PC-speaker siger som ambulance
Fra : No1

Dato : 21-05-04 11:28

Jeg har sammensat en PC med et EPOX EP-8KRAI bundkort. Den startede OK
første gang, men så gik skærmen lige pludselig sort og en
ambulance-lignende alarm gik i gang (skiftende høj og lav tone:
baa-buu-baa-buu). Hvad betyder alarmen og hvad er der galt?

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 21-05-04 11:39

No1 wrote:
> [...]
> ambulance-lignende alarm gik i gang (skiftende høj og lav tone:
> baa-buu-baa-buu). Hvad betyder alarmen og hvad er der galt?

Check din cpu blæser.

Mikkel

Fra : No1

Dato : 21-05-04 13:16

> Check din cpu blæser.

Er det det eneste den alarm kan betyde? Jeg har set nogle BIOS startup
bip-kode tabeller, men de nævner ikke denne vedvarende "ambulance-alarm".

Jeg ved at blæseren kører, fordi CPU temperaturen ligger stabilt på
omkring 40-45 grader ifølge BIOS "health status". Men om blæseren
pludselig stopper når PC'en kører, for at virke fint når den bliver
genstartet, har jeg endnu ikke undersøgt.

Fra : Leony

Dato : 22-05-04 11:16

In news:40adf312$0$247$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
No1 typed:

> Er det det eneste den alarm kan betyde? Jeg har set nogle BIOS startup
> bip-kode tabeller, men de nævner ikke denne vedvarende
> "ambulance-alarm".

Sirenelyden plejer at indikere en varm processor.
Enten at køleren ikke kører rundt, forkert montering eller lignende.

Har den noget autoluk ved xx temp?

Har du tjekket manualen?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : No1

Dato : 23-05-04 22:52

Leony wrote:
> In news:40adf312$0$247$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> No1 typed:

> Sirenelyden plejer at indikere en varm processor.
> Enten at køleren ikke kører rundt, forkert montering eller lignende.

OK, tak. Det er et motherboard nr. 2, da det første var defekt. Jeg
mistænker dette for også at være defekt.

> Har den noget autoluk ved xx temp?

nej, det har jeg tjekket

> Har du tjekket manualen?

Ja, kunne ikke finde noget om alarmen.

Fra : Leony

Dato : 24-05-04 11:48

In news:40b11ce2$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
No1 typed:

> Ja, kunne ikke finde noget om alarmen.

Det var ikke lige bipkoden jeg tænkte på.

I manualen til mit mobo stod der eksempelvis, da jeg læste efter at have
prøvet at starte det uden at det virkede, at man skulle cleare cmos med
jumperen. Da det var gjort kørte det og har gjort det lige siden.

Tænkte om der måske var noget lignende med dit board.