Hvilken processor kan bundkortet klare?
Fra : Jacob Bøwig

Dato : 24-05-04 15:48

Jeg har følgende bundkort: MSI MS-6380E (Chipsettet hedder KT266/333)
Nu er mit spørgsmål så - hvor hurtig en processor kan jeg smide på det?
På forhånd tak :)

--
"Trying is the first step towards failure"
- Homer Simpson

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 24-05-04 15:54

Hej

Du kan smide en 3200+ cpu i, da det er den hurtigste cpu der er lavet, end
til videre, til Socket A.

mvh
TK

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-05-04 17:29

Thomas Kristiansen skrev:
> Du kan smide en 3200+ cpu i, da det er den hurtigste cpu der er
> lavet, end til videre, til Socket A.

Du har i princippet ret. Soklen passer til CPU'en, men eftersom bundkortet
ikke understøtter den CPU, så er det nok ikke særligt smart.
Læs her hvilke CPU'er bundkortet understøtter:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=341

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jacob Bøwig

Dato : 24-05-04 18:12

Jeg siger mange tak for linket - det er jo lige til at forstå :)

Mvh Jacob

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-05-04 23:21

On Mon, 24 May 2004 19:11:42 +0200, Jacob Bøwig <jbowig@webspeed.dk> wrote:

> Jeg siger mange tak for linket - det er jo lige til at forstå :)
>
> Mvh Jacob

Stol aldrig på info af den slags fra producenten. De er kun interesseret i
at sælge dig et nyt mob

---
Thomas Hansen
"Jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive!"

Fra : Jacob Bøwig

Dato : 24-05-04 23:36

Jeg er sq lidt for stor en wimp til at jeg tør begynde at rode med cpu'en,
men tak for linket
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forstå det med at jeg ikke kan regne med
hvad producenten siger mb'et kan klare - mener du at jeg kan risikere at det
ikke kan klare de cpu'ere de siger det kan?

--

newsr8iy1lxaikti1d@sprinter...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-05-04 23:19

On Mon, 24 May 2004 16:48:22 +0200, Jacob Bøwig <jbowig@webspeed.dk> wrote:

> Jeg har følgende bundkort: MSI MS-6380E (Chipsettet hedder KT266/333)
> Nu er mit spørgsmål så - hvor hurtig en processor kan jeg smide på det?
> På forhånd tak :)

Det bedste køb for dig vil være en ulåst Barton cpu. F.eks. en XP-M eller
en fra før uge 39-2003.
Så kan du holde fsb'en nede på 166/333 men sætte multiplieren højt nok til
at udnytte cpuens hastighed.
En barton 2500+ sat til 15 eller 16 på multiplieren vil være et godt bud.
Jeg kender ikke lige dit bundkort men har gjort det med flere andre kort
med samme chipsæt som dit. Hvis dit mobo ikke tillader indstilling af
multiplier kan du bruge et trick til at sætte den.
http://www.ocinside.de/go_d.html?/html/workshop/pinmod/amd_pinmod_d.html

---