FEM analyse af assembly mdt5
Fra : mighty

Dato : 02-05-01 21:11

Hej !
I forbindelse med en rapport jeg er ved at lave vil jeg gerne kunne lave en
fem analyse af mit projekt.
Men kan det kun lade sig gøre at køre analyse på en del af gangen ?

/Mighty

Fra : Uffe Bak

Dato : 04-05-01 08:57

Hej Mighty

I MDT 5 kan man arbejde og analyserer 1 part af gangen. En workaround - er i en
KOPI af tegningen at exploderer MDT parterne tilbage til ACAD solider - bruge
AutoCAD Union til at lægge dem sammen - og derefter bruge FEA på denne nye part.

For mere komplicerede analyser (flere parter, svejsninger etc.) - så findes der
f.eks. DesignSpace fra ANsys - kig på http://www.designspace.com - eller den
danske distributør http://www.betechdata.dk - og kig under CAD/MCAD.

Håber dette hjælper dig videre

MVH

Uffe Bak
Autodesk Nordic & Baltic

In article <9cppjc$p9v$1@news.inet.tele.dk>, mighty says...

Fra : mighty

Dato : 07-05-01 15:46

Hej igen
Tusind tak for hjælpen vedr. skraveringer!
M.h.t. assembly har jeg desværre stadigvæk problemer, hvordan skal jeg få
min assembly lavet om til en solid?
Hvis jeg forsøger at eksportere den som block, og derefter åbner den i acad
2000, er der ikke noget på tegningen.

/Mighty