bundkort og ram hastighed?
Fra : Peter Kock Henrichse~

Dato : 31-05-04 17:13

Halløj

Jeg skulle have smidt noget mere SDRAM i en pc så den kan køre XP. Der sad
en 128MB PC-100 SD Ram-klods i maskinen, men jeg kunne kun købe en PC-133
SDRAM klods på 512 MB.

Nu begynder maskinen at "dumpe" med blå skærm og *** STOP: + div hex
adresser - ikke lige med det samme, men med jævne mellemrum..

Er det "fy" at komme PC133 Ram i istedet for PC100.

Så vidt jeg ved at det noget med at hastigheden på RAM'en skal stemme
overens med bushastigheden på motherboardet.

Vil det sige at når der sidder PC-100 ram i maskinen, så er bus hastigheden
også 100 MHz i min maskine og er det mon derfor at det går galt med PC133
RAM?

Du skal have 1000 tak på forhånd, hvis du vil give mit et tip i den rigtig
retning - samt give et prej om hvilken ram jeg skal bytte min klods til nede
i butikken i morgen.

Mange hilsner Peter Henrichsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 21:31

Peter Kock Henrichsen wrote:

> [...]
>
> Nu begynder maskinen at "dumpe" med blå skærm og *** STOP: + div hex
> adresser - ikke lige med det samme, men med jævne mellemrum..

Du har sandsynligvis blandet high- og low-density SD-RAM.
Det er der nogle bundkort som ikke helt kan finde ud af.

Jeg har selv prøvet det, men ved at bytte lidt rundt på modulerne
forsvandt problemet igen..

Fra : Peter Kock Henrichse~

Dato : 01-06-04 09:11

tak for svaret - jeg prøver at bytte lidt rundt

mvh Peter