tekst i Google
Fra : HH

Dato : 20-05-04 15:33

Hej gruppe

Jeg ved ikke om dette måske hører under en anden gruppe med mere generelt
internet problematik, men det berørte sitet er lavet og udgivet med FP, så
jeg prøver.
Når jeg søger på sitet i Google, findes det fint, men det tekstuddrag, som
vises er følgende:
"Denne Web-side bruger ramme, og din browser understøtter ikke rammer" -
dette kunne måske afholde nogle fra, at klikke på Googles link
Forsiden er en rammeside, og den indeholder jo omtalte tekst, så det er
logisk nok - findes der et trick, så Google registrerer noget andet tekst,
til brug for resumé - et meta tag af en eller anden slags måske?

Mvh.
Hans-Henrik

Fra : Gevaldi

Dato : 20-05-04 15:40

HH skriblede:
> [...]
> er logisk nok - findes der et trick, så Google registrerer noget
> andet tekst, til brug for resumé - et meta tag af en eller anden

Du kan indætte dette script på *alle* dine
sider, så vil det altid være hovedsiden der
åbner:

Indsættes i <head>

<script language="javascript">

if (self==parent)

{

top.parent.location.href="http://dit_websted.dk"

}

</script>

Og så kan du med fordel indsætte nogle
MetaTags der fortæller hvad søge botterne
skal lede efter.

--
/Gevaldi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-05-04 17:10

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev :

>Du kan indætte dette script på *alle* dine
>sider, så vil det altid være hovedsiden der
>åbner:

Vil jo ikke hjælpe på det, google finder på indexsiden under
<noframes>.

Google (og andre søgemaskiner) er at betragte som en browser, der
ikke understøtter frames og derfor finder den det indhold, der er
beregnet til at blive vist i sådanne tilfælde.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-05-04 16:19

"HH" <hhdmNEJTAKTILSPAM@mail.dk> skrev :

> [...]
>logisk nok - findes der et trick, så Google registrerer noget andet tekst,

Den tekst står på din hjemmeside, så skift den ud med noget mere
relevant, den findes på index.htm(l).

Fra : HH

Dato : 21-05-04 06:40

> "HH" <hhdmNEJTAKTILSPAM@mail.dk> skrev :
>
> Den tekst står på din hjemmeside, så skift den ud med noget mere
> relevant, den findes på index.htm(l).

Ja, der findes jo nok ikke mange, som har browsere der ikke understøtter
rammer - men er det en god idé bare at stryge beskeden - det kunne jo
være......

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-05-04 08:22

"HH" <hhdmNEJTAKTILSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, der findes jo nok ikke mange, som har browsere der ikke understøtter
> rammer - men er det en god idé bare at stryge beskeden - det kunne jo

Du skal ikke stryge beskeden, - men omskrive den til noget relevant for dit
website.
Hvis du gerne vil have Google til at finde dine undersider, kan du lægge
links ind til dem i teksten også. Så vil den søge videre efter linksene.
Det kræver, for at det skal fungere fornuftigt, at dine sider ser OK ud hvis
de loades uden om frame-settet.

/Per

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 23-07-04 21:47

HH wrote:

> [...]
> logisk nok - findes der et trick, så Google registrerer noget andet tekst,
> til brug for resumé - et meta tag af en eller anden slags måske?

Hei! Legg dette inn mellom
<noframes> og </noframes> Oversett gjerne til
dansk:

frames. Dersom du kan
lese denne teksten har jeg valgt å ekskludere
deg fra disse sidene
og anbefaler deg å finne informasjonen en annen
plass.</p>
href="mailto:minadresse@utbyder.dk">minadresse@utbyder.dk</a>
og forklar meg
hvorfor dette er en dum løsning.</p>

Kyrre Baker foreslo dette i en norsk gruppe...

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/