news.tele2.dk er i øjeblikket helt umulig?
Fra : Insideout

Dato : 31-05-04 19:09

Hej

I den senere tid ca. 14 dage har news på tele2adsl været helt umulig hos
mig, hvad betyder nedenstående fejl?

"start"
Sorry! An online error occurred.

When: Connecting to news.tele2.dk.

Reason: Error reported by server: 400 Too Many Connections
[t2adsl allows 3 per host/0 per feed (0==nolimit)]
(Typhoon v2.0.4.234).
"slut"

Mvh
Henrik

Fra : Mig

Dato : 31-05-04 21:46

"Insideout" <nytliv@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> When: Connecting to news.tele2.dk.
>
> Reason: Error reported by server: 400 Too Many Connections
> [t2adsl allows 3 per host/0 per feed (0==nolimit)]

har ikke haft problemer med newsgrupper her på Nordfyn...bruger dem hver
dag.....
måske noget "lokalt" problem??

Fra : Mig

Dato : 31-05-04 21:47

> [...]
>
> When: Connecting to news.tele2.dk.
>
> Reason: Error reported by server: 400 Too Many Connections
> [t2adsl allows 3 per host/0 per feed (0==nolimit)]

lige et PS.
bruger adressen news.tele2adsl.dk...ved ikke om det har nogen betydning...

Fra : Hans

Dato : 31-05-04 22:11

Mig wrote:
> "Insideout" <nytliv@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> lige et PS.
> bruger adressen news.tele2adsl.dk...ved ikke om det har nogen
> betydning...

news.uni2.dk, news.tele2adsl.dk og news.tele2.dk resolver til den samme IP,
så det er ligegyldigt hvilket navn der bruges.

Jeg har heller ingen problemer med serveren, så jeg ville helt klart
fejlmelde linien.

/ Hans

Fra : Insideout

Dato : 01-06-04 05:03

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> news.uni2.dk, news.tele2adsl.dk og news.tele2.dk resolver til den samme
IP,
> så det er ligegyldigt hvilket navn der bruges.

Fint, tak

Mvh
Henrik

Fra : J. Jensen

Dato : 31-05-04 22:19

Forklaringen står her:

> Reason: Error reported by server: 400 Too Many Connections
> [t2adsl allows 3 per host/0 per feed (0==nolimit)]
> (Typhoon v2.0.4.234).

Newsserveren fortæller dig at du tilslutter med for mange samtidige
forbindelser. Den tillader 3, og hvis du overskrider det bliver din adgang
blokeret i X antal minuter/timer (X afhænger af hvordan serveren er
konfigureret, og det har jeg ingen anelse om).

Tjek opsætningen i din news klient. Det er her den er gal.
Ud over Outlook Express bruger du sikkert også et andet program.
Sæt det til at bruge 2 connections. Så har du stadig en fri til OE.

Hvis i er flere der deler internet forbindelsen kan det også være problemet.
Max 3 samtidige forbindelser - ellers blokeres adgangen.

Fra : Insideout

Dato : 01-06-04 05:16

"J. Jensen" <ElkogeRjes_jen@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blokeret i X antal minuter/timer (X afhænger af hvordan serveren er
> konfigureret, og det har jeg ingen anelse om).

Tak

> Tjek opsætningen i din news klient. Det er her den er gal.
> Ud over Outlook Express bruger du sikkert også et andet program.
> Sæt det til at bruge 2 connections. Så har du stadig en fri til OE.

Jeg bruger EO til tekst grupper og Agent 2.0 til binaer og jeg bruger dem
samtidigt samt at jeg har Outlook åben som henter post automatisk hver halve
time.

> Hvis i er flere der deler internet forbindelsen kan det også være
problemet.
> Max 3 samtidige forbindelser - ellers blokeres adgangen.

Det er kun mig der bruger linjen og jeg har aldrig haft disse problemer før?

Mvh
Henrik

Fra : J. Jensen

Dato : 01-06-04 09:57

Insideout wrote:

> Jeg bruger EO til tekst grupper og Agent 2.0 til binaer og jeg bruger
> dem samtidigt samt at jeg har Outlook åben som henter post automatisk
> hver halve time.

Ok det lyder mærkeligt.
Mener at Agent som standard kun bruger én thread.
Hvis man bruger "priority text/attachment retrieval" kan den åbne en thread
mere, dvs at programmet max burde bruge 2 threads (kender ikke v2.0, men
sådan var det i v1.92).

Prøv Binary News Reaper 2 eller NewsPro til at hente binære filer.
De er lidt sværere at sætte op og vænne sig til end Agent, men håndterer til
gengæld opgaven meget bedre.
Af fordele kan bl.a. nævnes multi-server-support og at du kan prioritere
dine downloads.

Jesper