Sorte pletter i slange/kalket vand ?
Fra : Jespo

Dato : 31-05-04 16:02

Jeg har opdaget at mine slanger til/fra min spandpumpe er fyldt med
sorte pletter indvendig - hvad kan det være og hvad gør jeg ved det ?

Mit vand er heller ikke helt klart, er nærmest kalket at se på
jeg har efter råd fra min forhandler aktiv kul i mit filter (på 3 dag)
men der er ikke synlig bedring...

Kan de sorte pletter noget med det at gøre ?

--

Jesper
250L

Fra : Jasper Norman

Dato : 31-05-04 23:15

Mon ikke bare det er alger der sidder i slangen? "Rammes" den af solen?

/Jasper

Fra : Jespo

Dato : 01-06-04 04:51

Nej, der kommer ikke sol på akvariet.
--
Jesper

Fra : Jasper Norman

Dato : 02-06-04 23:02

Hvilket bundlag bruger du? Det er lidt for tidligt at begynde at rense
pumpe+slanger når det kun har kørt i 6 uger. Men ok, hvis du bruger spaghnum
eller lign. kan det være det. Men det lyder meget mærkeligt at det allerede
skulle "slamme til"

Bruger du den slange der fulgte med pumpen? Det kunne være at den var lidt
for tynd? Eller måske har dine fisk bare usædvanligt meget gang i
tarmkanalen

Fra : Jespo

Dato : 03-06-04 05:18

Bruger sort Merkur grus 3-5 mm og sort Haley (1-2 mm) 4 x 12 kg i alt
som er skyllet inden det er lagt i.

Vandet var klar de første par uger.

Bruger de slanger som var med pumpen (var helt ny)