nye ram ?
Fra : csm

Dato : 25-05-04 08:21

pt. har jeg en klods 256 mb(pc2100) og en kolds 256mb (pc2700)

jeg vil så udskifte pc2100 klodsen med en ny pc2700 klods -
mit spørgsmål er så om jeg skal ændre noget i bios eller om det bare funker
når
jeg sætter dem i ?

mit bundkort = asrock k7s8x

Fra : JK

Dato : 25-05-04 09:45

On Tue, 25 May 2004 09:20:41 +0200, "csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote:

> [...]
>
>jeg vil så udskifte pc2100 klodsen med en ny pc2700 klods -
>mit spørgsmål er så om jeg skal ændre noget i bios eller om det bare funker

Brug lige tænkeren lidt først.

Hvilken cpu ? kan det bundkort overclocke ?

Download cpu-z og se hvordan du kører med cpu'en.

Pc2100 klarer 133 MHz, DDR 266. Pc2700 klarer 166 MHz, DDR333.

Du får ingen gevinst umiddelbart ved at skifte ram, med mindre du
ændrer indstillinger for ram.

Pc2700 er faktisk også noget forældet noget. Det er mindst pc3200, man
bruger i moderne bundkort i dag.

mvh

John

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-05-04 11:00

JK skrev:
> Pc2100 klarer 133 MHz, DDR 266. Pc2700 klarer 166 MHz, DDR333.
>
> Du får ingen gevinst umiddelbart ved at skifte ram, med mindre du
> ændrer indstillinger for ram.

Hvis bundkortet er indstillet til at autodetektere RAM-typen, så er der da
en gevinst.
Opgraderingen er kun noget værd hvis der køres med en CPU med FSB 333.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Leony

Dato : 25-05-04 16:42

In news:il16b01f6qtk1cv8nj323hlfemkgpgb3la@4ax.com,
JK typed:

> Brug lige tænkeren lidt først.

Snak dog ordentligt til manden.
Hvis han kendte svaret, så havde han jo ikke spurgt.

> Du får ingen gevinst umiddelbart ved at skifte ram, med mindre du
> ændrer indstillinger for ram.

Han eliminerer i hvert fald RAM flaskehalsen.
Den langsommeste stang sætter hastigheden.
Om CPU så kan følge med, det er uopklaret lidt endnu.

> Pc2700 er faktisk også noget forældet noget. Det er mindst pc3200, man
> bruger i moderne bundkort i dag.

PC3200 er også det billigste.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : JK

Dato : 26-05-04 07:55

On Tue, 25 May 2004 17:41:37 +0200, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>In news:il16b01f6qtk1cv8nj323hlfemkgpgb3la@4ax.com,
>JK typed:

>Snak dog ordentligt til manden.
>Hvis han kendte svaret, så havde han jo ikke spurgt.

Ok, beklager. Men man ser det gang på gang. Bios er lukket land, og
ligesådan viden om, hvordan det kører.

:-/

John