Mellemgod kikkert
Fra : Thor

Dato : 03-06-04 20:12

Hej

Er der nogen her, der kender en god, ikke for dyr kikkert.
Jeg søger en 10x42 kikkert til max ca. 3000,. hvad er der af muligheder?
Jeg har prøvet en Nikon 10x42 Monarch AT i en lufthavn, og den virkede OK.
Kan man få sådan én i Danmark?

Hilsen Thomas Riedel

Fra : Omnolog HMH

Dato : 06-06-04 14:13

> Er der nogen her, der kender en god, ikke for dyr kikkert.

Prøv at kigge på netfugl.dk, der har det været diskuteret for nylig.

MVH HMH

Fra : Thor

Dato : 11-06-04 17:05

Takker!

Mend det er da lidt kedeligt, at der ikke er mere
aktivitet her i nyhedsgruppen!

Hilsen Thomas Riedel

Fra : Omnolog HMH

Dato : 11-06-04 17:09

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message
> Takker!
>
> Mend det er da lidt kedeligt, at der ikke er mere
> aktivitet her i nyhedsgruppen!

Så må du jo skrive nogle flere indlæg (hehe)

MVH HMH

Fra : Claus Tarstrup

Dato : 12-06-04 10:39

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote in message

> "Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> Så må du jo skrive nogle flere indlæg (hehe)
>
> MVH HMH

det kunne også bare være at der ikke er den store interesse for mellemgode
kikkerter!

mvh
Claus

Fra : JK (please reply to ~

Dato : 14-06-04 08:12

On Fri, 11 Jun 2004 18:04:52 +0200, "Thor" <thor@thor.thor> wrote:

>Takker!
>
>Mend det er da lidt kedeligt, at der ikke er mere
>aktivitet her i nyhedsgruppen!

Gruppen her er modstandere af teknik-indlæg, som de skriver.

Vi skal skrive om fugle !

Jeg vil gerne vide, om du er brillebærer. Om altså du skal have
briller på for at se hvor fuglen er.

Det er meget afgørende for kikkertvalg.

Kan du holde en 10x stille, eller skal du have en 8x.

Betyder kompakthed mere end kvalitet ?

mvh

John

Fra : Thor

Dato : 14-06-04 20:23

Hej John Tak for responsen, svarer nede i dit indlæg:

"JK (please reply to group, email invalid)" <junk@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:9ojqc0has9ovi8iueeq33l7qcvmo2a2d08@4ax.com...
> Gruppen her er modstandere af teknik-indlæg, som de skriver.
>
> Vi skal skrive om fugle !

OK, det må jeg huske!

> Jeg vil gerne vide, om du er brillebærer. Om altså du skal have
> briller på for at se hvor fuglen er.

Nej, jeg bilder mig selv ind, at det behøver jeg ikke!

> Det er meget afgørende for kikkertvalg.
>
> Kan du holde en 10x stille, eller skal du have en 8x.

Jeg synes godt om de 10x kikkerter, jeg har prøvet.

> Betyder kompakthed mere end kvalitet ?

Nej kvalitet først, men jeg vil ikke have en prismekikkert.

Hilsen Thomas

Fra : JK

Dato : 15-06-04 09:00

On Mon, 14 Jun 2004 21:23:29 +0200, "Thor" <thor@thor.thor> wrote:

>Hej John Tak for responsen, svarer nede i dit indlæg:

>Nej kvalitet først, men jeg vil ikke have en prismekikkert.

Hej

Nu er der prismer i alle kikkerter: porro (gammeldags) eller
tagprismer. De bruges til at vende billedet.

Førstnævnte er billigst at lave og man får den bedste kikkert til
prisen, hvis man vælger dette.

Hvis jeg skal forstå det sådan, at du vil have en tagprismekikkert og
ikke bruger briller. Så vil jeg nok anbefale en Nikon Sporter, 10x36.
Den vejer 770 gr.

Den kan fås til under 2000 kr. vil jeg tro.

http://www.pris-baskeren.dk/group.asp?group=212

1898,-

Der er også 8x36, lidt mere lystærk og lidt mere rolig, 200 kr.
billigere.

mvh

John

Fra : Thor

Dato : 16-06-04 19:55

>Så vil jeg nok anbefale en Nikon Sporter, 10x36.
> Den vejer 770 gr.
>
> Den kan fås til under 2000 kr. vil jeg tro.
>
> http://www.pris-baskeren.dk/group.asp?group=212
>
> 1898,-

Hej John

Det lyder godt, jeg tror jeg snupper en sådan!

Venlig hilsen Thomas Riedel

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 15-06-04 15:27

On Mon, 14 Jun 2004 09:11:47 +0200, "JK (please reply to group, email
invalid)" <junk@mail.dk> wrote:

>Gruppen her er modstandere af teknik-indlæg, som de skriver.
>
>Vi skal skrive om fugle !

Du har misforstået noget, citat fra fundatsen:

3. Fundats:

Gruppen er ment som et forum for fritids-ornitologer. Alle emner, som
er relevante for fritidsornitologer kan diskuteres. Et sted, hvor der
fx. kan foregå

- Diskussion af feltbestemmelses-problemer
- Udveksling af fugleobservationer/fuglelokaliteter/turrapporter
- Diskussion af fredning/jagt
- Diskussion af valg af kikkert/teleskop
--
Mogens Poulsen
mpoulsen@tdcadsl.dk