Hjælp: Soltek SL-B7A-F: "CPU has been chan~
Fra : Peter

Dato : 30-05-04 20:28

Jeg har købt et Soltek EQ3702 barebone kabinet med et Soltek SL-B7A-F
motherboard (Bios F1.6L og F1.9L).

Jeg har monteret en AMD Athlon 1600+ (Palomino) (min goe gamle der blev til
overs) samt 256MB Kingston ValueRam DDR PC2700 CL2.5.

I Bios'en har jeg sat flg:
FSB: 133 MHz
CPU interface: Optimal
Mem. Freq: By SPD
CPU Ratio: 133
CPU VCore: 1.750V

Alt andet er sat til default (Optimal).

Alligevel får jeg fejlen: "CPU has been changed or overclock fail" når den
booter.
Jeg kan så trykke DEL og komme ind og se mine indtastede settings (de er
altså gemt) eller trykke F10 for at fortsætte.

Hvis jeg fortsætter med at boote fra en bootdiskette "rebooter" hvis jeg
booter fra en disk med CD-ROM drivere

Er der en venlig sjæl derude der har nogen idé om hvad der kan være galt?

På forhånd mange tak,
Peter

Fra : Peter

Dato : 30-05-04 22:01

> CPU Ratio: 133

Hov der indsneg sig en lille fejl: :
CPU Ratio er: 10.5

/Peter

Fra : Peter

Dato : 31-05-04 19:57

Jeg fik hjælp fra Solteks upåklagelige og hurtige support:

Problemet viste sig at være en fejlmonteret køler, der betød at ABSII
temperaturen var alt for høj.

/Peter