Kan én USB port stå af ?
Fra : Peter Jensen

Dato : 27-05-04 19:19

Hej,

Kan én/to USB port stå af ?

Jeg har en pc med Win98 SE og én med W2K. Hvis jeg kommer mit kamera i Win98
pc'en virker det ikke. Det virker fint i W2K pc'en. Fælles for begge pc'er
er, at der IKKE er nogle gule eller røde tegn i Enhedshåndtering. Det er
ligegyldig om jeg sætter kameraet i den ene eller anden USB port på Win98
pc'en, det virker ikke.

Kan én USB port stå af ? Hvis NEJ, hvad kan der så være galt ? Hvis JA, kan
man købe et board og sætte i ? Hvis JA, hvor ? Links, TAK

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 19:52

On Thu, 27 May 2004 20:18:40 +0200 skrev "Peter Jensen"
<peter1969@removemeofir.dk> .

> [...]
>
>Kan én USB port stå af ? Hvis NEJ, hvad kan der så være galt ? Hvis JA, kan
>man købe et board og sætte i ? Hvis JA, hvor ? Links, TAK

Prøv at søge på google med 'win98se usb' som argumenter. Jeg mener at kunne
huske der var en del problemer med netop den kombination, og ja....det giver
77.000 hits så noget sted må du kunne finde et svar...

VH Martin

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 27-05-04 20:13

"Peter Jensen" skrev
> [...]
> ligegyldig om jeg sætter kameraet i den ene eller anden USB port på Win98

Har dit kamera aldrig virket med USB på Win98SE?
Har du prøvet at installere kamera software på Win98SE?
Har du opgraderet til seneste software på Windows98,
her tænker jeg på windows update, seneste udgave af Internet explorer etc.
Har du prøvet at opgradere USB driveren?

<begin opskrift på opdatering af USB>
Først gik jeg ind i Kontrolpanel og derefter ind i system hvor så jeg trykker
enhedshåndtering.
Her finder jeg Universel seriel bus-controllere, trykker på + og så kommer
standard OpenHCI USB-værtscontroller.
Marker den og tryk egenskaber kommer og vælg driver så er der en knap der hedder
opdater.
Ved at trykke på den opdaterer systemet sig selv igen en guide.
<end opskrift>

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-04 19:37

Peter Jensen skrev:

> Kan én USB port stå af ? Hvis NEJ, hvad kan der så være galt ? Hvis

Ja, det kan den sagtens.

> JA, kan man købe et board og sætte i ? Hvis JA, hvor ? Links, TAK

Ja, det kan man godt. Kig på edbpriser.dk. Dog skal du være opmærksom
på om dit hardware understøtter USB-kortet. Hjælp i den retning finder
du i dk.edb.hardware.bundkort

Jesper G. Poulsen