Problem med AMD 3000+
Fra : John Bodilsen

Dato : 21-05-04 21:47

Jeg har lige købt en Amd 3000+ som skulle køre 13 * 166.
Det vil den ( eller bundkortet) ikke . Den vil ikke boote ved 13 * 166 =
216o ,
men gerne ved 12,5 * 173 = 2160. Har prøve med mere 1,7 volt til cpuen.
Nyeste bios til bundkortet, MSI K7N2 Delta Nforce2 chipset.
Den skal kunne tage en 3200+ med 200 mhz frontsidebus.
Hvis jeg sætter alt til auto i bios , booter den som Atlon 1750 mhz 10,5 *
166.
Der står 3000 , 333 på cpuen. Jeg har prøvet alt i bios (tror jeg) så gode
råd modtages.
Sætter jeg gange funktionen til 13 (manuelt), vil den ikke boote, efter en
rebooot er den automatisk sat ned til 5 af bundkortet
altså 5 * 166 = 850 mhz.
Og varme er ikke problemet .

John

Fra : Egil Solberg

Dato : 21-05-04 23:55

John Bodilsen wrote:
> [...]
> Sætter jeg gange funktionen til 13 (manuelt), vil den ikke boote,
> efter en rebooot er den automatisk sat ned til 5 af bundkortet

Hvornår er din CPU fra? Den må være unlocked. Har du selv låst den op?
Der går et skille mellem 12,5 og 13-multiplierne, ved en unlocked CPU har
man enten adgang til multiplierne fra 12,5 og ned, eller fra 13 og op.
I hvert fald mener jeg det er sådan det hænger sammen. Korriger mig gerne.
Lyder som om problemet kunne løses at denne tankebane.

Fra : John Bodilsen

Dato : 22-05-04 08:48

> [...]
> I hvert fald mener jeg det er sådan det hænger sammen. Korriger mig gerne.
> Lyder som om problemet kunne løses at denne tankebane.

Cpu'en er købt hos Midtdata igår 21/5. Det ser ud til at jeg kan gange med
alt under 13,
men ikke 13 og opad. Har der ikke været noget med at Nforce2 bundkort låst
multiplien op.
Eller var det kun de første. Det er dog stadigvæk mærkelig at den ikke vil
gange med 13,
da det jo er den normale indstilling for denne cpu.

John

Fra : Egil Solberg

Dato : 22-05-04 10:49

John Bodilsen wrote:

> [...]
> ikke vil gange med 13,
> da det jo er den normale indstilling for denne cpu.

Det lyder meget merkelig.Den skal være så låst at du ikke kan låse op med
dit bundkort. Tror du skal have en snak med Midtdata om det her.
Har du tilfældigvis skrevet ned tal og koder der stod på din CPU? Mange
ville dog give penge for en sådan CPU, da den jo kan ved at sætte multi ned
jo kan fungere som i alle fald Xp3000/400MHz FSB.

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-05-04 12:21

"Egil Solberg" <egilso@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
ned
> jo kan fungere som i alle fald Xp3000/400MHz FSB.

Det er jo ikke utænkeligt, at de har haft en ældre ulåst stepping på lager.

Jeg ville dog aldrig handle med midt-data, men det er en anden historie.

Fra : John Bodilsen

Dato : 22-05-04 13:41

> [...]
ned
> jo kan fungere som i alle fald Xp3000/400MHz FSB.

Jeg har ikke skrevet tallene op fra cpu'en, jeg tjekkede bare at det var en
3000 , 333 fbs.
Jeg er heller ikke utilfreds med cpu'en, da den køre fint med 12,5 * 173.
Jeg undrer mig bare
over at den ikke vil køre 13 * 166 som den skulle.
Jeg har kun pc2700 ram , så de 200 (400) fbs kan jeg ikke lige tjekke om den
kan.
Det kan vel også være bundkortet som fejler ?
Den har kørt med en 2400+ uden problemer, også oc til 2200 Mhz 15*147.
Men jeg har aldrig haft en Barton cpu i den.

John

Fra : MVP

Dato : 22-05-04 13:38

"John Bodilsen" <bodilsen(slettes)@c.dk> skrev i en meddelelse

Mit råd til dig er:

Vær glad, køb noget godt ram (pc3200) sæt multip. på 11, fsb på 200 og nyd
at du har en billig 3200+
Dette gjorde jeg ved en ulåst 2500+ og den har nu kørt som sådan i et år
uden problemer.

Venligst
Mads / Viby J