Spørgmål omkring msql database og om times~
Fra : Christian

Dato : 01-06-04 13:27

Hej

2 spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med:

1:
Jeg har på forsiden af en hjemmeside (www.fals.dk) sammensat en
"opdateringsoplysning", som tjekker hvornår
de forskellige tabeller er blevet "opdateret" - formateret på denne måde:
01.06.04 @ 11:30 - d.m.y @ H:i

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er muligt at få skrevet "idag @
11:30" istedet for datoen, hvis man besøger siden samme dag som der er sket
en opdateret ?
Håber i forstår spørgsmålet

2:
Bliver mine sider langsomere, alt efter hvor mange tabeller jeg har i min
database ?
I øjeblikket har jeg 129 tabeller i min database.

Pft
Christian

Fra : Martin Ploug

Dato : 02-06-04 22:03

Hej Christian

Du kan måske bruge en funktion. der hedder mktime
http://dk.php.net/manual/en/function.mktime.php

Kan du poste den stump kode, hvor du skriver det med tidspunktet.
Det er muligt du godt kan bruge timestamp.

Det lyder som et rimeligt stort antal tabeller, alt efter, hvor mange
tabeller du trækker fra, kan det vel godt påvirker hastigheden.

/Martin