Død hest i fryser - erfaringer efterlyses!
Fra : Lene

Dato : 03-06-04 21:50

Sidder der nogen herinde, som kan komme med erfaringer ang. at opbevare en
død hest i en fryser? Hesten er dybfrossen, så nu drejer det sig om, at få
den transporteret hjem + at få den ned i fryseren uden at tø den op igen.

Jeg har søgt med lys og lygte på nettet, for at finde nogen som kan hjælpe
med erfaringer.
I må meget gerne skrive om det direkte på min mail : hamadryad@mail.dk

Jeg vil være dybt taknemlig for alle henvendelser vedrørende dette.

Og nej, det her er ingen dårlig vittighed - om ti dage skal jeg hente min
dybtfrosne døde hest på dyrehospitalet.

Mvh. Lene Andersen
www.sitecenter.dk/stutteridryad

Fra : Mette

Dato : 03-06-04 22:19

Det må være noget med at kontakte en frysevogn, sådan en man transporterer
kød i, vil jeg tro.

Der kan være årsager til, at de ikke kan/vil gøre det, men så kender de
måske til nogen, der kan bruges. Det er da et sted at starte - prøv evt. at
kontakte nærmeste slagteri og forhør dig der.

Mvh,
Mette

Fra : Malene P

Dato : 05-06-04 11:27

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den transporteret hjem + at få den ned i fryseren uden at tø den op igen.

Dette er heller ikke ment som nogen vittighed -men hvad hulen skal du bruge
en dybfrossen hest til? Begrave den? Udstoppe den? Spise den? I sidstnævnte
tilfælde burde den jo nok være skåret ud i passende stykker, FØR den blev
dybfrosset. Og så burde det måske være sket hos en slagter og ikke på et
dyrehospital. Og hvad døde den så af? Jeg er da ikke sikker på, at det er
smart at spise en syg hest -eller en, der er blevet aflivet med sovemiddel.
Men ellers må det jo, som Mette siger, være noget med at kontakte en
vognmand, der er i besiddelse af en kølevogn og mod betaling vil
transportere den dybfrosne hest fra A til B.

mvh
Malene P

Fra : Malene P

Dato : 05-06-04 11:48

> [...]

> Jeg vil være dybt taknemlig for alle henvendelser vedrørende dette.
>
> Og nej, det her er ingen dårlig vittighed - om ti dage skal jeg hente min

Øeeh, Lene. Er du i gang med en eller anden "stunt" i forbindelse med din
vendetta imod Dangrønt? Jeg har kigget på dit site og føler virkelig med dig
og den stakkels hest. Billederne taler for sig selv -og er de og den
citerede respons fra Dangrønt ægte, er der sgu da noget helt galt.
Men -igen, Lene. Hvad har du gang i lige nu? Vi er her jo for at hjælpe dig
.

mvh
Malene P

Fra : Lene

Dato : 05-06-04 12:31

"Malene P" <mallekors(VAEK)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Klip.
Er du i gang med en eller anden "stunt"

Nej, hesten er dybfrossen, og liget er bevismateriale mod firmaet Dangrønt.
Min advokat har frarådet, at jeg går med til at få hende begravet inden vi
har været i retten, da Dangrønt i så fald kan påberåbe sig, at jeg har
bortskaffet bevismaterialet i ond tro ( altså som om jeg havde noget at
skjule ).

Dokumenterne på min hjemmeside er ægte!

Mvh. Lene Andersen
www.sitecenter.dk/stutteridryad
Husk: "fjerndette" fra mailadresse ved svar, da posten ellers ikke ankommer.

Fra : Malene P

Dato : 05-06-04 12:39

> [...]
> Klip.
> Er du i gang med en eller anden "stunt"
>
> Nej, hesten er dybfrossen, og liget er bevismateriale mod firmaet

Ja -det var faktisk lige det, jeg efterhånden har fået fornemmelsen af!

> [...]
> har været i retten, da Dangrønt i så fald kan påberåbe sig, at jeg har
> bortskaffet bevismaterialet i ond tro ( altså som om jeg havde noget at

Ja -igen var det lige det, jeg faktisk havde gættet.

> Dokumenterne på min hjemmeside er ægte!

OK -det håbede jeg også. Det, der undrede mig var det meget røde blod, du
ikke havde nævnt noget om. Jeg har ikke set en hest dø af
spiserørsforstoppelse, men jeg har set mange falske billeder. Såfremt
Dangrønt med vilje er skyld i din hests død -og andres- ser jeg dem gerne
klynget op i nærmeste lygtepæl. Men ellers ønsker jeg dig held og lykke med
en retssag, hvor i ihvertfald får sagen afklaret -og ikke mindst forhindrer
at andre heste i fremtiden kommer til at lide samme skæbne.

mvh
Malene P

Fra : JBH

Dato : 07-06-04 17:20

Øh du må da have en stor fryser, hvis du skal kunne haven en helt
stivfrossen hest i fryseren

LN

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-06-04 22:45

JBH wrote:
> Øh du må da have en stor fryser, hvis du skal kunne haven en helt
> stivfrossen hest i fryseren

eller også er det en falaballa?

JonB

Fra : Mette

Dato : 09-06-04 22:59

> eller også er det en falaballa?

Okay, jeg bider på - hvad er en falaballa?

Mvh,
Mette

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 10-06-04 02:22

> Okay, jeg bider på - hvad er en falaballa?

FalabElla: http://www.ansi.okstate.edu/breeds/horses/falabella/

- Lene
www.HesteChatten.dk

Fra : Mette

Dato : 10-06-04 07:29

> FalabElla: http://www.ansi.okstate.edu/breeds/horses/falabella/

Nåååja, selvfølgelig. Jeg tænkte på fryser, ikke hest.

Sandt nok, sådan en kunne vist være i min fryser.

Mvh,
Mette

Fra : Maria Muus

Dato : 05-06-04 15:44

On Thu, 3 Jun 2004 22:49:31 +0200, "Lene"
<hamadryadfjerndette@mail.dk> wrote:

Klip

>Og nej, det her er ingen dårlig vittighed - om ti dage skal jeg hente min
>dybtfrosne døde hest på dyrehospitalet.
>
>Mvh. Lene Andersen
>www.sitecenter.dk/stutteridryad

Hejsa Lene =o/

Jeg er virkelig ked af på dine vejne at det er gået sådan som det er
gået med din hest, Og jeg håber virkelig at du får fat på synderne.

MVH Maria

Fra : Mette

Dato : 05-06-04 20:09

Hej

Jeg havde ikke checket din hjemmeside igen, før jeg læste Malenes indlæg.

Nu har jeg et par kommentarer, som jeg håber, du tager i den ånd, de er
skrevet - jeg forstår fuldt ud din harme, og jeg ville garanteret også selv
tænde helt af i den situation.

Men jeg er bange for, at du risikerer en sag fra Dangrønt - de har uden
tvivl flere penge at købe advokat for end dig, og de har ingen følelser
involveret og vil derfor sagtens kunne klare en masse retssag i årevis uden
at blive personligt skadet af det.

Sagen er nemlig den, at man kan sagsøges for injurier for det, man
udtaler/skriver på Internettet, i øvrigt også i en nyhedsgruppe som denne.
Ydermere nævner du folk ved navn, selvom de jo ikke har gjort andet end at
være ansat i et firma. Ikke alene kan du blive sigtet for det også, kunne
jeg forestille mig, men det er jo faktisk heller ikke pænt gjort, selvom jeg
godt ved, du ikke har gjort det med onde intentioner.

Selvom Dangrønt så skulle have ladet høet blive på markedet med overlæg, er
det jo ikke alle de mennesker personligt, der har gjort det. Men det er
deres navn, der står på Nettet, og deres navn, der vil være at finde på
Google og lignende steder med et link til din hjemmeside og din beskrivelse.
Det har meget vidtrækkende konsekvenser og kan ligge mange år på Nettet, før
det forsvinder (Google gemmer en offentligt tilgængelig kopi af siden,
selvom du fjerner den - hvor længe ved jeg ikke). Tænk på, at de mennesker,
som ikke alle har været onde ved dig, måske skal have et nyt job, hvor deres
kommende arbejdsgiver lige tager en søgning på navnet osv. Så kan det være,
at jobbet går til en anden uden en så offentligt tilgængelig plet på navnet.
Det er Dangrønt, du ønsker at ramme, og måske en eller to af deres
ansatte/chefer, men resten har vel i bund og grund ikke gjort andet end at
gøre deres job.

OM Dangrønt så med overlæg har ladet produktet blive på markedet, eller om
de ikke mener, det er skyld i hestens død, det skal jeg ikke blande mig i.
Jeg er slet ikke i stand til at bedømme det ud fra de tilgængelige
oplysninger, men det må de relevante myndigheder jo tage stilling til.

Jeg ønsker dig i hvert fald god vind med at få opklaret dette og få løst
situationen bedst muligt!

Mvh,
Mette

Fra : Lene

Dato : 05-06-04 22:37

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg havde ikke checket din hjemmeside igen, før jeg læste Malenes indlæg.
>
> Nu har jeg et par kommentarer, som jeg håber, du tager i den ånd, de er
> skrevet -
Klip.
> Jeg ønsker dig i hvert fald god vind med at få opklaret dette og få løst
> situationen bedst muligt!
>
> Mvh,
> Mette

Tak, for et godt indlæg!
Nu har jeg fået mit blodtryk ned i et mere normalt leje igen, så nu har jeg
omformuleret mig.

I mine bestræbelser på at få siden renset for kraftudtryk, så fik jeg
faktisk skrevet en hel del detaljer ind i min gennemgang af forløbet, som
jeg ikke havde fået med i første ombæring.