Aopen MX59pro vil ikke vise sig på skærmen
Fra : KB

Dato : 03-06-04 20:11

Hej

En gammel computer bestående af en K6-2 500MHz og 96mb ukendt ram.
Bundkortet er et Aopen MX59pro:
http://english.aopen.com.tw/products/mb/MX59Pro.htm

med VGA onboard. Men når jeg tilslutter computeren til skærm, og alt det
andet, vil den ikke vise noget på skærmen overhovedet. Harddisken kører også
kun lidt hvorefter den ikke foretager sig mere. Jeg kan altså ikke komme i
gang med at få installeret styresystem mm på harddisken.

Har prøvet at clear bios uden held. Hvad kan jeg prøve?

Med venlig hilsen
Kenneth Boye

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 10:51

KB wrote:

> [...]
> kun lidt hvorefter den ikke foretager sig mere. Jeg kan altså ikke komme i
> gang med at få installeret styresystem mm på harddisken.

Kommer der det enlige bip som Bios'en normalt giver, når den starter?
Har du prøvet med et (PCI)grafikkort?

Fra : KB

Dato : 04-06-04 19:22

Hej
Den giver ikke et bip. Og jeg har desværre ikke et PCI grafikkort at teste
med, hvilket ellers er oplagt.

mvh.