Antal beskeder i 8210 og 8850
Fra : Rene Pedersen

Dato : 02-05-01 19:56

Hej

Hvor mange beskeder kan der være i de to telefoner? Jeg har prøvet at finde
ud af det på Nokia's website, men uden held...

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Jogge

Dato : 02-05-01 20:15

Der kan være lige præcis 0! Begge telefoner som egentlig er ens, gemmer
beskeder på kortet med mindre det er billede beskeder, så kan der være 10-12
eller sådan noget

Fra : Karsten Vinding

Dato : 02-05-01 20:48

Rene Pedersen wrote:

> Hvor mange beskeder kan der være i de to telefoner? Jeg har prøvet at finde
> ud af det på Nokia's website, men uden held...

8210 og 8850 gemmer SMS'er på SIM-kortet, og det er derfor dette der er
afgørende. Billedbeskeder gemmes så vidt jeg ved i telefonen, men jeg
ved ikke hvor mange den kan gemme af disse.

SIM-kort kan normalt indeholde 10-15 beskeder, men nogen kan have op til
25 eller flere.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 02-05-01 21:34

Jeg har samme problem med min Nokia3310, idet denne også kun kan gemme sms
på sim-kortet. Og det synes jeg faktisk er noget rigtigt skidt... 15 sms'er
kan man sgisme hurtigt fylde sim-kortet op med. Hvis jeg kunne få lidt mere
plads, ville jeg med glæde opgive billedbeskederne og skabelonerne og hvad
ved jeg, der ellers er af legeting.
Det er det samme, der gør sig gældende med tlf-bogen. Også her er der kun
plads til de 100 tlf-numre på sim-kortet.
tsk tsk tsk, Nokia - connecting people, yeah right....

Fra : Karsten Vinding

Dato : 02-05-01 21:51

Claus Rolsted wrote:

> [...]
> kan man sgisme hurtigt fylde sim-kortet op med. Hvis jeg kunne få lidt mere

Jeg har heldigvis aldrig oplevet det som et problem, men jeg ved det er
det for nogen.

> Det er det samme, der gør sig gældende med tlf-bogen. Også her er der kun
> plads til de 100 tlf-numre på sim-kortet.

Tja, min 8210 har plads til 250 i telefonen, og jeg har brugt de 39...

Du må have en meget stor bekendtskabskreds.

> tsk tsk tsk, Nokia - connecting people, yeah right....

Husk nu på at 3310'eren er Nokia's billigste model, så der skal være
sparet på noget. Personligt savner jeg ikke kapacitet på min 8210, og
ville ikke gøre det på en 3310 heller, men andre kan godt have
problemer. Måske du skulle være gået efter en større model. Nogle af de
dyrere telefoner kan håndtere flere SMS'er og numre end end 3310.

Og husk denne irrelevante, men dejligt positive bemærkning:

Et smil er den korteste afstand mellem to mennesker.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-05-01 11:35

> Tja, min 8210 har plads til 250 i telefonen, og jeg har brugt de 39...
>
> Du må have en meget stor bekendtskabskreds.

Tjooooeh det ved jeg nu ikke. Har haft samme nr og abonnement i et par
år, så der kommer jo hele tiden nye mennesker til (også selvom man rydder ud
i det fra tid til anden). De 100 pladser jeg har på sim-kortet bliver
faktisk overraskende hurtigt fyldt ud.

> [...]
> problemer. Måske du skulle være gået efter en større model. Nogle af de
> dyrere telefoner kan håndtere flere SMS'er og numre end end 3310.

Ja, det er jo rigtigt nok. Men jeg regnede vel bare med, at jeg som minimum
ville få de samme kapaciteter i den nye Nokia, som jeg havde i min gl.
mobilos (Ericsson T28s)... Der tog jeg fejl ;-( Nokia vil åbenbart hellere
bruge, hvad sparsom plads der er, til teenagehygge såsom Billedbeskeder,
ufleksible skabeloner, smileys, visitkort og 3-4 spil............
- desværre -

> Og husk denne irrelevante, men dejligt positive bemærkning:
>
> Et smil er den korteste afstand mellem to mennesker.

Ja, tak for den - det har du ret i
Lækkert sommervejr uden for, iøvrigt.......

Fra : Karsten Vinding

Dato : 03-05-01 17:08

Claus Rolsted wrote:

> [...]
> i det fra tid til anden). De 100 pladser jeg har på sim-kortet bliver

Jeg tror det kommer an på hvordan man bruger det. Jeg har kun folk i min
som jeg jævnligt er i kontakt med. Folk jeg kun snakker med få gange om
året er ikke i min telefonbog.

Jeg kan bedst lide det når det er overskueligt

> [...]
> bruge, hvad sparsom plads der er, til teenagehygge såsom Billedbeskeder,
> ufleksible skabeloner, smileys, visitkort og 3-4 spil............

Spillene er nu et dejligt tidsfordriv

Jeg kan da godt forstå din skuffelse lidt. Hvor meget mere hukommelse i
telefonen kunne det have kostet at gøre plads til 200 telefonnumre,
specielt når man ser hvad de ellers har fået plads til?

> Ja, tak for den - det har du ret i
> Lækkert sommervejr uden for, iøvrigt.......

Ja, det er godt nok skønt vejr. Man burde have været mere ude i det.
Forøvrigt var det Victor Borge der havde ret. Jeg citerede bare

Fra : Berg Hansen

Dato : 03-05-01 10:32

Jeg har en 3310 ligesom dig. Da sms -beskederne bliver gemt på sim-kortet og
ikke i telefonen, kan jeg have 35 sms liggende på det sim kort jeg har fra
TELmore. Og 200 numre.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-05-01 11:28

Æv, lucky you,
sådan er det når man har Sonofon
Men jeg regner da også med at smutte, når nummerportabiliteten bliver en
realitet.

Fra : Rene Pedersen

Dato : 02-05-01 21:48

> [...]
> ved ikke hvor mange den kan gemme af disse.
>
> SIM-kort kan normalt indeholde 10-15 beskeder, men nogen kan have op til

Ja, ved nærmere eftertanke kan jeg jo kun give jer ret i, at de bliver gemt
på kortet! Sorry...

Nå, men en af mine venner har en 6210 og han kan have lidt over 150 beskeder
i den! Men på 6210'eren bliver de måske gemt på telefonen eller hvad?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 02-05-01 22:06

"Rene Pedersen" <rene@gpu.dk> skrev
> Nå, men en af mine venner har en 6210 og han kan have
> lidt over 150 beskeder i den! Men på 6210'eren bliver de
> måske gemt på telefonen eller hvad?

Ja i 6210eren er der plads til 150 beskeder i telefonen,
plus det antal du kan have på simkortet.

Vh Mark

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 03-05-01 07:14

kan anbefale dig at købe en Nokia 9110 eller vente til 9210 kommer til
efteråret, ps. engelsk version omkring Juni men kan ikke opdateres til dansk
senere.

Denne telefon gemmer sms i telefonen så det kun er telefonens hukommelse der
sætter grænser

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 03-05-01 19:36

JAAAAH!

Man skulle have en 7110'er som mig! -1000 navne med hver 4 forskellige
numre, adresse og email. Jeg fyldte ca. 170 beskeder ind i den, og den var
stadigvæk ikke fuld... Den har wap, vibrator, ordbog, og alt det andet
pjat... -Og så til 1999,00!!!! -Jeg er nu godt tilfreds, og kan ikke helt
forstå, hvorfor Nokia har taget den af programmet, for der er ingen andre
der kan det samme!

VH Lasse

Fra : Erik Einum

Dato : 03-05-01 22:32

"Lasse Rønlev" <r@pc.dk> skrev
> [...]
> forstå, hvorfor Nokia har taget den af programmet, for der er ingen andre

6210 kan det samme og mere til! OK, den har bare halve så stor telefonbok,
men samme antall SMSer. Den har ikke antenne og et lokk (begge deler et
pluss IMO!), den har HSCSD (High Speed Data) og raskere WAP-leser.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210