Hunderacer til lejligheder
Fra : Louise

Dato : 31-05-04 08:56

Glem alt om terrier til de forhold og hvis du vælger en anden hund, så
find en hundesitter, der kan komme og aktivere hunden ½-1 time midt på
dagen. Der må findes en sød, pligtopfyldende pige, der gerne vil tjene
lidt ekstra.

Mops/Pug er sikkert udemærket og mht Beagle, så vil jeg mene at det
også er et emne. Et eller andet sted sidder der en tanke og nager, og
det er den at Beaglen er den foretrukne hund til forsøg og det skulle
vist være fordi den er utrolig god til at tilpasse sig -også
begrænsede- forhold. Puha, godt jeg opdrætter en race, der ikke står i
første linie til at blive forsøgshund

Iøvrigt mener jeg at det generelt ikke skal afholde folk fra at købe
en aktiv eller stor hund, fordi de bor i lejlighed. Det der tæller er
hvor meget tid man bruger på hunden, træning, aktivering, samvær osv,
for hunden skal jo alligevel ikke flintre rundt indendøre og lege, så
den har ikke brug for 150 km2 luksusvilla. Jeg tror også at byhunde
ofte har det bedre end vores landhunde. De kommer jo ud og gå 3-4 gode
ture om dagen, hvor vi (jeg i hvert fald) nok er tilbøjelig til at
lukke dem i haven. Bare lige min mening sådan lidt uden for
diskussion.... Men med alene hjemme i 10-12 timer skal man være varsom
med valg af hunderace som du også er inde på uanset hvor man bor.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-05-04 09:45

egdal@sporty.dk (Louise) writes:

> [...]
> vist være fordi den er utrolig god til at tilpasse sig -også
> begrænsede- forhold. Puha, godt jeg opdrætter en race, der ikke står i

Beagle? Nu kan det godt være at jeg husker komplet galt, men er det
ikke en jagthund, der har brug for meget træning og aktivering, for
slet ikke at tale om motion?

Vi overvejede en beagle, men gik fra det igen, da vi ikke mente at vi
kunne opfylde dens krav om udenomsplads og den slags.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : x Vuf x

Dato : 31-05-04 10:07

Mon, 31 May 2004 10:45:28 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

>Beagle? Nu kan det godt være at jeg husker komplet galt, men er det
>ikke en jagthund, der har brug for meget træning og aktivering, for
>slet ikke at tale om motion?

Jo, og den er slet ikke nem at gøre lydig.
Den har sin egen vilje.

>Vi overvejede en beagle, men gik fra det igen, da vi ikke mente at vi
>kunne opfylde dens krav om udenomsplads og den slags.

De burde anskaffe sig 1-2 katte. *s*

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Bo Pfänner

Dato : 31-05-04 11:28

Hej

Jeg har selv en beage, og bor i lejlighed, det er ikke det store problem med
beagler. Naturligvis skal den aktiveres og stimuleres, men det skal alle
hunde vel, i dag er vores hund alene hjemme 8-9 timer, og det er ikke noget
problem. Jeg er naturligvis godt klar over at den naturligvis ikke kan lade
sige gøre med hvalpe, men det gælder vel alle racer.

Med hensyn til at bruge Beaglen som forsøgsdyr, er det rigtigt at de er
meget brugte, men det er ikke hunde som kommer fra danske opdrættere, men
hunde som er specielt opdrættet til forsøg, de kommer ofte fra Holland og
England. I den forbindelse var Beagleklubben inviteret ned til Novo Nordisk
forsøgscenter for at se under hvilke betingelser de brugte beaglerne, og
hunde havde det godt. Der ingen dyr som lider eller som død under dårlige
forhold.

- Bo

Fra : x Vuf x

Dato : 31-05-04 11:42

Mon, 31 May 2004 12:27:35 +0200, Bo Pfänner wrote:

> [...]
>hunde havde det godt. Der ingen dyr som lider eller som død under dårlige

Det passer jo ikke. Der blev forrige år(?) vist en udsendelse i TV om
en dansk kennel, der lavede beagler til bl.a. forsøgsdyr. Dem fik hun
mere for, sagde hun!

Fra : Bo Pfänner

Dato : 01-06-04 09:33

Hej Sonja

Jeg kan kun fortælle hvad vi fik at vide da vi var på besøg. Jeg skal dog
lige gøre opmærksom på at det var Lundbeck og ikke Novo Nordisk, som jeg
først fik skrevet.

De beagler som vi så ligenede slet ikke de beagler som man normalt ser i
Danmark, de havde noget anden kropsbygning, der udover var der meget strenge
krav til at de skulle vide præcist hvor de kom fra og hvilken "opdragelse"
de havde fået, bla. skulle de være tryg og menneske vant når de fik dem.

mvh
Bo

Fra : MGA

Dato : 31-05-04 16:00

i dag er vores hund alene hjemme 8-9 timer, og det er ikke noget
> problem.

Nej, at negerne var slaver var heller ikke noget "problem" - de skulle jo
finde sig i det. Men hvorfor ikke tænke på hvad hunden har godt af? Hvis man
vælger at leve sammen med et andet levende væsen mener jeg man må tilbyde
det de bedste vilkår man kan og som et minimum have 2 så de kan undeholde
hinanden...

Bare mine 2 øre

Mette

Fra : Vicki

Dato : 01-06-04 13:42

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message news:<40bb486f$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> det de bedste vilkår man kan og som et minimum have 2 så de kan undeholde

hvad så med en hund og to katte sammen kan det ik også gå.. sålænge
man bruger meget tid på dyrene nå man så er hjemme

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-06-04 13:58

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det de bedste vilkår man kan og som et minimum have 2 så de kan undeholde

Vi er enige om at de skal leve under de bedste vilkår man kan give dem, men
der vil ikke være mange hunde hjem hvis ikke de skulle kunne være alene 8-9
timer, det er jo normalt arbejdstid for de fleste. Så kan man selvfølgelig
gøre som vi har valgt at gøre, at få nogen til at gå en god laaaaang tur med
hunden midt på dagen.

bare min mening

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Vicki

Dato : 02-06-04 08:12

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message news:<c9huge$14q7$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> gøre som vi har valgt at gøre, at få nogen til at gå en god laaaaang tur med

så er vi enige