IIS 5.1 - ip address and domain name restr~
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-06-04 13:52

Problemet er kort fortalt, at vi har en Webserver kørende, og at vi har brug
for den funktionalitet, der desværre ikke er tilgængelig i IIS5.1, nemlig
"ip address and domain name restrictions".

Vores webserver skal forsyne hhv. to lokale klienter og det åbne
internet med forskellige websider. Vi har behov for at kunne styre,
hvilke sider, der vises på hhv. det åbne internet og klienterne.

Webserveren er IIS5.1 under XP Pro. Applikationen består af ASP-sider.

Hvad ville I gøre?
- Er der måder at omgå denne spærring på?
- Kan man evt. installere en opgradering?
- Andre applikationer, der kan det samme?
- En ekstra webserver, der kan vise ASP?

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 03-06-04 14:52

On Thu, 03 Jun 2004 14:51:54 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> [...]
> hvilke sider, der vises på hhv. det åbne internet og klienterne.
>
> Webserveren er IIS5.1 under XP Pro. Applikationen består af ASP-sider.

Nogen specielt grund til at dette ikke kan lade sig gøre i IIS?
Licensmæssige grunde?

En mulighed er måske at sætte en Apache med reverse proxy op foran din
IIS:

http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_proxy.html#forwardreverse

--
Morten Bakkedal

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-06-04 08:12

"Morten Bakkedal" <nobody@bakkeland.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen specielt grund til at dette ikke kan lade sig gøre i IIS?
> Licensmæssige grunde?

Formentlig - barre irriterende, at når man har købet en XP Pro, så er denne
funktion ikke med. Det var den i 2000.

> En mulighed er måske at sætte en Apache med reverse proxy op foran din
> IIS:
>
> http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_proxy.html#forwardreverse

OK.

Fra : Alex Holst

Dato : 03-06-04 16:31

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> internet med forskellige websider. Vi har behov for at kunne styre,
> hvilke sider, der vises på hhv. det åbne internet og klienterne.

Koeb et webhotel til de externe sider, og undgaa at faa trafik fra
nettet ind paa jeres lokale net. Det er ikke rigtigt et
sikkerhedsspoergsmaal, synes jeg ikke.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-06-04 08:13

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

> Koeb et webhotel til de externe sider, og undgaa at faa trafik fra
> nettet ind paa jeres lokale net. Det er ikke rigtigt et
> sikkerhedsspoergsmaal, synes jeg ikke.

Det er af forskellige årsager ikke muligt at hoste dette site på eksterne
sider, så dermed blíver det et sikkerhedsspørgsmål.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 03-06-04 20:07

Christian R. Larsen skrev:

> [...]

> hvilke sider, der vises på hhv. det åbne internet og klienterne.

> Webserveren er IIS5.1 under XP Pro. Applikationen består af

Anvende et server-OS fremfor et desktop-OS.

Hos www.ravenholm.dk er Windows Server 2003 Web Edition ca. 900,- kr.
dyrere end Windows XX Professional.