Havfiskeri på Grand Canaria
Fra : Leo Møller

Dato : 31-05-04 23:12

Hej.
Jeg skal på ferie på Grand Canaria i december måned. Er der nogen, der kan
hjælpe mig med oplysninger vedr. havfisketure.

mvh. Leo

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 07:52

"Leo Møller" <leo.moeller@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg skal på ferie på Grand Canaria i december måned. Er der nogen, der kan
> hjælpe mig med oplysninger vedr. havfisketure.
>
> mvh. Leo

Jeg havde samme planer da jeg skulle derned - men de tilbud jeg fandt var så
ustyrligt dyre, så man skulle tro det var løgn (1000-10000 kr). Derfor
droppede jeg det (desværre).

Da jeg så kom derned, var vi på sidstedagen på en udflugt til nabobyen - en
lille fiskerby. Her stod så det store skilt på havnen "Tunfisketur heldags
300kr" (eller noget i den størrelsesorden). Havde jeg vidst det på forhånd,
så havde jeg helt sikkert IKKE ladet min fiskestang være hjemme i Danmark.

Mit råd er derfor, at du skal tage din stang med hjemmefra under alle
omstændigheder!

Byen lå i øvrigt et par kilometer vest for Puerto Rico.

Stefan

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 01-06-04 08:36

> [...]

> omstændigheder!
>
> Byen lå i øvrigt et par kilometer vest for Puerto Rico.

Det må være Puerto del Mogàn du henviser til.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Michael

Dato : 01-06-04 08:40

Jeg har fisket tun på på Gran og Tenerife. Ja, priserne er lidt peberet. Men
det er nødvendigvis ikke prisen. Find en "hyggelig båd" ikke dem ved
havnemolerne med teaktræ og og nypusset både, men dem der er lidt slidt og
ligger lidt fra molen. Der gå gerne en ældre mand og ordner lidt, HAM SKAL
DU HAVE FAT I, det er faderen, snak lidt om vind og vejr bare ikke om fisk,
du takker for snakken, og går. Næste dag finder du ham igen, og endtlig
kunne du godt tænke at komme på sådan en tur, og vup ti er prisen falder ca
300-500 kroner.Fordi i er venner.

De både er generalt lige så gode som de modernet både. Her for du en hygge
dag,

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 01-06-04 18:51

> [...]
> Jeg skal på ferie på Grand Canaria i december måned. Er der nogen, der kan
> hjælpe mig med oplysninger vedr. havfisketure.

Hej Leo

Først og fremmest er december lavsæson på Gran Canaria, og flere af bådene
sejler slet ikke i denne periode. Først og fremmest fordi det også
turistmæssigt er lavsæson, men det spiller også ind, at det "rigtige" Big
Game fiskeri som trolling efter tun, marlin og den slags først begynder hen
i februar/marts og har højsæson i den varme del af året. Så undgå de både,
der tilbyder trolling-fiskeri i december - det er rendyrket plattenslageri
(som i alt andet fiskeri kan der være lykketræf - chancen for fangst er der
jo altid, men den er ikke altid lige stor).

Det reelle fiskeri er således bundfiskeri, og primært er det fiskeri efter
småhajer på dybt vand. Personligt gider jeg ikke den slags. Det tager en
krig at få agnen til bunden, og bagefter en endnu længere krig at få en
babyhaj på måske 3-4 kg op sammen med det kilotunge blylod.

Der er dog også både, der dyrker bundfiskeri på lavere vand efter f.eks.
pilrokker. Og det er til gengæld noget, jeg synes er sjovt. Jeg har skrevet
en lille historie om det her:
http://www.lilleaaen.dk/default.asp?Content=artikel&ID=35

Prismæssigt lå det for et par år siden på omkring 45-50 euro (350-400 kr)
for en 6 timers tur. Væsentligt billigere end f.eks. på Tenerife, hvor
priserne lå omkring 80 euro (600 kr. for en 5-timers tur. Hvordan det ligger
i dag tør jeg ikke sige, men f.eks. båden Blue Marlin III (som bl.a. leverer
Big Game stof til Fiskeavisen) har en pris på 50 euro i 2004 på deres
hjemmeside (http://www.bluemarlin3.com). På denne hjemmeside er der i øvrigt
en månedlig konkurrence, hvor man kan vinde en gratis tur. Der er også en
"sæsonkalender"
http://www.bluemarlin3.com/Fish%20Calendar/fishcalendar/index.html

Af andre links til både på Gran Canaria har jeg følgende:

http://www.marlincanariasportfishing.com/ (Dorado og Cavalier)

http://www.internetmogan.com/clients/sailfish/ (Sailfish)

http://www.bambusbar.com/ (Søren Larsen bor i Puerto Rico, og har en god
side med beskrivelse af det fiskeri, der foregår - og så selvfølgelig en
beskrivelse af sine værthuse!)

mvh

Steen Lindkvist

Fra : Michael Boysen

Dato : 01-06-04 23:50

Steen Lindkvist Nielsen wrote:

> Hvordan det ligger
> i dag tør jeg ikke sige, men f.eks. båden Blue Marlin III (som bl.a. leverer
> Big Game stof til Fiskeavisen) [snip]

Jeg er blevet "spammmet" af Bluemarlin III, og jeg mener derfor, at du
bør gå i en stor bue uden om dem......

> http://www.bam[snip].com/ (Søren Larsen bor i Puerto Rico, og har en god
> side med beskrivelse af det fiskeri, der foregår - og så selvfølgelig en
> beskrivelse af sine værthuse!)

Også herfra kommer der målrettet spam, og du bør derfor også undgå dem!

Venlig hilsen
Michael Boysen