tele2, gør det selv! placering af splitter~
Fra : Lars L

Dato : 01-06-04 16:10

Jeg lagde dette indlæg i både tele2.adsl.generel og tele2.adsl.teknik. Men
da jeg ikke kan se dem der længere vil jeg da lige dele mine oplevelser i
denne gruppe!

Da jeg fik tele2 ADSL for en uges tid siden, havde jeg ikke undersøgt at det
var nødvendigt at få en tekniker ud at ordne opsætningen, for at alle stik
virkede normalt i hytten!

I min naivitet ringede jeg til tele2 for at høre hvad man så gjorde, for jeg
ville jo gerne kunne bruge mine telefoner andre steder end blot på kontoret.
Tele2s svar var at jeg blot kunne få en tekniker ud.... Pris 1000 kr.

Så nød lærer naiv stoder at klippe i ledninger.

Hvis nogen har lavet samme fejl og har mod på at indstallere delefiltreret
er det altså ret simpelt, find telefonledningen der går ind i huset, og
placer delefiltreret før første stik, i ledeningen er der som regel ekstra
ledninger, så opskriften er simpel. lad line ind være de ledninger der er
din telefon, herefter føres disse videre fra phone ud på telefonnettet.
Herefter vælges to måske ens favoritfarver. Og fører adsl videre i, så går
man ind og hiver de ledninger ud af ens stik på væggen og sætter det sammen
med et af stikkene! Det er squ da simpelt!

Nå, men som sagt så forsvandt denne lille gør det selv løsning fra tele2s
nyhedsgrupper om emnet, derfor denne lange træge oplysning her!

Des foruden står jeg helt uden ansvar for nogen som helst, hvis de vælger at
begive sig udi dette projekt!

Og husk en telefon ledning er meget tynd. De tygge djæveler er kraft! (380V
av-av- fyfy!)

Og til dem der mener at dette hører til i en anden gruppe!

Couldn't care less! (engelsk og betyder at det rager mig ...

Hygge Lars

Fra : Claus

Dato : 01-06-04 20:17

Du har ganske ret i at det sagtens kan lade sig gøre, du glemmer blot at
oplyse at det er ulovligt da telefonstikket er TDC's ejendom, man må ikke
selv åbne dem og montere ekstra udstyr på dem på denne måde.

Og er uheldet ude og man kvajer sig mon ikke man får lov at betale godt for
den tekniker der skal rette op på fejlen, men igen jo det er det eneste der
skal til normalt med tekniker løsningerne bliver der bare sat et nyt stik op
med et data udtag.....

/Claus

Fra : Lars L

Dato : 04-06-04 14:15

Nej, jeg glemte det ikke, jeg er bare lidt lige glad, og det gik nu heller
ikke galt ....

Men det er noget andre kan overveje!

Lars

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 08-06-04 21:45

> oplyse at det er ulovligt da telefonstikket er TDC's ejendom, man må ikke
> selv åbne dem og montere ekstra udstyr på dem på denne måde.

Man må godt selv monterer efter monopolskillepunktet.

mvh
Thomas

Fra : Claus

Dato : 10-06-04 21:43

> Man må godt selv monterer efter monopolskillepunktet.

Ja EFTER, men ikke åbne monopolskillepunkter og montere noget der.
/Claus

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 11-06-04 19:43

> Ja EFTER, men ikke åbne monopolskillepunkter og >montere noget der.

jeps det er også det jeg skriver.

Fra : Claus

Dato : 12-06-04 16:06

> jeps det er også det jeg skriver.

I det oprindelige indlæg blev monopolskillepunktet åbnet og der blev rodet
rundt inden i det, så vidt jeg husker
/Claus