Hvis du istedet for at tegne en tabel, indsætter en tabel, kan du bruge
egenskaber. Men for at ændre egenskaberne, skal du markere (eller klikke) i
tabellen og vælge tabel eller celleegenskaber.

Mvh Charlotte

Fra : Steffen Nyegaard

Dato : 02-06-04 22:01

> Det kan godt være jeg spørger dumt, men det du beskriver ovenfor, lyder
mere
> som rammesider?? Det er jo noget helt andet end tabeller.

Det er ikke rammersider jeg laver da der laves en ny side til midtrammen
f.eks. det er skabeloner for tabelsider.

> [...]
> egenskaber. Men for at ændre egenskaberne, skal du markere (eller klikke)
> tabellen og vælge tabel eller celleegenskaber.

Dvs. jeg ikke må bruge værktøjet "tegn layout tabel"? men skal indsætte en
tabel istedet?

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 03-06-04 07:28

> Dvs. jeg ikke må bruge værktøjet "tegn layout tabel"? men skal indsætte en
> tabel istedet?

Jeg bliver dig svar skyldig - jeg har kun FP 2002, og der kan jeg godt bruge
tabel- og celleegenskaber ved at højreklikke når jeg tegner en tabel, men
der er ikke noget der hedder layout-tabel - "kun" tabel, men jeg kan ændre
layoutet under egenskaber.

Mvh Charlotte

Fra : Steffen Nyegaard

Dato : 06-06-04 11:41

> [...]
> tabel- og celleegenskaber ved at højreklikke når jeg tegner en tabel, men
> der er ikke noget der hedder layout-tabel - "kun" tabel, men jeg kan

Det er helt i orden. Jeg brugte FP 2000 før og jeg har heller ikke mødt
layout celler og tabeller før.

Tak for hjælpen.

Hvis andre har løsningen på mit problem må i gerne skrive :)

v.h.

Fra : Peter Rønning

Dato : 08-06-04 23:54

Steffen Nyegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> v.h.
>
> Når du har lavet en layouttabel kan du højreklikke og vælge celleformatering
så vil der dukke en opgaverude frem til højre, der er egenskaberne for
layouttabeller og celler.
mvh. Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Rønning

Dato : 09-06-04 00:15

Peter Rønning wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> så vil der dukke en opgaverude frem til højre, der er egenskaberne for
> layouttabeller og celler.
> mvh. Peter
>
> Sorry, jeg havde ikke læst starten af indlægget, så langt er du kommet. Hvis
du prøver at markere en tabel eller celle så skal du i opgaveruden under
layouttabeller og celler klikke på -vis layoutværktøjer-. Jeg er ikke helt skarp
til det her men håber det hjælper lidt.
mvh Peter