NAV & NIS tager tid...
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 03-06-04 06:34

Jeg har NAV og NIS 2004, men hver gang jeg starter min PC tager det ca.
4-5min. før at programmerne er startet op, i de 4-5min. blokere den al
internetadgang, og jeg er ved at være træt af at vente så lang tid hver
gang.

Nogle der ved om jeg kan få den til at starte hurtigere, jeg kunne forstille
mig det var en enkel funktion som skulle slås fra.

Jeg har en 2,27GHz P4 og 1024mb ddr, så det er ikke min PC der fejler
noget...

Mvh. Rune Thougaard Kristensen
--
www.rtk-design.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 03-06-04 19:52

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> Nogle der ved om jeg kan få den til at starte hurtigere, jeg kunne
> forstille mig det var en enkel funktion som skulle slås fra.

Afinstallering og sikkerhed gennem brugeropførsel?

http://sikkerhed-faq.dk/brugere

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 04-06-04 08:09

> Afinstallering og sikkerhed gennem brugeropførsel?
>
> http://sikkerhed-faq.dk/brugere

Kan du være mere præcis, for jeg har ikke tænkt mig at læse hele det site
igennem...

Mvh. Rune Thougaard

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 04-06-04 09:17

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@thougaard.com> skrev i en meddelelse

> Kan du være mere præcis, for jeg har ikke tænkt mig at læse hele det site
> igennem...

Hmm. du var tæt på kill-filteret der, hvor meget gider du helt præcist læse
for at sikre dit system?

Jeg kan muligvis være mere præcis, men ikke ud fra de upræcise oplysninger
du kommer med.

Start evt. med at oplyse dit OS

/Brian

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 04-06-04 15:08

> [...]
> for at sikre dit system?
>
> Jeg kan muligvis være mere præcis, men ikke ud fra de upræcise oplysninger

Jeg har WinXP pro, men mit problem er ikke så meget sikkerheden men mere,
hvorfor er NAV og NIS så lang tid om at starte op. det tager næsten 5 min.
fra jeg er windows til NAV og NIS er startet op, og i de 5 min. kan jeg ikke
gå på nettet.

Mvh. Rune Thougaard

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 04-06-04 17:15

> [...]
> fra jeg er windows til NAV og NIS er startet op, og i de 5 min. kan jeg

Nej du spurgte om Peder Vendelbo Mikkelsen kunne være mere præcis da han
sagde at du skulle afinstallere (NAV og NIS) og sikre dit system.

Det tager ca. 20 sek. at finde dette link her i gruppen
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

Det giver dig svar på spørgsmålet, og guider dig igennem hvordan.
Hvis det stadig er for langt til at du "gider" læse det igennem, så kommer
der ikke flere indlæg herfra.

Spørgsmål til dine applicationer besvares bedst i manualerne, alternativt
kan du prøve dk.edb.sikkerhed.virus til spørgsmål om NAV.

/Brian

Fra : John

Dato : 04-06-04 15:29

> [...]
> 4-5min. før at programmerne er startet op, i de 4-5min. blokere den al
> internetadgang, og jeg er ved at være træt af at vente så lang tid hver

Hej Rune! Forståeligt, men det er jo nogle store programmer, (NIS 34.2 MB og
NAV 24.8 MB), der kan være tunge at danse med, selvom du har en stærk
computer. Hastigheden (eller mangel på samme) er netop ét af brugernes
klagepunkter. Her kan du læse nogle brugerkommentarer; de er ikke alle
negative:

http://download.com.com/3302-2092_4-10260993.html

http://download.com.com/3302-2239_4-10223639.html

Mvh John