Bios til bundkort - Men hvad er det for et~
Fra : MuLLe

Dato : 17-05-04 19:52

Hej NG.

Jeg har købt sådan en, komplet pc.
Nu vil jeg så gerne opdaterer den, med nye drivere å såååårn.
Men jeg ved ikke, hvad bundkortet hedder.
Den skriver:
VIAP4X - 42302e31 Award Modular BIOS v6.00PGN a44PX266A1 Ver:1.0 10/11/01,
10
Hvis jeg kigger i systeminfo.
Hvor skal jeg opdatere denne bios, og kan den opdateres.

Jeg har ligeledes et NVIDIA geforce4 MX 440 grafikkort.
Kan man opdatere bios'en på sådan et kort.

Håber på lidt hjælp.

MvH MuLLe

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-05-04 23:43

MuLLe mumbled his insignificant opinion in:
40a909be$0$292$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
> Men jeg ved ikke, hvad bundkortet hedder.
> Den skriver:
> VIAP4X - 42302e31 Award Modular BIOS v6.00PGN a44PX266A1 Ver:1.0

Biostar har nogle kort der hedder P4X - i forskellige modeller, overraskende
nok med VIA chipset. Men jeg ville nok undersøge det lidt grundigere for at
være sikker for at fastslå modellen. Allerbedst se på kortet rent fysisk, så
er du sikker.

Der findes programmer som med rimelig sikkerhed kan sige hvad det er for et
kort, cpu-z, sisoft sandra osv, men jeg ville aligevel se på kortet,
specielt hvis du overvejer at flashe det.

> Hvor skal jeg opdatere denne bios, og kan den opdateres.

Find ud af hvad det er for et kort/revision/model først 100% sikkert. Nogen
speciel grund til du vil flashe det ? Start med driverne, 4in1 pakken er et
godt bud.

> Jeg har ligeledes et NVIDIA geforce4 MX 440 grafikkort.
> Kan man opdatere bios'en på sådan et kort.

Det kan man godt, men du vinder sjældent noget ved det. Med mindre der er en
decideret fejl ved kortet som en opdateret flash specifikt kan løse, så er
det en usmart måde at tune den på. Andre drivere og indstillinger er nok det
mest realistiske, eller et andet kort... Det er lidt af et low-budget kort
du har , og yder derefter.

Fra : The Grif

Dato : 18-05-04 09:09

> [...]
> Men jeg ved ikke, hvad bundkortet hedder.
> Den skriver:
> VIAP4X - 42302e31 Award Modular BIOS v6.00PGN a44PX266A1 Ver:1.0

Everest Home kan give dig de oplysninger du skal bruge.

http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

Kanon program..........Freeware

--
Mvh..
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : JK

Dato : 18-05-04 09:21

On Tue, 18 May 2004 10:09:07 +0200, "The Grif"
<thegrif_GOLF_RULES_@webspeed.dk> wrote:

>Everest Home kan give dig de oplysninger du skal bruge.
>
>http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
>
>Kanon program..........Freeware

Det er da det vi andre kalder aida32, også freeware

mvh

John

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-05-04 09:38

On 2004-05-18, JK <junk@mail.dk> wrote:

> Det er da det vi andre kalder aida32, også freeware

Ja, men aida32 udviklingen er stoppet. Det andet er det nye program

Mvh Thomas

Fra : MuLLe

Dato : 18-05-04 10:19

> The Grif skrev:
> Everest Home kan give dig de oplysninger du skal bruge.
>
> http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
>
> Kanon program..........Freeware

Mange mange tak det var lige det der skulle til...

> Sune storgaard skrev:
> Det er lidt af et low-budget kort
> du har , og yder derefter.

Jeg ved det godt, men det er købt samme.
Det er også sidste gang jeg køber en samlet pc.
For fremtiden vil jeg sku' selv bestemme hvad jeg vil ha' i den.

MvH MuLLe