php mailto: åbn ny post vindu med adresse
Fra : Martin Ploug

Dato : 31-05-04 15:39

Hej NG

Jeg har en side, som skal vise nogle resultater fra en database.
Blandt resultaterne kan der være e-mail adresse og hjemmeside adresse.
De to resultater vil jeg gerne have lavet om til links.
E-mail linket skal åbne et send post vindue med e-mail adressen stående i
"To / Til" - feltet. Linket til hjemmesiden skal selvfølgeligt åbne den på
gældende
hjemmeside, men er der ikke noget med, at der skal være indtastet HTTP: ?
Man kan vel lave en tjek for, om der er skrevet HTTP: foran ?

Mht. e-mail linket, kan jeg godt få linket til at åbne send post vinduet,
men
der adressen står ikke i "To / Til" - feltet.
Er det syntaksen den er gal med ?
echo "<a href=\"mailto:$row['Email']\">";

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-05-04 16:56

Ok, fandt selv ud af det med mailen:

echo "<a href=\"mailto:$row[Email]\">";
echo $row['Email'];"</a>";

Men hvorfor skal ' ' rundt om ['Email'] fjernes ?
Er det noget med, at det kommer ud som en streng ?

/Martin

Fra : marduv

Dato : 31-05-04 17:02

Martin Ploug wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> der adressen står ikke i "To / Til" - feltet.
> Er det syntaksen den er gal med ?
> echo "<a href=\"mailto:$row['Email']\">";

Du kan prøve å skrive:
echo "<a href=\"mailto:". $row['Email'] ."\">";

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-05-04 17:22