Er min strømforsyning i stykker?
Fra : Rune N.

Dato : 23-05-04 15:00

Hej NG,

Jeg har et problem med min stationære PC.
Her for et par dage siden kunne jeg ikke tænde den. Når jeg trykkede
på ON/OFF knappen kom der kortvariet lys i diverse dioder(på front af
kabinet og på tastatur), hvorefter den med det samme gik død. Jeg
åbnede for kabibettet og opdaget at der var ret meget støv, så jeg
støvsugede den. Derefter kunne jeg fint tænde den.
Men hvis jeg vil tænde den nu skal jeg stadig støvsuge blæseren til
strømforsyningen på bagsiden af kabinettet hver eneste gang den skal
tændes.

Hvad er grunden til det?
Er det at min strømforsyningen er ved at være for gammel? Sider der en
form for dynamo i strømforsyningen som jeg lader op når jeg støvsuger
blæseren?

Hvis det er strømforsyningen der er istykker, skal jeg så ud og have
et helt nyt kabinet eller kan strømforsyninger købes seperat, og hvad
skal man ca. slippe for en?

Venlig Hilsen

Rune

Fra : Bach|DK|

Dato : 23-05-04 15:49

> Hvis det er strømforsyningen der er istykker, skal jeg så ud og have
> et helt nyt kabinet eller kan strømforsyninger købes seperat, og hvad
> skal man ca. slippe for en?

Du beøver ikke et nyt kabinet. Du kan købe strømforsyningen seperat. De
fåes i mange prisklasser afhængig af hvor meget effekt du har brug for
og hvor lydløs den skal være.

De kan fåes fra 150 og opefter. Men sørg for at købe en der er
fremtidssikret. 350W og opefter er at foretrække.

--
Michael Bach