Zalman CNPS 7000-AlCu ?
Fra : Mads Jensen

Dato : 20-05-04 15:48

Hej

Er der nogen, der kan sige om jeg har kvajet mig gevaldigt, når jeg har købt
en Zalman CNPS 7000-AlCu i den tro, at den passede til socket a ?

Det er nemlig møgforvirrende, når samtlige butikker forveksler 7000A og
7000, da det ifølge zalmanusa.com ser ud til at 7000-modellen, som jeg har
købt er ubrugelig for mig

mvh.
Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 20-05-04 17:07

> [...]
> 7000, da det ifølge zalmanusa.com ser ud til at 7000-modellen, som jeg har

Har du fire huller i dit bundkort, rundt om CPU soklen?

Den eneste forskel på A og non-A modellen er de monteringsbøjler der er med
(svjv.)!

Brian

Fra : Mads Jensen

Dato : 20-05-04 17:47

Brian Lund wrote:
> Har du fire huller i dit bundkort, rundt om CPU soklen?

Det ser ikke sådan ud

/Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Brian Lund

Dato : 20-05-04 18:52

> Det ser ikke sådan ud

Så kan du ikke montere den, uanset om det er en 7000 eller en 7000A!

Monteringsbøjlerne skal nemlig skrues fast i de huller!

Brian

Fra : Mads Jensen

Dato : 20-05-04 20:20

Brian Lund wrote:
> Så kan du ikke montere den, uanset om det er en 7000 eller en 7000A!

Lidt underligt, at der så udelukkende står at 7000-modellen kun er til
socket 478 og 754.

/Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Brian Lund

Dato : 20-05-04 20:30

> Lidt underligt, at der så udelukkende står at 7000-modellen kun er til
> socket 478 og 754.

Det er den også, for den monteres ikke helt på samme måde (læs andre
monteringsbøjler) på socket A, som på de andre to!

Forskellen på 7000 og 7000A er _udelukkende_ at der er et ekstra sæt
monteringsbøjler med til Socket A! (Og så at den er meget billigere!)

Brian

Fra : Mads Jensen

Dato : 20-05-04 20:51

Brian Lund wrote:
> Forskellen på 7000 og 7000A er _udelukkende_ at der er et ekstra sæt
> monteringsbøjler med til Socket A! (Og så at den er meget billigere!)

Nogen ide om hvor dælen man kan skaffe sig sådan et par monteringsbøjler
? Måske skulle man prøve dk.marked.privat.edb og se om der var nogen
i det gavmilde humor, medmindre der er en anden mulighed ?

Mange tak for hjælpen!

Er stadig lidt forundret over, at et firma

mvh.
Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Brian Lund

Dato : 20-05-04 21:14

> [...]
> i det gavmilde humor, medmindre der er en anden mulighed ?
>
> Mange tak for hjælpen!
>
> Er stadig lidt forundret over, at et firma

Jeg er stadig ikke sikker på du har forstået hvad jeg skrev?!
Selvom du har 7000A modellen, _skal_ der være 4 huller rundt om CPU soklen
for at du kan bruge 7000A!

Her i midten (Socket 462 = Socket A):
http://www.zalman.co.kr/upload/product/7000a_alcu_a_p.jpg

Som du kan se er bøjlerne blå, så det skulle være hurtigt at genkende om de
er med ;)

Hvis du stadig mangler dem, kender jeg to med P4 systemer som har købt denne
køler, så de har ikke brug for bøjlerne!

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 20-05-04 21:25
Fra : Mads Jensen

Dato : 22-05-04 16:25

Hej

> Brian Lund wrote:
> Jeg er stadig ikke sikker på du har forstået hvad jeg skrev?!
> Selvom du har 7000A modellen, _skal_ der være 4 huller rundt om CPU soklen
> for at du kan bruge 7000A!

På følgende billede ser det ud som om at der er de fire huller, men
eftersom køleren er noget bøvlet at få af, uden at man risikere at
knække bundkortet, tør jeg ikke:
http://www.overclockers.com.au/image.php?pic=articles/68443/a7v333.jpg

Jeg fik en kammerat til at kigge på det, og han nåede frem til, at
bundkortet nok ville have sit besvær med køleren, da den vist kommer til
at ramme varmelederen ved siden af soklen, og også kommer tæt på RAM
slottene, og måske endda rører ved dem.

Er der nogen, der bruger denne køler sammen med et Asus A7V333 motherboard ?

mvh.
Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?