Lave <a href=\"".hjemmeside." target=\"_bl~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 31-05-04 16:55

Jeg har et PHP-script, hvor den kommer med <a
href=\"".hjemmeside." target=\"_blank\">".$hjemmeside."</a>"
istedet for det klikbare link, der bare hedder $hjemmeside (altså
det, som variablen hedder).

Er der nogle, der kender en funktion, der kan gøre det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-05-04 17:42

Hej Lasse

Jeg sidder lige og roder med noget af det samme,
men har fået følgende til at virke:

echo "<a href=\"$row[URL]\"target='_blank'\">";
echo $row['URL'];"</a>";

jeg skal have fundet ud af at lave en funktion, der tjekker for om, der er
er skrevet "http://" foran

/Martin

Fra : Lasse Madsen

Dato : 31-05-04 17:49

Martin Ploug wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hej Lasse
>
> Jeg sidder lige og roder med noget af det samme,
> men har fået følgende til at virke:
>
> echo "<a href=\"$row[URL]\"target='_blank'\">";
> echo $row['URL'];"</a>";

Det dur ikke, for det skal lave i en varibel, ellers en god ide.

> jeg skal have fundet ud af at lave en funktion, der tjekker for om, der er
> er skrevet "http://" foran

Hvad med at bruge strpos til det?