Ekstern USB harddisk uden strømforsyning?
Fra : JSH [9800]

Dato : 02-06-04 21:40

Er der nogen der ved om man kan købe en:

ekstern USB harddisk uden strømforsyning?

Gerne på mindst 80 GB

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-06-04 21:48

Ja. Zitech har så mange, at de annoncerer med, at de er til salg.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-04 22:16

Uheldigvis faldt Jens Jensen over tastaturet og skrev derved følgende:

> Ja. Zitech har så mange, at de annoncerer med, at de er til salg.

Kunne du give et eksempel på en USB harddisk hos Zitech *uden*
strømforsyning?!

Der er kun den til 2.5" harddiske, og de kan langt fra køre på alle
bundkort, pga. strømforbruget.

Claus

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-06-04 23:03

Jeg erindrer ikke, at spørgeren specifikt krævede, at harddiskens størrelse
skulle være over 2,5". Fortæl lige, hvor det stod.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-06-04 00:03

Uheldigvis faldt Jens Jensen over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jeg erindrer ikke, at spørgeren specifikt krævede, at harddiskens
> størrelse skulle være over 2,5". Fortæl lige, hvor det stod.

Det gjorde han heller ikke, men vil du være rar at vise, *ANDRE*
eksterne bokse hos Zitech, der kan køre uden strømforsyning?!

Du påstår jo, at der er så mange af dem, at de er til salg! Hvor er
de?!

Du læser tilsyneladende ikke, hvad der bliver skrevet...

Claus

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-06-04 08:30

De er i hvert fald i Zitechs seneste katalog. Skal jeg sende sidetallet
også?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-06-04 12:10

Uheldigvis faldt Jens Jensen over tastaturet og skrev derved følgende:

> De er i hvert fald i Zitechs seneste katalog. Skal jeg sende
> sidetallet også?

Kan du ikke bare poste varenumrene eller link i deres webshop?

Claus

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 04-06-04 00:17

"Claus Tersgov" skrev:
> Kan du ikke bare poste varenumrene eller
> link i deres webshop?

Er det disse du efterlyser ?

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=65044
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=65038
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=65041

--
Mvh, Lars

Nu med et endnu bedre forum: www.recordere.dk/forum

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 04-06-04 00:24

"Lars Ladingkaer" skrev:

> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=65044
> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=65038
> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=65041

Fejl: Den første er med strømforsyning.

Det er iøvrigt min erfaring, at de små 2½" harddiske nogle gange behøver
ekstern strømforsyning - andre gange ikke - hvad enten den medfølger eller
ej.

Men jo højere omdrejningshastighed, jo højere strømforbrug.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-06-04 01:15

Uheldigvis faldt Lars Ladingkaer over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Er det disse du efterlyser ?

Nej, jeg efterlyser et svar på det, jeg spurgte Jens om.

Claus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-06-04 22:11

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

>Er der nogen der ved om man kan købe en:
>
>ekstern USB harddisk uden strømforsyning?

Der er ikke mange af dem, men de findes da...

Det er stærkt begrænset hvor meget strøm der kan trækkes fra USB porten: Standarden siger 500 mA svarende til 6W og det er der
ikke ret mange harddiske der kan klare sig med. Så du skal nok forvente med det bliver med 2½" harddisk, og den slags diske er
fortsat ganske dyre og ikke specielt hurtige....

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-04 22:18

Uheldigvis faldt JSH [9800] over tastaturet og skrev derved følgende:

> Er der nogen der ved om man kan købe en:
> ekstern USB harddisk uden strømforsyning?
> Gerne på mindst 80 GB

Zitech har en, som bruger 2.5" diske. Men den kan ikke køre på alle
bundkort og kræver i de fleste tilfælde to USB porte for at få strøm
nok.

Prisen er ca 2300,-

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-06-04 22:26

JSH [9800] skrev:

> ekstern USB harddisk uden strømforsyning?

Det er ofte diskuteret i dk.edb.hardware.drev

Jesper G. Poulsen