gratis php-editor med ftp-adgang og wrap
Fra : Thomas Hygum

Dato : 31-05-04 08:42

Jeg har prøvet en del gratis editorer, men der er ingen, der kombinerer
to for mig vigtige ting: Enkel ftp-adgang og wrap af koden, så den ikke
forsvinder langt ude til højre. Med ftp-adgang mener jeg helt enkelt
hente/gemme som et ethvert andet dokument, som Dreamweaver f.eks. kan.
Flere omsvøb end det, og så gider jeg ikke programmet. XP's
"netværkssteder"-adgang fungerer ikke i f.eks. PHPedit.

Er der nogen, der har et forslag?

Jeg har prøvet:

PHPedit: dens projectmanager er mildest talt mystisk, og det er ikke
ligetil, så vidt jeg kan se, at hente og gemme med et/to klik.

maguma: Den har ftp, som jeg vil, men dens wrap er tilgengæld meget
mystisk og næsten ikke fungerende.

phpcoder pro: Ftp-adgangen er ok, dog lidt vanskelig og wrap kunne jeg
slet ikke finde.

Fra : Ahmed Jannuse

Dato : 31-05-04 10:07

Thomas Hygum wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> mystisk og næsten ikke fungerende.
>
> phpcoder pro: Ftp-adgangen er ok, dog lidt vanskelig og wrap kunne jeg

Syntes du skal prøve EditPlus
http://www.editplus.com/download.html

Med Venlig Hilsen
Ahmed Jannuse
www.mobifon.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Malling

Dato : 31-05-04 10:13

> [...]
> mystisk og næsten ikke fungerende.
>
> phpcoder pro: Ftp-adgangen er ok, dog lidt vanskelig og wrap kunne jeg

Jeg ved ærlig talt ikke hvad wrap er, men jeg bruger ultraedit og TSW
webcoder 4. Begge med meget simpel hente gem ftp funktion.

Tsw kan du hente på http://www.tsw.dk og du kan finde ultraedit på
http://www.ultraedit.com

Hilsen Søren

Fra : Nikol

Dato : 05-06-04 20:02

Thomas Hygum wrote:
> [...]
> mystisk og næsten ikke fungerende.
>
> phpcoder pro: Ftp-adgangen er ok, dog lidt vanskelig og wrap kunne jeg

Prøv Crimson - Den kan det hele og er FREE. Du kan hente den (og læse om
den hos: http://www.crimsoneditor.com/
Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-04 20:26

> Er der nogen, der har et forslag?

Emacs med php-mode

/jeppe

Fra : Kasper Johansen

Dato : 09-06-04 15:34

"Thomas Hygum" <hygum@tigerensrede.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har et forslag?

UltraEdit er helt sikkert at fortrække. Det er nemt at overskue, ingen
irriterende advancerede funktion (det kører hurtigt og kan trækkes på en
486'er). Det har en udemærket FTP-funktion, det har wrap og nogle nyttige
replace-funtkioner.

Alt i alt en god editor. Jeg kunne dog godt tænke mig at de gjorde lidt mere
ud af FTP delen.

Der kan downloades en trial version her:

www.ultraedit.com

Mvh
Kasper Johansen