hjælp til ansøgning
Fra : Berith Majlandt

Dato : 03-06-04 02:32

Hej...

Jeg mangler hjælp til at skrive en ansøgning.

Hilsen
Berith

Fra : Anita

Dato : 03-06-04 13:39

"Berith Majlandt" <berith@majlandt.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Jeg mangler hjælp til at skrive en ansøgning.

www.folkeskolen.dk finder du vejledning til at skrive ansøgning til
lærerjobs.

Du kan også få en kopi af min ansøgning, hvis du er interesseret?

Venligst Anita

Fra : Berith Majlandt

Dato : 03-06-04 13:46

Hej Anita...

Jeg vil blive glad for at få en kopi af din, så jeg kan se hvordan du du sat
det op

Med venlig hilsen

Berith Majlandt
berith@perfect-choice.dk

Fra : Berith Majlandt

Dato : 03-06-04 13:47

Hej Anita...

Jeg vil blive glad for at få en kopi af din, så jeg kan se hvordan du har

Fra : Kim2000

Dato : 03-06-04 13:54

> På www.folkeskolen.dk finder du vejledning til at skrive ansøgning til
> lærerjobs.
>
> Du kan også få en kopi af min ansøgning, hvis du er interesseret?

Jeg ville også blive glad for en se, hvordan sådan en bygges op. Har lige i
dag opdaget at den "formsag" der hed fastansættelse åbenbart ikke var en
formsag. Så nu skal jeg ud og søge job.

mvh
Kim (der fik sig en overraskelse i dag)

Fra : Anita

Dato : 03-06-04 14:11

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev

> Jeg ville også blive glad for en se, hvordan sådan en bygges op. Har lige
> dag opdaget at den "formsag" der hed fastansættelse åbenbart ikke var en
> formsag. Så nu skal jeg ud og søge job.

Jeg har sendt til jer begge.

> mvh
> Kim (der fik sig en overraskelse i dag)

Ja øv, det må ikke have været særlig sjovt.

Venligst Anita

Fra : Carsten Holck

Dato : 08-06-04 15:21

Heldigvis faldt Anita <anita@*SLET*stofanet.dk> over tastaturet og
skrev følgende i news:40bf1b75$0$3085$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

> "Berith Majlandt" <berith@majlandt.dk> skrev i en meddelelse

> På www.folkeskolen.dk finder du vejledning til at skrive ansøgning til
> lærerjobs.

Som en af dem der "sidder i den anden ende af ansøgningerne" har jeg kigget
vejledningen igennem, og jeg ville ønske at der var flere der havde læst
vejledningen

Et par tilføjelser:

Gør det nemt for læseren. Tænk på at læseren måske har 100+ ansøgninger, så
det er begrænset hvorlænge man leder efter relevant information hvis det er
godt gemt, hvis der er andre der har præsenteret det hele, lige til at gå
til.

Tænk på, at hvad du skriver skal være relevant. Og læseren læser ansøgningen
med den vinkel, at det du har medtaget, har *du* vurderet som relevant. Hvad
det er, er så forskelligt fra person til person. For en nyuddannet kan du
medtage flere ting som kan bruges til at vurdere din personlighed. For en
lærer med 10 års erfaring vil en anbefaling fra et job som flaskedreng i
studietiden næppe være relevant.
Derfor er det specielt smart at lave sit CV i omvendt kronologisk
rækkefølge, så det nyeste står først og de mest relevante ikke bliver gemt
blandt mere perifere (gamle) punkter. Og det er ikke nødvendigt at *alle*
punkter på CV'et dokumenteres med bilag, igen, sørg for at det er relevant
det du medtager.

Og husk så på, at også det du *ikke* skriver kan blive lagt mærke til. Det
er måske være relevant hvis en erfaren lærer har huller i CV'et det ikke er
forklaret, At man har lavet noget helt andet kan sagtens være OK, men hvis
der mangler 4år i CV'et uden bemærkning giver det nemt anledning til
spørgsmål, samt at man ikke "føler sig tryg" som læser. (hvorfor? er der
"skeletter i skabet?).

Iøvrigt var der faktisk mange gode ansøgninger i den seneste bunke (50+) vi
gennemgik igår.

> Du kan også få en kopi af min ansøgning, hvis du er interesseret?

Var den så god at den gav dig jobbet?

God skrivelyst, og held & lykke

--
/carsten

Fra : Anita

Dato : 08-06-04 15:49

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev

> Var den så god at den gav dig jobbet?

Den var god nok til at jeg kom til 2 samtaler og fik 1 job

Værd at bemærke er at jeg har søgt ca. 10 forskellige steder udelukkende i
en seminarieby med rift om stillingerne.

Venligst Anita

Fra : Carsten Holck

Dato : 08-06-04 16:03

skrev følgende i news:40c5d167$0$12545$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> "Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev

> Den var god nok til at jeg kom til 2 samtaler og fik 1 job

Det var da godt det ikke var omvendt

--
/carsten

Fra : Anita