Er der kommet styr på Tiscali
Fra : - cjt

Dato : 31-05-04 13:41

Hej! For et par år siden var forholdene i Tiscali så elendige at
kundeservicen var HELT I BUND!
Er der kommet styr på kundeservice / bogholderi i mellemtiden ?

Hilsen
Carsten

Fra : Rudi Stegen

Dato : 31-05-04 14:31

Hej - cjt, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hej! For et par år siden var forholdene i Tiscali så elendige at
> kundeservicen var HELT I BUND!

Åh, det er såmænd kun omkring et års tid siden, der stadig var kludder
hos dem, der var havnet i GammeltRegnskabsSystem.

> Er der kommet styr på kundeservice / bogholderi i mellemtiden?

Bortset fra en enlig svale [1] engang noget før nytår, har jeg siden
eftersommeren ikke set indlæg fra nogen, der havde noget at udsætte på
det. Og at dømme efter antallet af indlæg vedr. faktureringsproblemer
indtil cirka midt på sommeren (2003), tror jeg ikke, folk lider i
stilhed

Så alt tyder på, at de problemer længe har hørt fortiden til.

[1] Og vedkommende havde problemer med en gammel faktura og havde længe
haft. Dvs. det var ikke noget aktuelt problem på daværende tidspunkt,
"blot" et gammelt et, der stadig ikke var løst.

XFUT dk.edb.internet.udbydere

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Møller

Dato : 03-06-04 10:41

> [...]
> det. Og at dømme efter antallet af indlæg vedr. faktureringsproblemer
> indtil cirka midt på sommeren (2003), tror jeg ikke, folk lider i

Det kunne jo også være at grunden til stilheden hænger sammen med at folk er
flygtet fra Tiscali.
--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-04 11:16

Martin Møller skrev:

>Det kunne jo også være at grunden til stilheden hænger sammen med at folk er
>flygtet fra Tiscali.

Ja. Enten har Tiscali altså 0 kunder, eller også er dem de har,
tilfredse.

--
Bertel

Fra : Søren

Dato : 31-05-04 18:23

> Hej! For et par år siden var forholdene i Tiscali så elendige at
> kundeservicen var HELT I BUND!
> Er der kommet styr på kundeservice / bogholderi i mellemtiden ?

Ja, der er stadigvæk gigantkludder hos Tiscali, så hold dig hellere væk.

/Søren

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 31-05-04 19:51

"Søren" <derXXX@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der er stadigvæk gigantkludder hos Tiscali, så hold dig hellere væk.

Det har jeg ellers ikke oplevet, jeg er lige skiftet fra dem til CyberCity
da jeg skulle 'optimeres'.
Jeg har aldrig oplevet problemer i bogholderiet, og opsigelsen af
abonnementet gik nemt og smertefrit.

MVH
Morten Lundstrøm

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 31-05-04 22:10

"Søren" <derXXX@get2net.dk> wrote in message

> Ja, der er stadigvæk gigantkludder hos Tiscali, så hold dig hellere
væk.

Hvad mener du? Eller du slynger måske bare intetsigende postulater ud i
luften uden at underbygge det ?

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 01:00

On Mon, 31 May 2004 23:10:03 +0200 skrev "Mikkel Gottlieb"
<mikkel@energuitar.dk> .

> [...]
>væk.
>
>Hvad mener du? Eller du slynger måske bare intetsigende postulater ud i

Jeg ved ikke hvad Søren mener, men det virker da ikke som der er styr på så
meget, når man her i foråret får regninger fra år 2002 og 2003. Her er et udtog
af den mail jeg modtog 25/3-2004 i let anonymiseret udgave:

"Vi har udsendt rykker 1 vedrørende forfalden faktura(er) på din Tiscali konto
som vist nedenfor:

Kundenummer: DIxxxxx141
På grund af manglende indbetaling af nedenstående fakturaer:

Fakturanr. Dato Betalingsdato Resterende beløb
40991320 2002-11-05 2002-12-05 229.99
41006713 2002-11-20 2002-12-20 1035.0
41022339 2003-02-15 2003-03-17 1040.0

vil følgende produkter på dit kundenummer blive spærret:

6x123456 (ADSL)"

Her er da dokumentation på at bogholderiet er helt til grin....
Jeg opsagde mit abb. ca. 1/4 2003 og spurgte dengang om jeg skyldte noget....det
fik jeg et negativt svar på.

VH Martin

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 01-06-04 08:09

<Martin Østerberg> wrote in message
> [...]

et udtog
> af den mail jeg modtog 25/3-2004 i let anonymiseret udgave:

Jeg kan bare ikke lide udokumenterede beskyldninger. Det svarer lidt til
at jeg siger "Volvo er bare nogett lort".

> "Vi har udsendt rykker 1 vedrørende forfalden faktura(er) på din
Tiscali konto
> som vist nedenfor:

At der bliver faktureret en regning for 2002 er vel bare et bevis på at
man skal have de gamle regninger betalt så den også bliver helt iorden
på den front

> Her er da dokumentation på at bogholderiet er helt til grin....
> Jeg opsagde mit abb. ca. 1/4 2003 og spurgte dengang om jeg skyldte
noget....det
> fik jeg et negativt svar på.

Ja se - DET er ikke smart, det vil jeg give dig fuldstændig ret i. Det
synes jeg du skal ringe og sige. Der er ingen der har lyst til at betale
regninger som de har fået at vide ikke eksisterede.

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 08:38

On Tue, 1 Jun 2004 09:09:11 +0200 skrev "Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk>
..

>Ja se - DET er ikke smart, det vil jeg give dig fuldstændig ret i. Det
>synes jeg du skal ringe og sige. Der er ingen der har lyst til at betale
>regninger som de har fået at vide ikke eksisterede.

Det gjorde jeg også, men da jeg en gang før har været gennem Intrium Justitia's
vridemaskine (ganske uforskyldt sammen med et par hundrede andre), valgte jeg at
betale men under protest.

VH Martin

Fra : Søren

Dato : 01-06-04 15:25

> Hvad mener du? Eller du slynger måske bare intetsigende postulater ud
> i luften uden at underbygge det ?

Jeg taler såmænd på vegne af min bror. Han overgav sin internetforbindelse
til den nye andelshaver for lidt over 2 år siden, på trods af, at alt skulle
være i skønneste orden (ifølge Tiscalis kundeservice), modtager han
stadigvæk inkassotrusler fra Intrum Justitia på foranledning af Tiscali.
Kald du det bare intetsigende postulater, jeg vil hellere kalde det et kæmpe
irretationsmoment og gigantkludder når man siger én ting og gør noget andet!

/Søren

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 02-06-04 10:52

Mikkel Gottlieb wrote:

> Hvad mener du? Eller du slynger måske bare intetsigende postulater ud i
> luften uden at underbygge det ?

Det er nok bare et udtryk for, at der ikke er sket så meget nyt hos
Tiscali. groups.google.com kan hjælpe dig, hvis du er i tvivl om, hvad
der i lang tid har været galt med Tiscalis kundeservice.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 02-06-04 11:24

"Jesper Gaardbo Langhoff" <jesper@hp23c.dk.REMOVE> wrote in message

> Det er nok bare et udtryk for, at der ikke er sket så meget nyt hos
> Tiscali. groups.google.com kan hjælpe dig, hvis du er i tvivl om, hvad
> der i lang tid har været galt med Tiscalis kundeservice.

Det er nemt sluppet .. jeg mener ikke der er de store problemer - mange
problemer er selvforskyldt

Mikkel

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 02-06-04 11:58

Mikkel Gottlieb wrote:

> Det er nemt sluppet .. jeg mener ikke der er de store problemer - mange
> problemer er selvforskyldt

Kan du uddybe det lidt? "Eller du slynger måske bare intetsigende
postulater ud i luften uden at underbygge det ?"

Hvordan er det selvforskyldt, når man bliver faktureret for en ydelse,
man ikke har fået? Et der selvforskyldt, når man bliver kastet i
Inkasso til trods for, at man har betalt regningen? Bevares, den slags kan
ske for alle udbydere, men det er tankevækkende, når det på et
tidspunkt blomstrede med den slags historier fra Tiscali-kunder.

Det er muligt, at det har ændret sig. Det må man da næsten håbe.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 02-06-04 12:13

> Kan du uddybe det lidt? "Eller du slynger måske bare intetsigende
> postulater ud i luften uden at underbygge det ?"

Jeg er sikker på at du kan finde noget om det i google groups

> [...]
> ske for alle udbydere, men det er tankevækkende, når det på et
> tidspunkt blomstrede med den slags historier fra Tiscali-kunder.

Hvem er det der bliver faktureret for hvilken ydelse ?

> Det er muligt, at det har ændret sig. Det må man da næsten håbe.

Ja det er meget nemt at komme med kritik - det er bare sjældent at den
er konstruktiv

Mikkel

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 02-06-04 16:27

Mikkel Gottlieb wrote:

> Hvem er det der bliver faktureret for hvilken ydelse ?

I sin tid en del Tiscali-kunder.

> Ja det er meget nemt at komme med kritik - det er bare sjældent at den er
> konstruktiv

Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan mine, såvel som dine,
udtalelser på nogen måde kan påvirke Tiscali konstruktivt.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 02-06-04 16:43

> I sin tid en del Tiscali-kunder.

Netop essensen af det jeg siger ("i sin tid")..

> Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan mine, såvel som dine,
> udtalelser på nogen måde kan påvirke Tiscali konstruktivt.

Det jeg var imod var at der var en i tråden der kun kunne sige "Ja, der
er stadigvæk gigantkludder hos Tiscali, så hold dig hellere væk." uden
at dokumentere dette. Igen synes jeg lidt det svarer til at sige at
volvo er noget lort uden at komme med en forklaring eller dokumentere
det ...
Bare fordi det på et tidspunkt har stået slemt til er det ikke
ensbetydende med at fejl ikke kan blive rettet - dette mener jeg de er
blevet og derfor så jeg gerne at folk dokumenterede det de snakker om.
Der vil naturligvis ALTID være kunder der har problemer for man kan ikke
stille alle tilfredse - om det så er kunder der mener at
internetudbyderen skal levere alt lige fra ADSL til opsætning af hans 30
maskiner eller om det er Hr Jensen der ikke kan hente sin mail - men
derfra og så til at sige overstående citat der er sgu langt.
Gigantkludder tolker jeg nemlig som at de fleste kunder har problemer og
det ved jeg ikke er korrekt

Mikkel

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 02-06-04 16:54

Mikkel Gottlieb wrote:

> [...]
> derfra og så til at sige overstående citat der er sgu langt.
> Gigantkludder tolker jeg nemlig som at de fleste kunder har problemer og

Det er glædeligt, at du og andre Tiscali-kunder har fået sig en
pålidelig udbyder. Personligt vil jeg hellere kaste mine penge efter en
udbyder, der fokuserer på at levere Internet i stedet for cykelløb og
navneskift ;)

Sagt med andre ord: Jeg bliver aldrig Tiscali-kunde.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 02-06-04 17:03

> [...]
en
> udbyder, der fokuserer på at levere Internet i stedet for cykelløb og

Det er jo klart at man vægter ting forskelligt. Du mener ikke Tiscali
lever op til dine behov - det er helt legat at have det sådan

> Sagt med andre ord: Jeg bliver aldrig Tiscali-kunde.

Jeg bliver sgu nok ikke TDC internet kunde hehe .. de linier jeg kunne
tænke mig fra dem er nok for dyre og dem jeg har råd til lever ikke op
til mine behov. Har selv tidligere været en glad CC kunde

Mikkel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-06-04 17:55

Hej Jesper Gaardbo Langhoff, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Personligt vil jeg hellere kaste mine penge efter en udbyder, der
> fokuserer på at levere Internet i stedet for cykelløb og
> navneskift ;)

Ingen har da i nær samme grad som TDC (eller TDC Totalløsninger eller
hvad de pt. hedder..? fokuseret på navneskift.

Umiddelbart kan jeg kun komme på Orange (hvis de stadig eksister), der
ellers har skiftet navn for navnet skyld. Og vist endda kun én gang.

At Image kom til at hedde World Online skyldtes jo, at sidstnævnte
købte førstnævnte. Det samme mht. World Online -> Tiscali.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-06-04 18:45

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> Umiddelbart kan jeg kun komme på Orange (hvis de stadig eksister), der
> ellers har skiftet navn for navnet skyld. Og vist endda kun én gang.

Telia.

--
Allan Joergensen

"Does that hurt?" - The Crow

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-06-04 19:04

Hej Allan Joergensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

[Orange (hvis de stadig eksister)]

> Telia.

Oho! Det er derfor, jeg ikke erindrer at set navnet en rum tid.

Tak for info, Allan.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 02-06-04 19:12

Rudi Stegen wrote:

> Ingen har da i nær samme grad som TDC (eller TDC Totalløsninger eller
> hvad de pt. hedder..? fokuseret på navneskift.

Men TDC virker samtidig!

> At Image kom til at hedde World Online skyldtes jo, at sidstnævnte købte
> førstnævnte. Det samme mht. World Online -> Tiscali.

Ah ja, Image. Det var tider :)

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-06-04 20:21

> Men TDC virker samtidig!

Det har jeg heller aldrig anfægtet. Det gør vist stort set alle
betydende ISP'er herhjemme [1], hvis de på den ene eller anden måde har
overlevet blot et par år.

> Ah ja, Image. Det var tider :)

Ih ja. Hvis man var uhyre nærig med opkoblingstiden, kostede en 30-40
Kbps-opkobling (reelt) ikke meget mere end det dobbelte af, hvad en
afslappende 2048/512 Kbps-opkobling koster nu. ("Afslappende" fordi man
i ro og mag kan læse på nettet, hvad man bestemt ikke kan med en
minutopkobling).

Og _supporteren_ var også dengang udmærket. Hvis man ikke lige ringede,
når han holdt frokost-, kaffe-, rygepause eller af ukendte grunde bare
ikke var i nærheden af telefonen.

[1] Det er muligt, at Tele2 stadig har lidt fordøjelsesproblemer med
nogle kunder. Men jeg ved det ikke - og slet ikke hvor stor en del,
hvis der er nogen nævneværdig del - da jeg kun kender til det og dem
gennem omtale i dk-hierarkiet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-06-04 19:11

Rudi Stegen skrev:

>At Image kom til at hedde World Online skyldtes jo, at sidstnævnte
>købte førstnævnte. Det samme mht. World Online -> Tiscali.

Hvorfor nævner du så ikke at TDC's navneskift måske skyldes de to
opkøb det har været ude for?

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-06-04 19:58

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvorfor nævner du så ikke at TDC's navneskift måske skyldes de to
> opkøb det har været ude for?

Jeg vidste og troede ikke, at de skyldtes dette - bortset fra (måske)
Tele Danmark -> TDC.

Men en hel del har jo skyldtes "interne opkøb", hvor selve
hovedselskabet (TDC - hedder dét formentlig..?) havde en del
skuffeselskaber, som blev oprettet, nedlagt, overtaget etc.

I Image/World Online/Tiscalis tilfælde skyldtes alle tre navneskift
trods alt, at det på ingen måde var noget moder-/paraplyselskab, der
rodede rundt med skuffer og navneetiketter. Det var et helt andet
firma, der opkøbte diverse mindre udbydere hist og pist.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Michael Legart

Dato : 02-06-04 12:19

On 2004-06-02, Jesper Gaardbo Langhoff <jesper@hp23c.dk.REMOVE> wrote:

> Hvordan er det selvforskyldt, når man bliver faktureret for en ydelse,
> man ikke har fået? Et der selvforskyldt, når man bliver kastet i

Man hoerer tit folk forklare at de har smidt regninger og rykkere
ud fordi de ikke var enige i indholdet af regningen. I disse
tilfaelde er det klart kundens skyld at sagen ender i inkasso...

Hvis man kontakter kundeservice fordi man har faaet en forkert
regninger (hvis en opsigelse ikke er registreret eller lignende)
ryger man altsaa ikke bare til inkasso.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 02-06-04 16:20

Michael Legart wrote:

> Man hoerer tit folk forklare at de har smidt regninger og rykkere ud fordi
> de ikke var enige i indholdet af regningen. I disse tilfaelde er det klart
> kundens skyld at sagen ender i inkasso...

Enig. Det er tåbeligt at smide regninger i skraldespanden. Men det
retfærdiggør ikke, at regningen er blevet sendt til at starte med.

> Hvis man kontakter kundeservice fordi man har faaet en forkert regninger
> (hvis en opsigelse ikke er registreret eller lignende) ryger man altsaa
> ikke bare til inkasso.

Hvis man vel og mærke kommer i gennem til kundeservice.

Læg mærke til, at jeg kun udtaler mig om, hvordan det tidligere har
forholdt sig hos Tiscali, for det er hvad tråden startede med.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-06-04 18:43

> Hvis man vel og mærke kommer i gennem til kundeservice.

Det er under normale omstændigheder ikke noget problem at komme igennem til
KS idag - og vi lytter til folks problemer, og løser langt de fleste. Men
som Mikkel også siger, er det meget svært at tilfredsstille alle.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-06-04 18:43

> [...]
> KS idag - og vi lytter til folks problemer, og løser langt de fleste. Men
> som Mikkel også siger, er det meget svært at tilfredsstille alle.

Jeg skal lige understrege, at jeg kun udtaler mig for mig selv.

--
Mvh. Jesper

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 01-06-04 10:12

"- cjt" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> wrote in
message news:40bb27d3$0$476$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej! For et par år siden var forholdene i Tiscali så elendige at
> kundeservicen var HELT I BUND!
> Er der kommet styr på kundeservice / bogholderi i mellemtiden ?

Jeg har lige modtaget en check med nogle penge som jeg har haft til gode i
et par år, så den del ser lovende ud.

Tilgengæld er der koks i deres håndtering af emails. En gang i mellem (sket
i mindst to perioder i løbet af foråret) får afsendere at vide at ens
mailkonto ikke eksisterer. Jeg har flyttet familiens 4 mailboxe væk fra
Tiscali af den årsag.

Niels Dybdahl

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 01-06-04 16:27

> [...]
> kundeservicen var HELT I BUND!
> Er der kommet styr på kundeservice / bogholderi i mellemtiden ?

Jeg har indenfor de sidste 2 måneder oplevet at Tiscali ved en fejl kom til
at opsige min ADSL forbindelse mens jeg var på ferie, dvs 2 ugeres nedetid.
Da jeg ved hjemkomsten fik kontakt med Tiscali var alt oppe og køre i løbet
af få dage, efterfølgende har jeg fået fuld dækning for nedetiden. Supporten
har oplevet fra min side været i top.

Det skal siges at jeg har erhvervssupport på min ADSL forbindelse betydende
at jeg for 100dkr ekstra pr mdr har adgang til VIP support, betydende ingen
telefon kø når noget er galt.

Jeg ser desværre ikke andre alternativer til Tiscali, de har efter min
mening det bedste produkt. Dvs. router baseret ADSL med en rimelig sikker
standard opsætning, jeg selv har en SOHO 77 samt det faktum at du selv må
ændre i router opsætning.

Mvh
Torben

Fra : René

Dato : 01-06-04 16:38

On Tue, 1 Jun 2004 17:26:42 +0200, Torben Schou Jensen wrote:

> [...]
>standard opsætning, jeg selv har en SOHO 77 samt det faktum at du selv må

Tjaa vi andre behøver ikke at betale de ekstra 100 kr pr/md for at få
god support. Den er der alligevel hos CC. De har også Routerbasseret
ADSL med i prisen incl, og i den kan du også selv ændre på
opsætningen.

Hilsen René

Fra : J?rgen Winther

Dato : 03-06-04 03:30

> Hej! For et par år siden var forholdene i Tiscali så elendige at
> kundeservicen var HELT I BUND!
> Er der kommet styr på kundeservice / bogholderi i mellemtiden ?

Efter en lang periode med problemer i forhold til Tiscali lykkedes det
ved udgangen af 2003 for min virksomhed at få en telefonisk gennemgang
med en Tiscali-medarbejder af etablerede abonnementer - hvilket var
nødvendigt, da diverse ændringer hos Tiscali havde ændret kundenumre
mm., så vi til sidst havde mistet ethvert overblik.

Medarbejderen kunne dog ikke opsige abonnementerne, men opfordrede til
at dette skete pr. fax. Belært af skade (i forhold til Tiscali) sendte
vi også et anbefalet brev, foruden faxen. Og minsanten om ikke alle
abonnementer blev opsagt, og efter nogle måneder (!) fik vi sågar
overskydende abonnement tilbage.

Men...

Der kommer stadig en email i ny og næ vedr. ændrede abonnementsvilkår
- og så tænker jeg naturligvis på, om de stadig opfatter os som
abonnenter på deres ydelser?

Og fra min omgangskreds ved jeg, at de stadig sender rykkere ud på
meget gamle forhold, der antageligt aldrig har fundet sted - man kunne
kalde dem "fantomrykkere", men de giver tidsspilde og frustration hvor
de når frem.

Hvis jeg skulle give et råd til nye og kommende Tiscali-kunder, skulle
det være at man beder Tiscali forklare både hvad der var problemet og
hvad de har gjort ved det. Hvis svaret er tilfredsstillende, kan man
måske forsøge sig... Men personligt tør jeg ikke engagere mig med dét
firma igen.

--
Jørgen

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 03-06-04 06:17

"J?rgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
> Der kommer stadig en email i ny og næ vedr. ændrede abonnementsvilkår
> - og så tænker jeg naturligvis på, om de stadig opfatter os som
> abonnenter på deres ydelser?

På hvilken mail adresse hvis jeg må spørge ?

> [...]
> meget gamle forhold, der antageligt aldrig har fundet sted - man kunne
> kalde dem "fantomrykkere", men de giver tidsspilde og frustration hvor

Man må fakturere 5 år tilbage i tiden men naturligvis kun på
abonnementer der har eksisteret

Mikkel

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 03-06-04 15:33

Mikkel Gottlieb wrote:

> På hvilken mail adresse hvis jeg må spørge ?

Betyder det noget?

> Man må fakturere 5 år tilbage i tiden men naturligvis kun på
> abonnementer der har eksisteret

Det tyder da på sjusk i bogholderiet, hvis der kommer regninger dateret
flere år tilbage. Tiscali har præsteret at sende mig en ældgammel
regning for noget dialup. Det var et ubetydeligt beløb (omkring 50,-
så vidt jeg husker), så jeg betalte bare i håb om, at jeg ikke ville
høre mere fra dem og inkasso. Det sjove i den forbindelse var, at jeg
havde spærring på min dialup konto, og jeg var for længst flyttet fra
adressen, hvor jeg havde det pågældende telefonnummer.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-06-04 17:06

> Betyder det noget?

Det kunne det ja.

Hvis det er havnet i postkasse hos Tiscali, er den, der tømmer den,
naturligvis stadig kunde. (Og vedkommende burde da også vide det, hvis
vedkommende tømmer postkassen).

Der har gennem tiden faktisk været flere i disse grupper, der har
brokket sig over at infomails fra World Online eller Tiscali (afhængigt
af tidsperioden), fordi de ikke har brugt deres 1049-opkobling i lange
tider, postulerer de bestemt ikke er kunder og/eller... etc.

Mit gæt er, at Mikkel lige vil tjekke, om der er tale om en aktiv konto
eller ej og evt. der igennem få en ide om, om fejlen er brugerens eller
Tiscalis samt måske gøre noget ved det. (Sidstnævnte afhænger
selvfølgelig af, om der overhovedet bør gøres noget).

> Det tyder da på sjusk i bogholderiet, hvis der kommer regninger
> dateret flere år tilbage.

Jeg er delvis helt enig.

Det delvise går på, at det opdeles i to, som kan illustreres ved mine
egne kontoer. Jeg har tre: En gammel 1049, en ADSL og et Webhotel.

1. Min 1049-konto bruger jeg meget, meget lidt og ikke mindst sjældent
i opkoblingsiøjemed. (Men jeg bruger flittigt og med stor glæde de
tilhørende postkasser, da domænenavnene ikke længere er tilgængelige
for nytegninger).
Af praktiske grunde sender de ikke en regning, før den er kommet over
100 kr. (svjh mht. beløbet). Da de skiftede til Tiscali, skulle der
pga. systemovergange smides regninger ud, hvorfor jeg fik en på 20-30
kr. eller så, uanset det var længe siden, jeg havde set en regning
vedr. dette abonnement.
På samme måde får jeg måske en regning en dag vedr. samme abonnement,
skønt jeg ikke har fået nogen siden foråret 2002 (da skiftet skete).

2 og 3. Både min ADSL og mit Webhotel får jeg regninger på hvert
kvartal. Hvis der skulle dukke en ældgammel regning op mht. et af disse
abonnementer, ville jeg både kalde det sjusk og blive ret irriteret.
Jeg formoder naturligvis, at når noget kvartalsmæssigt betales for
eksempelvis juli kvartal, er kvartaler fra året før eller tidligere
helt indlysende ude af billedet.

Undtagelsen er altså punkt 1, hvor gamle regninger lige så selvfølgelig
kan dukke op, fordi selve abonnementtypen og -brugen er af en art, der
automatisk vil medfører gamle regninger.

XFUT dk.edb.internet.udbydere (da dette ikke har meget med xDSL at
gøre)
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 03-06-04 21:23

> Betyder det noget?

Ikke for mig nej - personligt er fjøltende ligeglad om du har 30
abonnementer .. ville såmænd bare have tilbudt at tjekke dette for dig.

> [...]
> regning for noget dialup. Det var et ubetydeligt beløb (omkring 50,-
> så vidt jeg husker), så jeg betalte bare i håb om, at jeg ikke ville

Og hvad så ? Selvom det er 3 år siden er det da stadigvæk et forbrug.
Tro mig hvis du skyldte MIG penge ville jeg med sikkerhed indkræve dem -
også selvom der var gået lang tid. Men i din terminologi skulle folk
have lov til at slippe for at betale efter en kortere periode (ellers
ville pågældende firma fremstå som sjusket) ?

> Det sjove i den forbindelse var, at jeg
> havde spærring på min dialup konto, og jeg var for længst flyttet fra
> adressen, hvor jeg havde det pågældende telefonnummer.

Hvad sjovt er der i det?

Mikkel

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 03-06-04 22:10

Mikkel Gottlieb wrote:

> [...]
> have lov til at slippe for at betale efter en kortere periode (ellers
> ville pågældende firma fremstå som sjusket) ?

Nej.

> Hvad sjovt er der i det?

Det burde slet ikke være muligt for mig at have et forbrug i den
pågældende periode.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 03-06-04 22:15

> Det burde slet ikke være muligt for mig at have et forbrug i den
> pågældende periode.

Du nævnte ikke noget om at denne faktura omhandlede en periode hvor du
ikke havde boet på den adresse... men hvis kontoen er låst til ET nummer
så må der jo tydeligvis være en der har ringet op til din konto fra dit
gamle nummer .. (du skriver ikke at du tog det med så det regner jeg
ikke med) - dette er naturligvis også dit ansvar at have styr på det..

Mikkel

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 03-06-04 22:24

Mikkel Gottlieb wrote:

> [...]
> gamle nummer .. (du skriver ikke at du tog det med så det regner jeg ikke
> med) - dette er naturligvis også dit ansvar at have styr på det..

Eller også var der bare kludder i deres systemer. Min telefon blev
lukket ned, og jeg flyttede til en anden by. Hvad er chancen for, at en
ny kunde får mit gamle nummer og samtidig har mit brugernavn og password
til kontoen? Hmm..

Må jeg spørge, hvad dit tilhørsforhold til Tiscali er? Ren og skær
nysgerrighed.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 03-06-04 22:35

> [...]
en
> ny kunde får mit gamle nummer og samtidig har mit brugernavn og

Okay - jeg er med så - nej det virker udsandsynligt - og den faktura
dækkede en periode hvor du ikke boede på denne bopæl og havde det nummer
?

> Må jeg spørge, hvad dit tilhørsforhold til Tiscali er? Ren og skær
> nysgerrighed.

Sidder med support bla.. men tro mig jeg ser altid på tingene med
kritiske øjne uanset om det er den ene eller den anden forretning det
drejer sig om. Min pointe er at lige så vel som at kunder kan have ret
så kan firmaer også og jeg ser alt for mange der ikke læser deres
betingelser ordentligt og forstår hvad de binder sig til. Inrømmet jeg
læser dem heller ikke særlig grundigt selv hvis jeg bestiller noget, men
jeg kommer så heller ikke og brokker mig når noget går galt. Så med
dette vil jeg nok egentlig bare sige: Har du gransket denne faktura og
tjekket om den dækkede en periode hvor du boede det pågældene sted eller
ej. Hvis ja så er det klart den skal betales og hvorfor skulle du dog så
høre mere for det? Hvis nej så lad dog for himlens skyld være med at
betale den - det er ikke værre end at du kan dokumentere at du ikke har
kunne have det forbrug. Jeg ved godt at de fleste stejler når man siger
"dokumentere" men det er altså lige så reelt som at du skal femvise en
gyldig kvittering hvis nogen mener du ikke har betalt dine regninger.
Grunden til at jeg ikke skriver at jeg arbejder der er fordi jeg ikke
vil have at folk tror at mine holdninger dermed er farvet af dette. Ud
over det ser jeg ingen relevans heller i at oplyse det - jeg er alm.
bruger i news lige som alle andre

Mikkel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-06-04 19:55

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev:

> Det kunne det ja.
>
> Hvis det er havnet i postkasse hos Tiscali, er den, der tømmer
> den, naturligvis stadig kunde. (Og vedkommende burde da også vide
> det, hvis vedkommende tømmer postkassen).

Man er ikke kunde fordi man tømmer en postkasse. Selvom forbindelsen er
nedlagt/opsagt er det ikke givet, at Tiscali har nedlagt de tilhørende
mailkonti og disse kan uden problemer tilgås fra en anden udbyder.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 03-06-04 20:23

Morten Bjergstrøm wrote:

> Man er ikke kunde fordi man tømmer en postkasse. Selvom forbindelsen er
> nedlagt/opsagt er det ikke givet, at Tiscali har nedlagt de tilhørende
> mailkonti og disse kan uden problemer tilgås fra en anden udbyder.

Hvis man aktivt bruger en postkonto uden at have access ved udbyderen, kan
man vel godt betragtes som en kunde. Ellers kunne udbyderen jo passende
lukke for kontoen.

--
Jesper Gaardbo Langhoff

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 03-06-04 21:27

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> [...]
> nedlagt/opsagt er det ikke givet, at Tiscali har nedlagt de tilhørende
> mailkonti og disse kan uden problemer tilgås fra en anden udbyder.

Jeg ved ikke hvordan de juridiske regler er, men emails bliver jo tit
benyttet til at sende ændringer i en kundes abonnement - jeg vil mene at
det mildt sagt er ret uheldig hvis ejeren (kunden) af denne postkasse
ikke benytter den men at en anden gør...
Udover det er overstående juridisk fact ? (jeg spørger fordi jeg ikke
ved det)

Mikkel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-06-04 14:10

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Man er ikke kunde fordi man tømmer en postkasse.

Hvis den ligger hos bl.a. Tiscali, er man. Bortset fra webhoteller (og
endda kun delvis [1]) har de ingen postkasseprodukter, der ikke er
tilknyttet en eller anden form for opkoblingsabonnement.

> Selvom forbindelsen er nedlagt/opsagt er det ikke givet, at
> Tiscali har nedlagt de tilhørende mailkonti

I så fald er det en fejl.

Problemet opstår dog typisk ved, at folk har en Free/1049-konto, som de
ikke opsiger med blot stopper med at benytte til opkobling. Den koster
jo ikke noget, hvis den ikke benyttes, og de har så stadig deres
postkasser, som de ofte fortsætter med at bruge.

På et tidspunkt (der har været eksempler i gruppen her) glemmer de så,
at kontoen ikke er opsagt, og de faktisk er kunder.

Og det er såmænd blot det, jeg mener, de burde vide. Specielt da hvis
de anvender postkassen/postkasserne.

> og disse kan uden problemer tilgås fra en anden udbyder.

Ja.

[1] Der er inkluderet et gratis Plus-abonnement i webhotelpriserne.
Men det forsvinder altså automatisk, når webhotellet udløber efter
nedtagning og kan blot betagtes som noget, man kan bruge eller ej, mens
man har et webhotel.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 04-06-04 14:25

Rudi Stegen wrote:

> [1] Der er inkluderet et gratis Plus-abonnement i webhotelpriserne.

Var inkluderet, det forsvandt i april 2002, du kan sikkert selv finde den
nøjagtige dato.

> Men det forsvinder altså automatisk, når webhotellet udløber efter
> nedtagning og kan blot betagtes som noget, man kan bruge eller ej, mens
> man har et webhotel.

Dem der var blev konverteret til selvstændige produkter, som der skulle betales
for, det blev også oplyst til kunderne.

--
Morten!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-06-04 16:23

Hej Morten Kjaer Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Var inkluderet, det forsvandt i april 2002

Hov! Tak for både korrektion og info.

Jeg gik ind i eCare og så, der ganske rigtigt stod "Tiscali Net"
(d.s.s. 1049, Free og hvad de ellers har heddet) ved den medfølgende
minutopkobling.

Jeg har af gode grunde aldrig brugt den, hvilket åbenbart har medført,
at jeg aldrig har bemærket produktnavnet i eCare, når jeg har været ind
under webhotelproduktet. Det er vel også kun sket nogle få hundrede
gange siden april 2002

> du kan sikkert selv finde den nøjagtige dato.

Godt forudset: 22. april (omend adgangen først skete 24. april [1]).

[1] Udtalelsen "22. til 24. april 2002" er sigende god til at skræmme
livet af teknikfolket med. Selv Klaus - som ganske vist og meget
desværre ikke er der længere - responderer øjeblikkelig med et mærkelig
blik, en finger i vejret og et: "Hest! Jeg smutter lige omkring efter
en pose ekstra stærke krydderboller."
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-06-04 16:45

> Hvis den ligger hos bl.a. Tiscali, er man.

Kan man kun tilgå pop3 hos Tiscali med en tiscaliforbindelse? Det lyder
sært.

> I så fald er det en fejl.

He he.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning http://miljokemi.dk/chili

Fra : Thomas Corell

Dato : 04-06-04 17:49

Morten Bjergstrøm wrote:

> Kan man kun tilgå pop3 hos Tiscali med en tiscaliforbindelse? Det lyder
> sært.

Nej.

Hvordan udleder du det ?

--
Don't waste space

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-06-04 20:10

Thomas Corell <nospamplease@corell.dk> skrev:

> Nej.
>
> Hvordan udleder du det ?

Ud fra konteksten selvom det måske indrømmet er et lidt svagt kriterie:

Jeg skrev:
[...]

Rudi svarer:

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-06-04 00:25

> Ud fra konteksten selvom det måske indrømmet er et lidt svagt
> kriterie:

Man må da også indrømme, at hr. Bergstrøm er ret skrap til at udlede
det modsatte af, hvad der skrevet, når han lægger sig i selen

Prøv nu at genlæse mit indlæg
<news:Xns94FE9A5763BABRudiStegen@katie.ellegaard.dk>, så du ligesom har
_"konteksten"_ på plads

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-06-04 07:51

> Man må da også indrømme, at hr. Bergstrøm

Hvem er han?

> er ret skrap til at
> udlede det modsatte af, hvad der skrevet, når han lægger sig i
> selen

Tjo måske

> Prøv nu at genlæse mit indlæg
> <news:Xns94FE9A5763BABRudiStegen@katie.ellegaard.dk>, så du
> ligesom har _"konteksten"_ på plads

Jeg er med på, hvad du skriver.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-06-04 17:09

> Hvem er han?

Okay. Navne er ikke det heldigste sted at lave en slåfejl, glemme et
bogstav e.l.

Men noget helt andet og nu seriøst, Morten:
Ved du noget om, om Ovi har plantet sin introside til Xnews et eller
andet sted? (Den er som måske bekendt forsvundet fra hans gamle site).

FUT dk.edb.internet.software.mail+news
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-06-04 08:35

> Okay. Navne er ikke det heldigste sted at lave en slåfejl, glemme
> et bogstav e.l.

Jeg overlever jo nok. Det er set før. Jeg er også bla. blevet benævnt
Bjergstrand, Bergstrom og lignende varianter.

> Men noget helt andet og nu seriøst, Morten:
> Ved du noget om, om Ovi har plantet sin introside til Xnews et
> eller andet sted? (Den er som måske bekendt forsvundet fra hans
> gamle site).

Nej desværre. Det er da vist også lang tid siden man har set noget til
ham på Usenet.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-06-04 21:37

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg er også bla. blevet benævnt Bjergstrand, Bergstrom og lignende
> varianter.

Den slags må jer med sære navne finde jer i.

> Nej desværre.

Ja, den var praktisk at henvise til som start. Og derefter kunne folk
evt. stille mere specifikke spørgsmål.

> Det er da vist også lang tid siden man har set noget til ham på
> Usenet.

Han har heller ikke temmelig længe (vist et års tid..?) været i de
grupper, jeg følger.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-06-04 08:16

> Den slags må jer med sære navne finde jer i.

Sagde manden med efternavnet som kun 3 danskere bærer

Har du evt. smidt en mail til Ovi og forhørt dig om han stadig har sin
side liggende?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-06-04 14:08

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Har du evt. smidt en mail til Ovi og forhørt dig om han stadig har
> sin side liggende?

Nej, men jeg har overvejet det.

Det er kun en uges tid siden, jeg via Dino [1] opdagede, den var væk. I
første ombæring ville jeg så lige se, om nogen kendte noget til noget
evt. andet sted, den måske skulle være flyttet til.

[1] Han sendte mig en mail om, hvor mange flyttede (og hvor disse var
flyttet hen) og hvor mange forsvundne sider, der var på min linkside.
Det er ret pinligt at tænke på, jeg ikke havde kørt den gennem nogen
linktjekker i meget lang tid.
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://rudi.nerd.dk/pclinks1.htm

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 23-06-04 22:11

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev den 03-Jun-04:

> Man må fakturere 5 år tilbage i tiden men naturligvis kun på
> abonnementer der har eksisteret

Det er ikke nødvendigvis ganske rigtigt.

http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/forbrugernes-hus/juridiske-publikationer/jb97/afgorelser-fra-forbrugerklagenaevnet/husholdningsapparater-og-isenkram/#6

"Nævnet fandt imidlertid, at sælgeren ved at undlade at følge
sagen behørigt op i det forløbne lange tidsrum [3,5 år] havde
bibragt forbrugeren den opfattelse, at han ikke skyldte
yderligere. Nævnet fandt derfor, at sælgeren havde udvist en
sådan retsfortabende passivitet, at han havde mistet sin ret
til at gøre restkravet gældende mod forbrugeren."

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 23-06-04 23:23

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d175-04.nospam.kalibalik.dk>
wrote in message news:m21xk6rnd3.fsf@dylle.kalibalik.dk...

> Det er ikke nødvendigvis ganske rigtigt.

Så må spørgeren jo bringe sagen for pågældende nævn

Mikkel

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 26-06-04 17:48

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev den 24-Jun-04:

> Så må spørgeren jo bringe sagen for pågældende nævn

Så det du siger er, at du bare slynger intetsigende postulater ud i

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 27-06-04 00:39

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d178-04.nospam.kalibalik.dk>
wrote in message news:m2oen61d1m.fsf@dylle.kalibalik.dk...

> Så det du siger er, at du bare slynger intetsigende postulater ud i
> luften uden at underbygge det ?

Det kommer an på hvordan DU definerer "intetsigende" - det er ikke
sikkert at jeg definerer det på samme måde. Om du synes det er intet
sigende vil jeg lade være helt op til dig at finde ud af ...
Sådan et indlæg som det du lavede vil jeg feks. kalde intetsigende eller
ligegyldigt - det bringer ikke noget til debatten. Hvis du vil kaste med
mudder så gør det i den korrekte gruppe (og jeg siger hvis - for jeg ved
naturligvis ikke om det er det du er ude på).

Mikkel

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 28-06-04 20:29

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev den 27-Jun-04:

> [...]

[...]

> [...]
> kaste med mudder så gør det i den korrekte gruppe (og jeg siger hvis
> - for jeg ved naturligvis ikke om det er det du er ude på).

Mine hårde ord var ikke mudderkast, men en slet skjult reference til
dit eget indlæg,

hvor du slår til lyd for at man dokumenterer sine påstande. Et
udmærket princip, som du dog ikke selv overholder i det indlæg, jeg
oprindeligt svarede på,

Det begynder så at blive intetsigende når du ikke har andet end et
skuldertræk til overs for, at din udokumenterede påstand nok ikke
holder vand,

Jeg mener, hvis du ikke selv har større interesse i at fremlægge
korrekte påstande, forstår jeg ikke at du farer sådan i blækhuset når
en anden undlader at dokumentere sin påstand. Men da jeg ikke orker
netikette-gruppen vil jeg sige fred være med det.

Venlig hilsen,
Anders.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 28-06-04 21:58

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d180-04.nospam.kalibalik.dk>
wrote in message news:m21xjz5vo1.fsf@dylle.kalibalik.dk...

[klip]
> [...]

> hvor du slår til lyd for at man dokumenterer sine påstande. Et
> udmærket princip, som du dog ikke selv overholder i det indlæg, jeg
[klip]

Okay fair enough, men at der er faldet dom ændrer vel ikke på det
selvsamme faktum at man rent faktisk må .. der er jo en grænse om man
fakturerer 5 år tilbage i tiden eller 5 år og en dag tilbage i tiden.
Jeg behøver vel heller ikke dokumentere det for jeg siger at jorden er
rund - der er ingen grund til at dokumentere fakta. Mig bekendt forædes
strafansvaret, jf. straffelovens § 92, jf. § 93, stk. l, nr. 2, jf. §
94, stk. l. - men jeg er ikke jurist så den må du nok i en anden gruppe
med (iøvrigt virkelig meget OT)

[klip]
> Det begynder så at blive intetsigende når du ikke har andet end et
> skuldertræk til overs for, at din udokumenterede påstand nok ikke
> holder vand,
[klip]

Hey - ingen regler uden undtagelser .. man må heller ikke slå andre ned
men hvis det er i selvforsvar må man godt .. Igen så vil jeg ikke mene
dit indlæg har nogen relevans. Skal vi nu til at dokumentere et hvert
lille indlæg ?. Det er måske efter: Meget er godt - For meget er meget
godt?

> [...]
> en anden undlader at dokumentere sin påstand. Men da jeg ikke orker
> netikette-gruppen vil jeg sige fred være med det.

Det lyder godt for det har INTET med netikette at gøre. Netikette er
møntet på hvordan en person opfører sig på nettet - ikke hvor vidt en
person siger rigtige eller forkerte ting. Igen vil jeg mene at dine
indlæg er så meget OT som de kan blive. Jeg vil anbefale dig at du
benytter de grupper der er oprettet til formålene - du ved: Jura i jura
gruppen, netikette i netikette gruppen etc..
Men for at hive den tak længere ud på den allerede horrible overdrev
denne debat har taget: Kan du dokumentere at jeg ikke kan dokumentere at
det forholder sig som jeg har beskrevet?

Personligt synes jeg det er synd at debatter skal ødelægges på denne
måde.

Mikkel

Fra : J?rgen Winther

Dato : 03-06-04 03:30

Fra : Carl Drud

Dato : 07-06-04 21:49

On Mon, 07 Jun 2004 22:36:52 +0200, Rudi Stegen wrote:

> Han har heller ikke temmelig længe (vist et års tid..?) været i de
> grupper, jeg følger.

Men er dog stadig aktiv på usenet.:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=author:morten%40sletdette.ovi.dk+

Carl

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-06-04 22:07

Hej Carl Drud, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Men er dog stadig aktiv på usenet.:
>
> http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=author:morten%40sletdette.ovi.dk+

Hvorfor har jeg ikke selv prøvet at tjekke efter dér...

Jeg antog bare, at han ikke længe havde været aktiv, fordi jeg
jeg ikke har set ham.

Og så prøvede jeg at kigge på <http://www.ovi.dk> for at se, om
han havde smidt sin Xnewsintro ind der. Det har han ikke.

--
Hygge fra Århus - Rudi