Kun lyd i en højtaler
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 30-05-04 17:45

Jeg har fået en ny computer. Problemet er bare, at der kun kommer lyd ud af
venstre højtaler - når jeg tilslutter højtalerne til den anden computer
kommer lyden ud af begge højtalere.

Nogen Idé om hvad der kan være galt?

Højtalerne er Altec Lansing 621 (2+sub). Lydkortet (Realtek) er
implementeret på bundkortet fra Gigabyte GA-8IPE1000 Pro3

På forsiden kan højtalerne også tilsluttes* - her virker de begge uden
problemer (*=porten sidder sammen med 2 USB, 1 FireWire og en mik).

Kan det have noget med Auto-Jack-Sensing???

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 06:48

On Sun, 30 May 2004 18:45:17 +0200 skrev "Peter Elmkvist Snabe"
<noemail@noemail.com> .

> [...]
>venstre højtaler - når jeg tilslutter højtalerne til den anden computer

Lyder lidt ensidigt venstreorienteret (joke mode on) men tror det er lydkortet
der har en defekt lodning. Er du ikke selv skrap med lup og lodekolbe, vil jeg
anbefale dig at gå til forhandleren og få ham til at bevise at det virker....det
er somregel det bedste argument når man har et problem af den slags....

VH Martin (der er skrap med lup og lodekolbe)

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-05-04 07:22

Man kunne måske også undersøge, om stikket er sat ordentlig i, og om
balancen ved en fejl er skruet helt til den ene side...

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 07:48

On Mon, 31 May 2004 08:22:00 +0200 skrev "Jens Jensen"
<hansemannæluchter@mail.dk> .

>MMaAnN kKuAnNn eO GmSåÅs kBeE SoVgAsåR Eu nEdTe rSsPøØgReG,S MoÅmL PsÅt iEkNkHeVtI LeKr EsNa tS OoMrHdEeLnStTl iMgÅ DiE,M AoNgV IoLm
M>EbNa lNaOnRcMeAnL TvGeØdR eMnA Nf eDjElT eUrN DsEkRrDuEeTtI NhDeLlÆtG
tMiAlN dØeSnK EeEnReA TsBiEdSeV.A.R.E

Jeg er ret sikker på at det må være en hardwarefejl...var problemet relateret
til balanceknappen, måtte det også have vist sig på forsiden af maskinen. Hvis
man kan sætte et stik korrekt ind i en maskine og få det til at virke...vil jeg
blve endog meget forbavset over at metodikken ikke kan overføres til en anden
maskine. 'Jens Jensen'...dine bemærkninger idag virker en anelse dumsmarte....

VH Martin