definer hvilket OS user bruger
Fra : Sonni Jensen

Dato : 01-06-04 21:01

jeg har nu forsøgt at bruge følgende:

$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']

den kommer også med oplysningerne til mig, men jeg bruger selv
Windows Xp, og der skriver systemet tilbage til mig:

Windows NT 5.1

hvorfor, og hvordan får jeg den til at skrive det rigtige eller
hvor finder jeg definitioner om hvad der betyder windows xp eller
hvordan det hænger sammen, er der en nemmere måde eller ???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-04 21:11

Sonni Jensen <os.tre@stofanet.dk> skrev :

>Windows NT 5.1
>
>hvorfor, og hvordan får jeg den til at skrive det rigtige

Fordi, det er det rigtige...

Prøv at gå i start => kør og skriv
winver => Enter

eller åbn en til fældig og gå i hjælp => Om Windows.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-04 21:14

> [...]

>hvor finder jeg definitioner om hvad der betyder windows xp eller
>hvordan det hænger sammen, er der en nemmere måde eller ?

En tilføjelse, der findes

NT 3.51 = Windows NT 3.51 (meget gammel, så den støder du nok
ikke ind i).

NT 4.0 = Windows NT 4.0

NT 5.0 = Windows 2000

NT 5.1 = Windows XP

MS syntes, det var smartere at give de to sidste et navn fremfor
blot at bruge et versionsnummer.
--
Knud