skift fra fp 2000 til 2002
Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 05:45

Nu er jeg på skideren igen. Jeg har brugt fp2000 i flere år, uden at
benytte andet end den fine mappeoverskuelighed og automatisk
omdøbning når filer flyttes fra en mappe til en anden. Upload med
FTP.
Nu virker min 2000 ikke mere (købt separat, ikke i Office-pakke),
jeg kan åbne det websted jeg sidst har arbejdet med, men forsøger jeg
at åbne et nyt websted, fryser programmet, og selv med "ctr-alt-del"
tager det 10 min. inden det lukker.
Jeg har lånt en fp 2002, hvor der godt nok er et par detaljer (faner der
viser åbne sider, f. eks.) jeg godt kan lide. Men tidligere har der ikke
været problemer med baggrunden. Bruger normalt "hent oplysninger
fra anden side", som regel index.htm, men nu bliver (blev) jeg bestormet med
e-mails der siger, at baggrunden er forsvundet på en masse sider.
Det værste er, at fejlen ikke kan ses på den computer jeg arbejder ved,
men jeg skal hen på en anden for at se det.
Er der en god ide til at opdage eller fjerne denne fejl? Baggrundsfilen (en lille gif)
er genoploaded, og indstillinger for baggrund på de enkelte sider er "genopfrisket,
men pludselig er der alligevel en side der mangler baggrund.
mvh Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-05-04 11:55

Du bør gå bort fra den gammeldags måde at gøre det på og i stedet
bruge CSS til udseende.
Se eventuelt CSS tutoriallen på http://html.dk/ eller
http://echoecho.com/

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 17:54

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse news:i1cua05bc58qmgl6po4to01hkmfcm5qm6u@4ax.com...
: Du bør gå bort fra den gammeldags måde at gøre det på og i stedet
: bruge CSS til udseende.
: Se eventuelt CSS tutoriallen på http://html.dk/ eller
: http://echoecho.com/

Når et program har en funktion så man kan hente baggrund fra en
anden side, finder jeg det enkelt. Html er min svaghed, det er kun
i Html-visningen i FrontPage jeg forstår en lille smule, og evt. kan sætte
en færdig kode ind. Og lære CCS fra en engels side, er uoverskueligt,
men tak for rådet.
mvh Knud

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 22-05-04 18:47

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse

Og lære CCS fra en engels side, er uoverskueligt,

Det behøver du heller ikke - du kan sagtens lave den i FP ved hjælp af FP's
guide - gå under Filer - Opret ny side og vælg CSS (Eller Typografi-ark hvis
den er dansk), så er det pærelet at oprette et CSS. Du skal bare huske at
kæde det til alle dine sider.

Mvh Charlotte Eglin

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 19:34

[...]
:
: Mvh Charlotte Eglin

Tak for det, Charlotte, det er snak jeg forstår.
Gælder det også når der er en masse under- og underundermapper,
både med sider og med billedfiler?
mvh Knud

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 23-05-04 21:43

Hej Knud

ja, det er ligemeget - men når dit web allerede ER lavet, altså inden du har
lavet dit CSS, så skal du - for at få linket CSS'et til alle siderne - gøre
det på en lidt anden måde (ellers ville du jo bare linke efterhånden som
siderne oprettes).

Når du har oprettet dit stylesheet, gemmer du det under "roden" på dit web.
Hvis der ikke kommer en værktøjslinie frem, som du kan arbejde ud fra, skal
du højreklikke på den grå menulinie og sætte flueben ved "Format", så kommer
der en værktøjslinie du kan trykke på. Så vælger du én efter én de ting du
vil bestemme hvordan skal se ud (linkfarve, bodytekst, tabeltekst osv). Når
du er færdig gemmer du og lukker arket. Luk alle vinduer, men lad FP være
åben. Nu går du op i "Formater" og vælger "Kæder til typografiark" Der skal
være afmærket i "Alle sider". Tryk på "Tilføj", og find dit *.css. Tryk OK
og VOILA - alle dine sider er blevet kædet til dit typografiark. Hvis du har
glemt nogle detaljer, eller kan se at baggrund, tekstfarve eller andet er
forkert, ja så åbner du bare typografiarket og laver det om, så får det
effekt på alle sider.

Det eneste problem jeg kan se, er at du sikkert har defineret tekststørrelse
og -format på alle sider - jeg mener ikke at et overlappende typografiark
overskriver dette, så det kan være at du skal fjerne alle definitioner på de
enkelte sider. Altså, hvis du har linket alle sider til et css, f.eks. med
skrifttypen Times, kan du altid vælge en anden skrifttype på den enkelte
side bagefter. Definitioner på de enkelte sider overskriver css'et.

Håber det var forståeligt!

Mvh Charlotte

Fra : Knud Bonke

Dato : 24-05-04 04:33

:
: Håber det var forståeligt!
:
: Mvh Charlotte
:
:
:
Meget forståeligt, og mange tak for din ulejlighed. Desværre
har jeg arbejde i dagtimerne, så det bliver først gennemgået
grundigt i weekenden.
mvh Knud

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-05-04 13:58

Knud Bonke skrev bl.a.:
> [...]
> med
> FTP.
> Nu virker min 2000 ikke mere (købt separat, ikke i
Så var det måske en god ide at skifte til den nye 2003. Den kan
meget mere end 2000 og laver ikke så mange fejlkoder.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-04 15:25

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> skrev :

>Så var det måske en god ide at skifte til den nye 2003. Den kan
>meget mere end 2000 og laver ikke så mange fejlkoder.

Så skal man bare være opmærksom på, at man måske også skal skifte
Windows, da 2003 kræver Win 2000 eller XP.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 17:48

[...]

Ikke noget problem med styresystem, kører xp-pro, men det er lidt
af en udskrivning at købe 2003-udgaven, hvis den har samme svaghed.
Og sig ikke jeg skal lære noget html. Det er for at slippe for det, at jeg har
holdt fast i FrontPage.
mvh Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-04 18:58

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev :

>Ikke noget problem med styresystem, kører xp-pro, men det er lidt
>af en udskrivning at købe 2003-udgaven, hvis den har samme svaghed.

Jeg synes bare, at Lars burde have gjort opmærksom på det.

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-05-04 08:41

Knud Gert Ellentoft skrev bl.a.:

> Jeg synes bare, at Lars burde have gjort opmærksom på det.

Det var en forglemmelse at jeg ikke oplyste at den kun kan køre
under XP eller 2000

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 17:56

[...]

Kan den overhovedet fås seperat, jeg har ikke noget at
bruge hele officepakken til.
mvh Knud

Fra : B V Jensen

Dato : 22-05-04 23:39

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i melding
[...]

==========

Hejsa.
Tror ikke at FP 2003 følger med i noget Office 2003 oplæg.

Har investeret i den dyreste løsning af Office 2003 og der
findes den ikke.

Så langt som jeg kan finde ud af det, er det et selvstændigt
program, desværre.

Står godt nok i Microsoft's reklamer at den indeholder FP 2003
men dette er forkert, købte den , tænkte ikke nærmere over
sagen, opdagede det først da jeg skulle indstallere.

Front Page 2003 er et selvstændigt program, hvis nogen skulle
vide bedre, så fortæl om det.

Vennlig hilsen
Bent Jensen

This email message has been checked for the presence of computer viruses

Fra : Knud Bonke

Dato : 23-05-04 04:26

[...]

Jeg gik ud fra at man som hidtil kunne få Office 2003 enten med
eller uden FrontPage, men iflg
http://www.microsoft.com/office/editions/prodinfo/default.mspx
er det ikke tilfældet.
Info om FrontPage2003:
http://www.runaware.com/microsoft/frontpage2003/
så du har åbenbart ret, Bent
Man kan få en dansk opgradering (fra fp2000 og højere) til 919 kr

mvh Knud