Wide char strenge i VC6
Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 23:22

Jeg sidder og koder en del med wide char strenge og er ret iriteret over at
debuggeren til Visual Studio 6 ikke kan vise disse fornuftigt.
Når man for eksempel sammenligner to wide char strenge i koden har man ingen
mulighed for at se hvad deres indhold egenligt er.

Når jeg skal undersøge den slags, hvilket ikke sker så sjældent efterhånden,
er jeg nødt til at skrive noget ekstra kode ind hvor jeg konverterer til
almindelige strenge og så kigger på deres indhold. Men nu har jeg jo ændret
i koden og muligvis maskeret den bug jeg er på jagt efter.

Er der nogen smarte fif at bruge for at kunne se disse strenge i debuggeren
?

Koden er låst til VC6 C++ og benytter en masse COM snask så jeg slipper
hverken for VC6 eller for de brede strenge

Hvor kan man for øvrigt finde dokumentation om VC6's implementering af STL ?
Jeg mangler info om hvorvidt f.eks. c_str() rutinen i basic string benytter
sig af en statisk global buffer eller om hvert streng object har sin private
buffer.

Med venlig hilsen
Jesper Wolf Jespersen

Fra : Leo Havmøller

Dato : 03-06-04 05:17

"Jesper Wolf Jespersen" <wolfj(at)tiscali(dot)dk> wrote in message
> [...]
ingen
> mulighed for at se hvad deres indhold egenligt er.

Tools -> Options -> Debug -> Display Unicode strings.

Leo Havmøller.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 01:43

Hej Leo.

> Tools -> Options -> Debug -> Display Unicode strings.

Fint, det virker.
Tak for tippet.

Jesper Wolf Jespersen

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-06-04 18:44

Jesper Wolf Jespersen wrote:

> [...]
> sig af en statisk global buffer eller om hvert streng object har sin private

Nu er det ikke fordi jeg er ekspert i AnsiC++'s std::string
eller microsofts version af disse, det er heller ikke fordi
jeg stoler på at microsofts version overholder standarden,
men jeg vil dog tro at hver string's c_str() har sin egen
buffer, eller at det ser sådan ud for brugeren.

M$'s dokumentation ad std::string er ret sparsom, man kan
starte her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vcstdlib/html/vclrf_string_Basicstring_class.asp

/b

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 04-06-04 08:16

> Er der nogen smarte fif at bruge for at kunne se disse strenge i
debuggeren
> ?

Skriv ,su efter udtrykket i en watch. Det viser indholdet fortolket som
16bit-unicode string. Eksempel:

pStr,su

Niels Dybdahl