CPU-opgradering af ASUS A7V-bundkort
Fra : Vidar

Dato : 20-05-04 21:17

Kunne vælgdig godt tænke mig at opgradere min CPU på mit ASUS A7V-bundkort.
I maunalen til bundkortet står at den kan opgraderes med Duron-processorer.
Men jeg kan ikke finde ud hvilken hastighed processoren højest må have til
det bundkort.
Pt. kører jeg 800 Mhz, men ser processorer op til 1800 Mhz sælges. Kan den
hastighed fx bruges?

Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Mvh.
Allan

Fra : Christian Mygind

Dato : 20-05-04 22:01

Vidar wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Du kan dersværre ikke komme derop med det bundkort, fordi det alene
understøtter FSB200-processorer, dvs. Duron op til 1300 og Athlons, der også
blev lavet i FSB200-udgaver op til 1400. Disse cpu'er kan du kun købe på
brugtmarkedet, nu. De senere Duron-cpuer (1400 og opefter) er FSB 266,
ligesom AthlonXP-cpu'erne, op til Barton (således max XP2600).
Se http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx for en nærmere
beskrivelse.

Jeg gik selv fra en Duron 800 til en Duron 1300 - og der var ikke nogen
voldsom kraftforøgelse. Vil derfor anbefale dig at pensionere bundkortet
sammen med cpu'en. Den gode nyhed er, at du kan få SocketA-bundkort helt ned
til 227 kr (http://makeashorterlink.com/?R20215B58) - og så var det nok
smartere at smide en AthlonXP-processor i. Du kan få en XP2200-cpu for lige
under 400 kr.

Dit bundkort/cpu kan nok indbringe 200 på brugtmarkedet.

/Chr

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-05-04 23:08

> [...]
> til 227 kr (http://makeashorterlink.com/?R20215B58) - og så var det nok
> smartere at smide en AthlonXP-processor i. Du kan få en XP2200-cpu for

Husk der også skal ny DDR-ram med i budgettet!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Christian Mygind

Dato : 20-05-04 23:26

Michael Lund Sørensen wrote:

> Husk der også skal ny DDR-ram med i budgettet!

Sandt.
Ikke mange af de nye bundkort kan trække SD-RAM (der desuden kun kan
anvendes til XP-cpuer op til Barton - og kræver PC133-ram).

/Chr