Vedr. ESC K7S5A
Fra : Flemming Jeppesen

Dato : 22-05-04 12:41

Hej Alle

Jeg har et problem:
Min maskine går hele tiden ned, det er ligesom om rammene ikke virker som de
skal, men nu har jeg prøvet at skifte rammene ud uden held, jeg har købt et
Sapphire ATI Radeon 9200SE som heller ikke har hjulpet, hvad skal jeg gøre,
min maskine har følgende konfiguration:
AMD XP 1400
ESC K7S5A ver. 1.0
512 MB PQI RAM (Prøvet at skifte det med 256 MB PQI Ram og 256 MB Kingsont
har jeg også prøvet).
Sapphire ATI Radeon 9200SE (Har også prøvet med et 32 MB Matrox G400 kort
uden nogle forbedring).
300 Watt PSU

CPU'en køre med en temperatur på 59 - 60 grader er det for meget?

Håber der er nogle der gider fortælle mig hvad jeg gør forkert, Det sker
oftes når jeg skal spille GTA 3 eller bare sidder og surfer på nettet.

Med venlig hilsen

Flemming Jeppesen
E-mail: info@fj-multiservice.dk

Fra : Henrik Sahl

Dato : 22-05-04 13:56

"Flemming Jeppesen" <info@fj-multiservice.dk> wrote in message
> [...]
>
> Håber der er nogle der gider fortælle mig hvad jeg gør forkert, Det sker
> oftes når jeg skal spille GTA 3 eller bare sidder og surfer på nettet.

Jeg havde et problem med et for varmt grafikkort i GTA 3, men når du har
skiftet det så er det næppe det. De CPU er rimelig varm hvis det er
temperaturen når du blot surfer (Min 1700@2000+ er 40 grader men blot en
Thermaltake TR2 M1), så det kan være du skal kigge lidt på cpu'en.

Med det bundkort er det lidt af et gætteri hvad der kan være galt, men en
del har haft gavn af at benytte det andet ram-slot.

Får du ingen fejlbesked når den går ned ?

Mvh
Henrik

Fra : Thomsen

Dato : 22-05-04 22:54

Hej
Har du prøvet med kun et ram modul.
Havde selv en som hele tiden gik ned da der var 2 ram blokke i.
Efter det ene blev taget ud kørte den perfekt.

MVH Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-05-04 00:05

"Thomsen" <micsus@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Havde selv en som hele tiden gik ned da der var 2 ram blokke i.
> Efter det ene blev taget ud kørte den perfekt.

Yes, en kendt fejl, som nogle gange løses ved at opdatere bios. Men jeg har
også set nogle gange, at det desværre ikke hjalp, så der var løsningen enten
at køre med 1 sdram eller at skifte til ddr ram i stedet for

Kurt

Fra : Flemming Jeppesen

Dato : 23-05-04 15:16

Hej Alle

Tak for Jeres svar, jeg har ikke været på hele weekenden da der er har været
en masse at se til.

Vedr. rammene, har jeg kun én ramklods siddende der enten har været en 512
MB eller 256 MB PC133, måske skulle jeg prøve at se mig om efter en PC2100
ramstang for at se om jeg måske skulle prøve denne form for ram type.

Omkring CPU'en vil jeg prøve at sætte en anden CPU køler på , måske vil det
hjælpe.

Jeg har også en idé om at det måske kan være PSU'en der ikke kan følge med,
jeg har lige bestilt en 420 W istedet for den 300 W.

Er der nogle der har erfaring med at det måske er strømmen der ikke kan
følge med?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-05-04 20:23

> [...]
> jeg har lige bestilt en 420 W istedet for den 300 W.
>
> Er der nogle der har erfaring med at det måske er strømmen der ikke kan

Så skal man kende hele din konfiguration. Men det du umiddelbart oplyser
burde ikke give problemer med at der skulle være for lidt strøm i en 300 w,
medmindre den er defekt.
Den billigste løsning for dig kunne måske være i markedsgruppen at forsøge
at købe et brugt mb af samme type men af en nyere version, helst et pro
kort, men evt. kan en version 3 nok gå an. Dem har jeg personligt ikke haft
så store problemer med.

Kurt