Program til detektering af bundkort model ~
Fra : Janner

Dato : 25-05-04 20:25

Program til detektering af bundkort model ?? Findes der et lille program der
kan klare dette ??

Hygge

Jan

Fra : Zulu

Dato : 25-05-04 20:31

"Janner" <noway@jose.msn> skrev i en meddelelse
> Program til detektering af bundkort model ?? Findes der et lille program
der
> kan klare dette ??

www.lavalys.com

Zulu

Fra : Janner

Dato : 26-05-04 10:10

Fra : Zulu

Dato : 26-05-04 10:47

Janner wrote:
> [...]

Det var så lidt...

Hvad var det så for et?

Zulu

Fra : Janner

Dato : 26-05-04 11:14

> Hvad var det så for et?
>
> Zulu

Øhhm Epox et eller andet

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-05-04 13:20

Windows XP, f.eks.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-05-04 17:08

Jens Jensen skrev:

> Windows XP, f.eks.

Hvad, hvem, hvordan??

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 11:13

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Windows XP, f.eks.

Den må du lige uddybe!

Hvor i Windows XP finder du oplysninger om bunkorttype, revision osv?

Og så er det da lidt af en overdrivelse at kalde XP et "lille program" :)

Lars B

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 27-05-04 11:23

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message

> Hvor i Windows XP finder du oplysninger om bunkorttype, revision osv?

På min:
Start -> programs -> accessories -> System tools -> System information

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 12:13

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message

> På min:
> Start -> programs -> accessories -> System tools -> System information

Der står da intet som helst om bundkorttype og revision, men kun BIOS typen,
og det var vist bundkortet den oprindelige spørger spurgte til?

Sådan ser mine systemoplysninger ud:

Systemnavn *****
Systemproducent To Be Filled By O.E.M.
Systemmodel To Be Filled By O.E.M.
Systemtype X86-baseret PC
Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 5 GenuineIntel ~3644 Mhz
Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 5 GenuineIntel ~3644 Mhz
BIOS-version/dato American Megatrends Inc. 1016.001, 23-02-2004
SMBIOS-version 2.3
Windows-mappe C:\WINDOWS
System-mappe C:\WINDOWS\System32
Startenhed \Device\HarddiskVolume3
Landestandard Danmark
Abstraktionslag for hardware Version = "5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)"
Brugernavn ****
Tidszone Rom, sommertid
Fysisk hukommelse i alt 1.024,00 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse 721,11 MB
Virtuel hukommelse i alt 3,40 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse 2,89 GB
Plads til sidefil 2,40 GB
Sidefil C:\pagefile.sys

> Mikkel

Lars B

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 27-05-04 12:19

> Der står da intet som helst om bundkorttype og revision, men kun BIOS
typen,
> og det var vist bundkortet den oprindelige spørger spurgte til?

Jeg må have deluxe guld + udgaven så
Ej jeg kan godt se hvad du mener - men min skriver af en eller anden
underlig årsag også hvilket kort jeg har:

BIOS Version/Date Phoenix Technologies, LTD ASUS A7N8X2.0 Deluxe ACPI
BIOS Rev 1006, 19-08-2003

(ved godt den er indeholdt i BIOS linien .. men det er det kort jeg har)

> Lars B

Mikkel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-05-04 19:24

> [...]
> BIOS Rev 1006, 19-08-2003
>
> (ved godt den er indeholdt i BIOS linien .. men det er det kort jeg har)

Jeg har Asus A7V333 og det vises også i bios linjen. Det tyder så på, at
asus sørger for at man kan se, hvilket bundkort deres bios passer til.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 23:27

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> "Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har Asus A7V333 og det vises også i bios linjen. Det tyder så på, at
> asus sørger for at man kan se, hvilket bundkort deres bios passer til.

Mit er et Asus P4C800-E Deluxe, men det fremgår ikke :)

> Kurt

Lars B

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-05-04 13:20

Jeg mente ikke specielt, at WXP er et lille program, men givet spørgeren
bruger WXP, kan man vel sige, at det "ekstra", der skal til for give de
ønskede oplysninger, ikke er ret meget...

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 23:28

> Jeg mente ikke specielt, at WXP er et lille program, men givet spørgeren
> bruger WXP, kan man vel sige, at det "ekstra", der skal til for give de
> ønskede oplysninger, ikke er ret meget...

Jeg har så lige vist, at det ikke altid er tilfældet at Windows XP
systeminformationer giver nok oplysninger...

Det er da muligt at hvis jeg begynder at google ud fra de oplysninger jeg
får om Bios version, at jeg så kan få lidt flere oplysninger :)

Lars B