ASP komponenter
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-06-04 13:01

Hej NG

Jeg bruger ASPsmartUpload, ASPImage og MySQL(INSERT INTO).

Men MySQL og ASPsmartUpload vil ikke køre sammen.

Hvis ASPsmartUpload kommer først, får jeg denne fejl:
Request-object, ASP 0207 (0x800004005)
Request.Form-samling kan ikke bruges, når BinaryRead er kaldt.

Men hvis MySQL(INSERT INTO) kommer først, får jeg denne fejl:
Request-object, ASP 0206 (0x800004005)
BinaryRead kan ikke kaldes, når Request.Form-samling er brugt.

For mig ser det ud til at de to komponenter ikke kan bruges
sammen, det skal jeg kunne bruge alligevel.

MVH
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 01-06-04 13:08

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> Request-object, ASP 0206 (0x800004005)
> BinaryRead kan ikke kaldes, når Request.Form-samling er brugt.

Det ville være rart med lidt kode på upload-siden men her er da et gæt på
hvad der sker:
Når du bruger aspSmartUpload kan du ikke tilgå dine andre formfelter via
Form-objektet - du skal bruge det objekt du danner ved dit upload, altså:

i stedet for
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.Upload
variabel = Request.Form("mitFelt")

siger du

Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.Upload
variabel = mySmartUpload("mitFelt")

Mvh
Chrisser

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-06-04 13:17

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> variabel = Request.Form("mitFelt")
>
> siger du
>
> Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

Hej Chrisser

Min MySQL streng ser sådan ud:
<%
strSQL = "INSERT INTO galleri (pic, tekst)"
strSQL = strSQL & "values ('" & fixStr(Request.Form("pic")) & "','" &
Request.Form("tekst") & "')"

'Response.write strSQL
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
Set strSQL = nothing
%>

Min ASPsmartUpload streng ser sådan ud:
<%
' Variables
' *********
Dim mySmartUpload
Dim intCount

' Object creation
' ***************
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

' Upload
' ******
mySmartUpload.Upload

' Gem filen med det originale navn i den virtuele mappe på Serveren
intCount = mySmartUpload.Save("../log")

Response.Write(intCount & " file(r) uploaded.")
%>

Håber at det kan du kan se hvad der er galt.

Fra : Chrisser

Dato : 01-06-04 14:15

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Response.Write(intCount & " file(r) uploaded.")
> %>
>
> Håber at det kan du kan se hvad der er galt.

Ja, det jeg skrev faktisk

Du skal vente med at danne din sql til efter
mySmartUpload.Upload
- og så skal du bruge mySmartUpload i stedet for Request.Form:

strSQL = "INSERT INTO galleri (pic, tekst)"
> strSQL = strSQL & "values ('" & fixStr(mySmartUpload("pic")) & "','"
> & mySmartUpload("tekst") & "')"

Chrisser

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-06-04 15:04

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
&gt; > strSQL = "INSERT INTO galleri (pic, tekst)"
&gt; > strSQL = strSQL & "values ('" & fixStr(Request.Form("pic")) &
"','"
&gt; > & Request.Form("tekst") & "')"
&gt; >
&gt; > 'Response.write strSQL
&gt; > Conn.Execute(strSQL)
&gt; >
&gt; > Conn.Close
&gt; > Set Conn = Nothing
&gt; > Set strSQL = nothing
&gt; > %>

&gt; > ' Variables
&gt; > ' *********
&gt; > Dim mySmartUpload
&gt; > Dim intCount
&gt; >
&gt; > ' Object creation
&gt; > ' ***************
&gt; > Set mySmartUpload =
&gt; > Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
&gt; >
&gt; > ' Upload
&gt; > ' ******
&gt; > mySmartUpload.Upload
&gt; >
&gt; > ' Gem filen med det originale navn i den virtuele mappe på
Serveren
&gt; > intCount = mySmartUpload.Save("../log")
&gt; >
&gt; > Response.Write(intCount & " file(r) uploaded.")
&gt; > %>

> [...]
> mySmartUpload.Upload
> - og så skal du bruge mySmartUpload i stedet for Request.Form:
>
> strSQL = "INSERT INTO galleri (pic, tekst)"

Hej Chrisser

Jeg har prøvet at ændre Request.Form til mySmartUpload men det har ikke
hjulpet, jeg får nu denne fejl:

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A01B6)
Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode.

Hvad kan fejlen så være?

Fra : Chrisser

Dato : 02-06-04 07:14

Martin Jørgensen wrote:
> Jeg har prøvet at ændre Request.Form til mySmartUpload men det har
> ikke hjulpet, jeg får nu denne fejl:
>
> Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A01B6)
> Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode.

Har du også flyttet koden som jeg skrev ( til efter kaldet til Upload ) ?

PS: gider du tage et kig på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Mvh
Chrisser