montage af nyt mobo kun blæser der kører
Fra : Ivan

Dato : 20-05-04 09:31

Dav i gruppen

Efter at have monteret nyt mobo, Intel875PBZ, er det kun blæser der kører.
Jeg ved at når der er monteret nyt Intel mobo skal systemet lige starte op
og så stoppe, her kører blæserne hele tiden, har kørt i 1 time.
Det er ikke ret mange oplysninger jeg kommer med, men spørg ind hvis I har
nogen forslag til hvad der er galt.

Hi
Ivan

Fra : Allan / Kolding

Dato : 20-05-04 11:10

Hvis ikke den kender cpuén, så sker dette.
Hvis din cpu er nyrer end bios update.
Eks. en af de nye med 1,0 mb cache, og bios ikke
er udateret til den, så er jeg næsten 100 % sikker på at
du får dette problem.

Prøv at mont. en cpu som standard biosen kender.

NB. Nu bibber den vel ikke helt vildt vel ?
Et bib er ok, men mange af de nye bundkort bibber kun ved fejl.

Og husk det 4 benede P4 stik, hvis det er på bundkortet.
Eks. et Asus starter ikke op uden det stik mont.

--
MVH. Allan / Kolding

Fra : kurt

Dato : 20-05-04 11:47

Dav igen

> [...]
> Hvis din cpu er nyrer end bios update.
> Eks. en af de nye med 1,0 mb cache, og bios ikke
> er udateret til den, så er jeg næsten 100 % sikker på at

Jamen det er en cpu med 1mb cache

> NB. Nu bibber den vel ikke helt vildt vel ?
> Et bib er ok, men mange af de nye bundkort bibber kun ved fejl.

Der kommer slet ingen bib

> Og husk det 4 benede P4 stik, hvis det er på bundkortet.

Det er sat i.

Jeg tror at vil se om jeg kan finde en cpu der kun har 512kb cache.

Takker for svaret

hi
Ivan

Fra : Peter

Dato : 20-05-04 11:31

"Ivan" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så stoppe, her kører blæserne hele tiden, har kørt i 1 time.
> Det er ikke ret mange oplysninger jeg kommer med, men spørg ind hvis I har

Prøv at clear Cmos med jumper.

At lade et system der ikke fungerer korrekt, bare stå og køre i en hel time,
hmm.

Peter B

Fra : kurt

Dato : 20-05-04 11:49

> Prøv at clear Cmos med jumper.

Er prøver, ingen ændring

> At lade et system der ikke fungerer korrekt, bare stå og køre i en hel
time,
> hmm.

Tja måske ikke helt efter "bogen", kan det ske noget alvorligt??

Hi
Ivan

Fra : N_B_DK

Dato : 20-05-04 13:17

In news:<770rc.3753$VZ2.3153@news.get2net.dk>
kurt <skin@ofir.dk> wrote:
> Tja måske ikke helt efter "bogen", kan det ske noget alvorligt??

En lidt grov analogi, men ville du lade din bil stå og køre i en time uden
vand på køleren, eller uden olie i motoren ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : kurt

Dato : 20-05-04 13:25

> En lidt grov analogi, men ville du lade din bil stå og køre i en time uden
> vand på køleren, eller uden olie i motoren ?

Nej det ville jeg nok ikke. Ang. bilen ved jeg hvad der kan ske, det ved jeg
ikke rigtigt med pcen. Der er vel ikke forskel på om den kører som den skal
eller hva'

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 14:26

kurt wrote:

> Nej det ville jeg nok ikke. Ang. bilen ved jeg hvad der kan ske, det ved jeg
> ikke rigtigt med pcen. Der er vel ikke forskel på om den kører som den skal
> eller hva'

Hvis alle blæserne kører, og der ikke kommer røg ud nogen steder, så
sker der sandsynligvis intet ved det.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 22-05-04 21:40

Kan lige se at du skal have Bios ver. P20 eller nyere.
Så mon ikke fejlen ligger der ?

Ja... Lån en anden cpu og update din bios ( P22 er den sidste nye ).

Her lige et link om CPU Support.
http://developer.intel.com/design/motherbd/bz/bz_proc.htm

Og her Download Bios :
http://developer.intel.com/design/motherbd/bz/bz_bios.htm