Slette filer alt efter hvor mange der er i~
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-06-04 21:05

Jeg har en mappe på mit site hvor jeg placerer backup filer. For at mappen
ikke bare skal blive fyldt op med en masse gamle filer har jeg besluttet at
det kun er de sidste tre filer der må ligge der.

Men hvordan sletter jeg filer fra en mappe alt efter hvor gamle filerne er?

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-06-04 21:49

Kasper Katzmann skrev:

> Men hvordan sletter jeg filer fra en mappe alt efter hvor
> gamle filerne er?

Det letteste vil nok være at bruge en navngivning hvor datoen
indgår i et praktisk format (fx yyyymmdd). Så kan du bruge
jokertegn til at slette med.

En anden mulighed er at gennemløbe filerne og tjekke DateCreated
eller DateLastModified i forhold til dags dato:

For Each file in folderfiles
   If Datediff("d", file.DateLastModified, Now()) > 3 Then
       ' Slet filer ældre end 3 dage
       file.Delete
   End If
Next

Hvis du vil slette i forhold til filernes relative alder (fx alt
andet end de nyeste tre filer), er det nok lidt sværere. Men det
kan formentlig klares med to gennemløb af fil-samlingen - et til at
finde de tre yngste filer, og et til at slette alt andet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen