fuldstændig lost...noget virker andet gør ~
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 31-05-04 23:54

Følgende kode...

<h1>Du er logget ind som bruger nr.
<%
strSQL = "Select Fornavn from login where id = " & session("membersite") & " "

Response.Write "" & strSQL
Response.End

Conn.Execute(strSQL)
%></h1>

giver følgende resultat

Du er logget ind som bruger nr. Select Fornavn from login where id = 1

hvor '1' er værdien i session("membersite").

mir spg er hvorfor den skriver al den tekst og ikke værdien fra feltet Fornavn,
i tabellen login, hvor id = 1

--
Simon Moore Højer

Der er en skaber bag hver en kode...
Der er også en skaber bag vores klode!!!

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 01-06-04 00:35

UNDSKYLD!!!!

> giver følgende resultat
>
> Du er logget ind som bruger nr. Select Fornavn from login where id = 1
>

> hvor '1' er værdien i session("membersite").

Det var en tanketorsk fra min side, den skriver bare det som jeg har bedt den
om....

> [...]
><%
>strSQL = "Select Fornavn from login where id = " & session("membersite") & " "

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får det ønskede resultat?

Fra : pepss

Dato : 01-06-04 06:44

"Simon Moore Højer" skrev

> [...]
> %></h1>
>

> giver følgende resultat
>
> Du er logget ind som bruger nr. Select Fornavn from login where id = 1

som du jo selv har fundet ud af er det din sql sætning du for du.

det du jo nok vil er

strSQL = "Select Fornavn from login where id = " & session("membersite") & "
"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

If rs.EOF OR rs.BOF Then
Response.Write "<h4>Der er ingen med det navn</h4>"
else
Response.Write rs("Fornavn")
end if

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 01-06-04 11:09

Tusind tak det var lige præcis det jeg skulle bruge!