[MySQL] 2 selects til samme tabel - den en~
Fra : Kim Schulz

Dato : 31-05-04 10:14

hejsa
jeg sidder or roder med en ordredatabase, men er stødt ind i et
underligt problem.

jeg har en tabel order_items hvorfra jeg skal have en del data ud.

laver jeg
"select * from order_items" så får jeg fint alle data ud.
Gør jeg det imidlertid som :
SELECT
   p.name AS name,
   o.qty AS qty,
   o.product_id AS pid,
   o.price AS price
FROM
   o.order_items,
   p.products
WHERE
   order_id=39
AND    o.product_id=p.pid

Så får jeg:

select command denied to user: dbadmin@localhost for table order_items

hvordan kan det lige gå til?

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Troels Arvin

Dato : 31-05-04 11:02

On Mon, 31 May 2004 11:14:00 +0200, Kim Schulz wrote:

> FROM
>    o.order_items,
>    p.products

> select command denied to user: dbadmin@localhost for table order_items

Du har formuleret din SQL forkert, og MySQL tror, at du prøver at benytte
data i nogle databaser kaldet "o" og "p".

Prøv noget i stil med følgende, som jeg ikke har testet:

SELECT
   p.name AS name,
   o.qty AS qty,
   o.product_id AS pid,
   o.price AS price
FROM
   order_items AS o,
   products AS p
WHERE
   order_id=39
AND    o.product_id=p.pid

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-05-04 11:19

On Mon, 31 May 2004 12:02:11 +0200
Troels Arvin <troels@arvin.dk> wrote:

> [...]
> benytte data i nogle databaser kaldet "o" og "p".
>
> Prøv noget i stil med følgende, som jeg ikke har testet:

yep det var fejlen... takker

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |