ASP < > ASP.NET
Fra : Henrik Nygaard

Dato : 03-06-04 13:22

Hvad er den store forskel og hvad skal der til for at køre .NET
istedet?

Er det besværligt at sætte op og kan man bruge Access som
database på .NET?

Mvh

Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-06-04 13:54

Henrik Nygaard wrote:

> Hvad er den store forskel og hvad skal der til for at køre .NET
> istedet?

Der er _rigtig_ stor forskel på ASP.Old og ASP.Net. Nogle af disse er:

1. .Net er et "rigtigt" programmeringssprog, dvs det er ikke scripts
2. .Net er objektorienteret
3. ASP.Net er event-styret, dvs du kan tildele events til knapper og
lignende på din hjemmeside - ganske som var det en almindelig
applikation

(dette er i mine øjne nogle af de vigtigste forskelle i forbindelse med
skift fra ASP.Old til ASP.Net

> Er det besværligt at sætte op

Mjaeh - du skal have installeret .Net framework på din PC og have adgang
til IIS. Du skal dog være opmærksom på, at den største udfordring nok vil
være at sætte sig ind i .Net, der er (programmeringsmæssigt) et helt andet
paradigme end ASP.Old . Når det så er sagt, så kan jeg ikke huske en eneste
situation, hvor man kan lave noget (kompliceret) nemmere i ASP.Old end i
ASP.Net - hvis du spørger mig, så er der udelukkende fordele ved at skifte

> og kan man bruge Access som
> database på .NET?

Ja ... og alle andre databasetyper også.

Du kan få mere at vide i nyhedsgruppen dk.edb.programmering.dotnet, så jeg
sætter FUT til den gruppe.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 03-06-04 14:19

Det var alle tiders forklaring.

Tak for hjælpen. Jeg vil kikke lidt på nyhedsgruppen.