lyster
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-05-01 21:18

Godaften NG

Vores nu 11½ uge gammel hvalp, er begyndt at have "fræke" lyster, han prøver
at parre sig på alt og alle, er det normalt at de gør det?, jeg mener det
måske er lidt tidligt.

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-05-01 22:08

Jeg tror ikke det er "frække lyster", men derimod dominans. Kom i gang med
lederskabsøvelser omgående.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-05-01 22:35

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cpsro$n82$1@news.cybercity.dk...
> Jeg tror ikke det er "frække lyster", men derimod dominans. Kom i gang med
> lederskabsøvelser omgående.

<> thier og samtykker !!!

onsdaghils fra Ami .... der lige tilføjer aktivering som en tilføjelse til
lederskabsøvelse

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-05-01 22:43

Hej Bolette,
som Nina skriver er det sandsynligvis en begyndende "magt" demonstration.
Til din info. kan jeg fortælle at min egen Laika, gjorde det samme og det er
en normal adfærd selv for en hunhund ;c)
Uanset hvor søde og rare vores hunde er, er det naturligt for dem at
"forsøge" at tage magten og det viser de bla.ved at fortælle os at "de"
bestemmer hvornår og med hvem der skal parres.(Også selvom de kun er 12
uger.)
Vis hvem som bestemmer og det lille "problem" løser sig selv.
Med Netpotehilsen og klaps til vaps
Martin & Laika

Fra : x Vuf x

Dato : 02-05-01 23:19

Wed, 2 May 2001 22:18:19 +0200, Bolette Nielsen wrote:

>Vores nu 11½ uge gammel hvalp, er begyndt at have "fræke" lyster, han prøver
>at parre sig på alt og alle, er det normalt at de gør det?, jeg mener det
>måske er lidt tidligt.

Det er helt normalt. Han vil nok nærmere dominere den/det,
han hopper på.

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Carina Graversen

Dato : 03-05-01 19:01

Hej Bolette

---[klip]---
[...]

Den adfærd din hvalp udviser er helt normal !!!

Når hvalpen bliver omkring 3 måneder, bliver den »halv kønsmoden«, og
hormonerne begynder i denne periode for første gang at drøne rundt i hovedet
på den. Perioden kaldes i øvrigt også »dominansfasen«, da hvalpen nu er ved
at finde sin plads i flokken.

Da det er hormonerne der "spiller den et puds", skal du ikke bekymre dig for
meget .

MEEEEN, det er vigtigt at du nu får lagt et godt grundlag til fremtiden. Da
hundens evne til senere i livet at danne visse hormoner kan påvirkes i
hvalpetiden, er det vigtigt at du ikke lader vapsen få lov til at vise denne
adfærd mere end højest nødvendigt. Det er vigtigt, at du ikke tager kampen
op med hvalpen, da den så får lov til at udvikle sin kampadfærd og tror den
er en "fandens karl", at den sådan kan få dig helt op at køre ... - så når
du kan se at hvalpen skal til at parre sig med jer, kan I i stedet for
aflede den INDEN den begynder - tag en hundekiks og træn sid/indkald og
lignende. På den måde viser I hvalpen, at I er meget klogere, og hver gang
den vil til at dominere, ender det med at I "bestemmer" - den sætter sig
på kommando og lignende ... - lad også være med at træne kamplege med den
i denne periode (og gerne helt lade være overhovedet).

Som andre også skriver, er lederskabet vejen frem allerede nu - det skal
selvfølgelig ikke være noget med rusk og ryk eller en masse forbudsøvelser
!!!. Find evt. et par ting du vil håndhæve meget kraftigt, som noget KUN DU
har ret til, og som hvalpen ikke må - og her skal du være meget
konsekvent. Du kan også prøve at overbevise din hvalp om at du bare er
sååååå god til det med jagt og skaffe føde. Hvis du er interesseret i nogle
forslag, må du gerne skrive tilbage, så skal jeg gerne prøve at beskrive
nogle ...

- Håber dette gav lidt svar på dit spørgsmål ... du skal i øvrigt regne
med at din hund får en "lømmelperiode" når den bliver mellem ca. et halvt og
et helt år, da den her bliver fysisk kønsmoden - og igen når den bliver ca.
18 - 24 mdr., da den her bliver psykisk kønsmoden.

Hilsen
Carina

- - -
Carina Graversen (INA)
E-mail: ina@hund.dk
Min hund: http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm
Hundetræningsweekend: http://hunde-viden.homepage.dk
Redningshunde: http://www.redningshund.dk
ICQ # 50 67 93 53

Fra : Hedda

Dato : 08-06-01 20:45

Ta hunden med en gang den gjør det på en person, andre ting er det greit
med.
Visst det ikke virker, spray vann på hunden når den gjør det.

Hedda
"Bolette Nielsen" <bobo@kimj.dk> skrev i melding

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 09-06-01 08:02

"Hedda" <dummy@dummy.com> skrev i en meddelelse news:2Z9U6.672$QX5.13910@news1.oke.nextra.no...
> Ta hunden med en gang den gjør det på en person, andre ting er det greit
> med.
> Visst det ikke virker, spray vann på hunden når den gjør det.

<> Vil foreslå at man går i gang med nejøvelsen .... det er knap så hård en metode som vandsprøjten synes jeg personligt ... vand synes jeg kun man skal bruge som en absolut nødløsning hvis intet andet hjælper....

MVH Ami