Hvordan kører Tele2 nu?
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 20:47

Jeg syntes der har været en del problemer med Tele2, men er de
løst?
Jeg overvejer nemlig at skifte fra TDC. Jeg går ud fra at Tele2 også
kræver et telefon abonnement.

MVH CP

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-06-04 21:04

Claus P. wrote:
> Jeg syntes der har været en del problemer med Tele2, men er de
> løst?
> Jeg overvejer nemlig at skifte fra TDC. Jeg går ud fra at Tele2 også
> kræver et telefon abonnement.

Tele2 kræver tlf abonnement, ja. Og nej, problemerne er ikke løst men de
arbejder stadig med at løse dem. DHCP serveren bliver udskiftet og det
vil forhåbentlig give mindre nedetid, ikke at man er ramt så tit mere.
Jeg mister dog gerne forbindelsen en gang i mellem og det skyldes
tilsyneladende dhcp.

Til web-surf er Tele2 ganske ok.

Til at spille Diablo2 på Battle.net er Tele2 ikke ok (endnu).

mvh Bernhard

Fra : Jens Rex

Dato : 02-06-04 08:56

"Claus P." <clausplougmann at get2net.dk> skrev:

>Jeg syntes der har været en del problemer med Tele2, men er de
>løst?
>Jeg overvejer nemlig at skifte fra TDC. Jeg går ud fra at Tele2 også
>kræver et telefon abonnement.

Jeg kan bidrage med mine erfaringer, som indtil videre kun har været positive.
Fik en 512/512 d. 17. maj, og det har fungeret storartet fra starten. Ingen
problemer af nogen art.

Fra : Peter Anskjær

Dato : 02-06-04 10:24

"Jens Rex" <dont@send.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
positive.
> Fik en 512/512 d. 17. maj, og det har fungeret storartet fra starten.

Hvad med pingtider og har du testet om du får den båndbredde du betaler for?
Hvis jeg eksempelvis pinger www.dmi.dk får jeg gennemsnitlig pingtid på
14ms, min største angst for at skifte til Tele2adsl er at denne tid vil
blive forringet væsentligt, men jeg ved det ikke da jeg ikke selv har nogen
adsl at teste på.
Google.com giver pingtider på 65ms i snit.

Mvh
Peter

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-06-04 10:32

Peter Anskjær wrote:

> Hvad med pingtider og har du testet om du får den båndbredde du betaler for?
> Hvis jeg eksempelvis pinger www.dmi.dk får jeg gennemsnitlig pingtid på
> 14ms,

Du kan ikke konkludere noget om båndbredde, udelukkende ud fra
"pingtider" og omvendt.

--
Don't waste space

Fra : Peter Anskjær

Dato : 02-06-04 14:02

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke konkludere noget om båndbredde, udelukkende ud fra
> "pingtider" og omvendt.

Nej, men jeg kan konkludere noget om responstider ud fra hvad hans pingtider
er. Og jeg kan konkludere om han får den lovede båndbredde hvis han tester
det. Jeg er godt klar over det ene ikke fortæller noget om det andet, men
jeg vil gerne høre om begge dele. Grunden til jeg postede mine resultater
for ping er jo at man bliver nødt til at have noget at sammenligne med, det
behøver man jo ikke at have for at vurdere båndbredden.

Mvh
Peter

Fra : Claus

Dato : 02-06-04 18:50

TP test er nok noget af det mest præcise og pålidelige at måle med da det er
i samarbejde med telestyrrelsen, det kan hentes her:
http://147.29.107.4/streamspeed_download.asp
min tele2 512/512 yder følgende:
TCP
Afsendelse: 435,51kbit/s
Modtagelse: 486,71kbit/s

UDP
Afsendelse: 452,38kbit/s
Modtagelse: 497,52kbit

TCP/UDP
afsendelse: 96,3%
Modtagelse: 97,8%

Alt i alt lidt i underkanten men generelt rigtig stabilt og OK efter min
mening

/Claus

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-06-04 08:02

Wed, 2 Jun 2004 19:50:03 +0200, skrev Claus, på 37 linier, i
<rrovc.1112$2h3.382@news.get2net.dk>, :

285 upload
1230 download
på en 1024/256

Karsten
Horsens

Fra : Claus

Dato : 02-06-04 18:44

DMI pinger jeg med 12ms i snit og
Google med 69 i snit, dette på en nyoprettet 512/512 til 340,00/mdr
/Claus

Fra : Peter Anskjær

Dato : 02-06-04 20:02

"Claus" <x@d.d> skrev i en meddelelse
> DMI pinger jeg med 12ms i snit og
> Google med 69 i snit, dette på en nyoprettet 512/512 til 340,00/mdr

Det sammenholdt med dine båndbredder synes jeg ser godt ud. Jeg synes man
hører mange sige tele2 har dårlige responstider, men det stemmer da i hvert
tilfælde ikke overens med dine resultater.
Jeg har på et tidspunkt testet min forbindelse med samme program som dig,
kom frem til nogenlunde samme %'er. Men da jeg sidder i en boligforening var
jeg ikke sikker på om jeg var eneste på (det tror jeg dog jeg var).

Mvh
Peter

Fra : Bernhard Ege

Dato : 02-06-04 20:08

Peter Anskjær wrote:
> [...]
> dig, kom frem til nogenlunde samme %'er. Men da jeg sidder i en
> boligforening var jeg ikke sikker på om jeg var eneste på (det tror

JA, i DK er ping tider hos Tele2 helt fine.

Dette er forresten fra seneste fejlmelding hos Tele2:

-----
Periode: 1/6 07:45 - 9:40

Der var i perioden problemer med at hente post for get2net og Tele2ADSL
kunder.

Problemet er løst.
-----

Der var også post problemer dagen før og igen nogle dage før igen.

Så vær opmærksom på at Tele2's mail er upålideligt

Heldigvis er jeg ikke ret meget afhængig af deres mail system

mvh Bernhard

Fra : Peter Anskjær

Dato : 02-06-04 21:14

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
> Peter Anskjær wrote:
>
> JA, i DK er ping tider hos Tele2 helt fine.
>
> Dette er forresten fra seneste fejlmelding hos Tele2:

<snip>

> Der var også post problemer dagen før og igen nogle dage før igen.
>
> Så vær opmærksom på at Tele2's mail er upålideligt
>
> Heldigvis er jeg ikke ret meget afhængig af deres mail system

Så vil jeg lige se tiden an, vi er 9 til at dele regningen, så vi kunne godt
nok spare 150kr om måneden, men det er jo trods alt kun 15 kr pr person, så
hvis der er bare en smule om de ting folk fortæller, så er det ikke det værd
for mig.

Mvh
Peter

Fra : Jens Rex

Dato : 03-06-04 03:23

Peter Anskjær skrev:

> [...]
>blive forringet væsentligt, men jeg ved det ikke da jeg ikke selv har nogen

ping -n 100 dmi.dk

Ping statistics for 81.19.238.4:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 25ms, Average = 14ms

>Google.com giver pingtider på 65ms i snit.

ping -n 100 google.com

Ping statistics for 216.239.57.99:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 190ms, Maximum = 261ms, Average = 191ms

Ser vel udemærket ud. Ping-tider er nu ikke noget jeg går voldsomt op i, da jeg
aldrig spiller online, eller andet der kræver korte svartider.

TPTEST lægger sig også godt op af det teoretiske maximum, så heller ingen
problemer der.

Fra : Troja

Dato : 03-06-04 03:50

Jens Rex wrote:
> [...]
>
> Ser vel udemærket ud. Ping-tider er nu ikke noget jeg går voldsomt op
> i, da jeg aldrig spiller online, eller andet der kræver korte

Hvordan gør man det der ping noget ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-04 07:43

Troja wrote:

> Hvordan gør man det der ping noget?

http://www.pccontrolanywhere.com/pics/ping.gif

Skriv ping uden noget bagefter, for at få en liste over mulige kommandoer.

Fra : Kent Friis

Dato : 04-07-04 11:32

Den Tue, 1 Jun 2004 21:46:47 +0200 skrev Claus P.:
> Jeg syntes der har været en del problemer med Tele2, men er de
> løst?
> Jeg overvejer nemlig at skifte fra TDC. Jeg går ud fra at Tele2 også
> kræver et telefon abonnement.

Løst? De er først lige begyndt.

Jeg har indtil nu haft fast IP, for at undgå DHCP og alle de problemer
det giver, men nu har de lavet det om så jeg skal køre DHCP alligevel.

Og deres support er komplet håbløs, for det første tager det tre
arbejdsdage for dem at besvare en mail, og for det andet svarer de på
noget helt andet end det man spørger om.

Første gang forklarede jeg at jeg ikke ønskede at køre DHCP, og fik
svaret at jeg ville fortsætte med at have samme IP-nummer, jeg skulle
bare køre DHCP. Anden gang bad jeg dem så om at læse det igen, og
forklarede yderligere at jeg er ligeglad med IP-nummeret, og det
er DHCP jeg har problemer med. Men igen fik jeg blot at vide at jeg
skam ville fortsætte med at have samme IP-nummer, jeg skulle bare
køre DHCP i stedet for.

Så nu overvejer jeg om jeg skal skifte til en udbyder der leverer det
man bestiller, eller jeg skal affinde mig med det - sålænge det er
Tele2 betaler firmaet nemlig, hvis jeg skifter skal jeg selv til at
betale.

Mvh
Kent