ECS K7SOM+ onboard CPU
Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 11:49

Der er onboard CPU i boardet (Duron 1400+) (dvs ingen sokkel).
På blæseren står der AMD Pro 1400+.

Køleprofilen sidder skruet fast med to skruer direkte i boardet (en i
hver side) i dertil indrettede gevindbøsninger.
Jeg har fjernet skruerne, men profilen er ikke lige til at få af...
Jeg vil ikke bare sætte en skruetrækker under og vippe...
....set nu det halve af CPU'en følger med..:(

Nogen, der ved, om køleren/blæseren er limet på CPU'en?

Grunden til jeg vil have profilen af, er for at sætte en større på...

Maskinen bliver noget ustabil efter ½ times tid. Bios'en siger 64-65 gr.
celsius...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-05-04 17:46

Thore Sorensen skrev:

> Maskinen bliver noget ustabil efter ½ times tid. Bios'en siger 64-65
> gr. celsius...

Kan du lede varmen væk fra køleprofilet?
Hvad er temperaturen på det luft blæseren tager ind?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 22:22

On 26 May 2004 16:45:51 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Kan du lede varmen væk fra køleprofilet?
>Hvad er temperaturen på det luft blæseren tager ind?

Lige nu er boardet taget ud ab kabinettet, og luften er vel ca 21-23
grader omkring arbejdsbordet....

Lader mainboardet stå natten over i en opstilling på bordet, og ser i
morgen om det hjælper...så er det jo et spm. om at montere 2 blæsere i
kabinettet, en på fronten der hiver 21 gr. luft ind og en der hiver den
varmere luft ud bagpå... men det var dog lettere hvis man kunne skifte
profil/blæser..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen

(Erstat evt. AT med @ hvis du mailer direkte)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-05-04 08:16

Thore skrev:

> morgen om det hjælper...så er det jo et spm. om at montere 2 blæsere i
> kabinettet, en på fronten der hiver 21 gr. luft ind og en der hiver
> den varmere luft ud bagpå... men det var dog lettere hvis man kunne

Jeg har en fanduct på min køler. Det virker ret godt.

Jesper G. Poulsen

Fra : XoDeus

Dato : 19-06-04 10:50

Har haft samme mainboard (sucks), men det er lykkedes mig at tage
køleren af. Bare tag den af. der sidder noget kølepasta imellem og det
er sikkert bare det der er hærdet. Vær forsigtig. CPU'en bliver sidende.
Har forresten stadgi kortet. OT: Nogle der er interesseret i at købe?

//XoDeus