Hundeprutter
Fra : Melanie

Dato : 01-06-04 17:08

Hej ng

Hvorfor prutter vores hund?
Hvorfor stinker det så skidt?
Hvad kan vi gøre for at undgå det?

Mvh Melanie
(Spørge-Jørgens søster)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-04 17:34

"Melanie" <melanie@dinven.dk> writes:

> Hvorfor prutter vores hund?

Fordi den danner meget gas i maven.

> Hvorfor stinker det så skidt?

Fordi gassen lugter.

> Hvad kan vi gøre for at undgå det?

Skifte foder. Okay, måske er det ikke så entydigt, men det var det for
os. Vores hund stank, så det ikke var til at være i stue med ham.
Efter foderskifte var der intet.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Melanie

Dato : 01-06-04 17:36

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Skifte foder. Okay, måske er det ikke så entydigt, men det var det for
> os. Vores hund stank, så det ikke var til at være i stue med ham.

Vores hund for Eukanuba, jeg troede det var godt foder...?

> Mvh Trine

Mvh Melanie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-04 17:59

"Melanie" <melanie@dinven.dk> writes:

> Vores hund for Eukanuba, jeg troede det var godt foder...?

Det kan det også sagtens være, selvom jeres hund kommer til at prutte
ildelugtende af det. Måske er der lige en eller anden speciel
ingrediens, som dens mave omdanner til gas. F.eks. er rosenkål også
rigtig god for os, men det lugter altså ikke lige godt.

Og selvom et foderskifte virkede for os, så er det jo heller ikke
sikkert, at det er løsningen for jer. Det er bare en rimelig simpel
ting at afprøve, for hundens fordøjelse er hurtig, så et par dage
efter foderskift burde man kunne lugte det. Eller rettere ikke lugte
det.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-06-04 18:21

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor prutter vores hund?

Min hund prutter også, så mon ikke det er lige så naturligt for en hund som
det er for dig og mig?

> Hvorfor stinker det så skidt?

det gør stort set alle fiser

Mange hilsner

Bolette

Fra : Melanie

Dato : 01-06-04 19:26

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message

> "Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
>
> Min hund prutter også, så mon ikke det er lige så naturligt for en hund
som
> det er for dig og mig?

Jo sikkert, men hvis jeg prutter meget ofte er der noget galt. Ligeledes
tænker jeg om min hund. Det er ikke bare få prutter, men mange og de stinker
fælt.

> det gør stort set alle fiser

Nogen mere end andre, i disse er mere...

> Mange hilsner
>
> Bolette

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 01-06-04 19:39

Hej!

Vores gamle boxer havde rigtig dårlig fordøjelse igennem lang tid, dårlig
mave, opkastninger og ikke mindst rigtige rådne prutter, jeg er ikke
sart.....
han blev sat på forskelligt foder, og til sidst skånekost, med 100% rene
ingredienser.
Han blev en helt ny hund, selvfølgelig kunne han da slippe en fis, men ikke
af samme kaliber som før. men han skulle heller ikke have andet end sit
skåne foder,for så var den gal igen...Du kan med stor økonomisk fordel, lave
det selv.
eller købe det.
mvh. Marie.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-06-04 20:12

> Jo sikkert, men hvis jeg prutter meget ofte er der noget galt. Ligeledes
> tænker jeg om min hund. Det er ikke bare få prutter, men mange og de
stinker
> fælt.

Ja okay, så kan det godt være der er noget med maven der ikke er som det
skal være, prøv evt. at snak med din dyrlæge hvis det fortsætter

> Nogen mere end andre, i disse er mere...

Hi hi, ja, de kan være meget uudholdelige

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Bettina

Dato : 02-06-04 19:49

Hej Tine

Jeg har haft præcis det samme problem med min hund på eukanuba, men da
jeg skiftede til Royal canin, stoppede problemet.

Hilsen Bettina

Fra : lilholm

Dato : 02-06-04 20:31

Hehehehehe.
Mange indlæg har jeg læst. Mange indlæg har jeg krummet tæer over.
Mange indlæg er jeg blevet ked af at læse. Mange indlæg har jeg lært
af, men kun 1 indlæg har jeg grinet af så tårerne løber ned af
kinderne. Og det er det her.
Ikke negativt, men komikken i det hele.
Mine 2 Rotter fiser når de har fået kødben. Njae det vil sige den
gamle kan godt slippe et par i løbet af aftenen. Og de stinker.
Så jeg kan levende forestille mig scanariet hjemme hos jer.
Hele familien går rundt med vat eller toiletpapir oppe i næsen, medens
hunde fiser rundt i stuerne som skudt ud af en kanon, med et
fornøjeligt grin om munden. Hehehehe.
Det er da sjovt !
Lilholm